אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פש"ר 2275-07

החלטה בתיק פש"ר 2275-07

תאריך פרסום : 19/05/2013 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
2275-07
17/01/2013
בפני השופט:
ורדה אלשיך - סגנית נשיאה

- נגד -
התובע:
פסח ישראל ניסנוב
עו"ד צבי טהורי
הנתבע:
1. עו"ד אורן הראל
2. כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

עו"ד בתפקידו כמנהל מיוחד לנכסי החייב פסח ניסנוב
עו"ד משה תורג'מן
החלטה

מונחת בפני בקשת החייב, ניסנוב פסח (להלן: " החייב"), כי אתן לו אישור להגשת ערעור בתביעה שהוגשה מטעמו כנגד מדינת ישראל  בע"א 3764-11 וזאת ללא תנאים מקדימים.

ביום 1.12.2008 ניתן כנגד החייב צו כינוס לנכסיו. חרף היכנסו של צו הכינוס לתוקף, המשיך החייב לנהל הליכים משפטיים שונות בערכאות שונות, בלא לידע את הצדדים המדיינים על היותו בצו כינוס ובלא קבלת אישור מבית משפט זה. לטענת החייב התנהלות זו נבעה מחוסר ידיעתו את הדין החל.

ביום 11.12.11 הגיש החייב בקשה להתיר לו להמשיך בהליכי ערעור בתביעה האמורה לעיל.

המנהל המיוחד, עו"ד אורן הראל (להלן: " המנהל המיוחד") נתן הסכמתו לבקשה תוך שהוא מתנה את האישור במספר תנאים. זאת  נוכח העובדה כי מדובר בחייב שאינו משתף עימו פעולה ואינו מגיש דו"חות חודשיים כנדרש ואף אינו עומד בצו התשלומים החודשי שהושת עליו במסגרת צו הכינוס.

התנאים להם עתר המנהל המיוחד, ואשר אף כונס הנכסים הרשמי תלה הסכמתו בהם, הינם כדלקמן:

א.                  החייב ישלם הוצאות ושכ"ט פקיד שומה בסך 40,000 ש"ח שנפסקו לחובתו ביום 24.03.2011.

ב.                   החייב יבהיר מהו מקור תשלום הוצאות ההליך, לרבות תשלום שכ"ט עו"ד והפקדת ערובה בבית המשפט העליון.

ג.                    על החייב למצוא ערב לערעור במקרה של הפסד, אשר יציג יכולת כלכלית לשיפוי קופת הנשייה ככל ויתעורר בכך צורך.

ד.                   על החייב להמציא העתק למנהל המיוחד מכל כתבי בי הדין שיוגשו במסגרת הליך הערעור.

ביום 12.03.2012 ניתנה החלטת בית משפט זה המאשרת את הבקשה, בכפוף לעמידה בתנאים שהעלה המנהל המיוחד בתגובתו.

בבקשה זו טוען החייב כי המרכז לגביית קנסות הסכים לעכב את גביית ההוצאות שנפסקו לטובתו, וזאת עד לסיום הליכי הערעור.

כמו כן טוען החייב כי בהגשת הערעור ,לרבות הוצאות שכ"ט עו"ד כמפורט בדרישת המנהל המיוחד, מסייע לו ידיד קרוב, אשר אף מוכן לשמש כערב (להלן:"הערב"). אלא שעם זאת, החייב מבקש לבטל ההחלטה בעניין הצגת היכולות הכלכליות של הערב וזאת נוכח העובדה כי כבר עזר לחייב בעבר.

עוד מבוקש להימנע משליחת כל כתבי בי הדין למנהל המיוחד.

מתגובת המנהל המיוחד עולה, כי אין באישור מטעם המרכז לגביית קנסות כדי לאיין את הצורך בתשלום כאמור בהחלטת בית המשפט. זאת ועוד, חרף העובדה כי הערב המוצע הינו חבר קרוב של החייב, הרי שעל ניסיונות המנהל המיוחד לחקור את החייב בעניין זה, עדיין אין למנהל המיוחד הכלים לקבוע מסמרות בדבר יכולתו הכלכלית בכל הנוגד להליך הערעור דנן. אי לכך, מבקש המנהל המיוחד לדחות את בקשת החייב.

כונס הנכסים הרשמי בתגובתו סובר כי יש לדחות את הבקשה, מן הטעם כי החייב אינו עומד בתנאים שהציב בית המשפט בהחלטתו מיום 12.03.2012.

עיינתי בעמדות הצדדים ובתגובת כונס הנכסים הרשמי;

בבקשתו זו עותר החייב למעשה "לעיון מחדש" בהחלטה מיום 12.03.2012, המקבלת את עמדת המנהל המיוחד בדבר התנאים להגשת הערעור כאמור לעיל.

ראשית אעיר כי עסקינן בחייב שאינו ממלא אחר הוראות הפקודה, אינו מגיש דו"חות חודשיים ואינו עומד בצו התשלומים שהושת עליו. החייב היה מיטיב לעשות לו טרם הגשת הערעור היה טורח למלא אחר הוראות הפקודה ובוודאי שלא מנסה לאחוז את המקל משתי קצותיו.

עם זאת ולפנים משורת הדין מצאתי לדון לגופו של עניין בבקשת החייב;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ