אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פר"ק 2901-09

החלטה בתיק פר"ק 2901-09

תאריך פרסום : 24/11/2011 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
2901-09
16/11/2011
בפני השופט:
דניה קרת-מאיר

- נגד -
התובע:
1. נמי נאמנויות בע"מ
2. עו"ד שאול ברגרזון
3. כונס נכסים לחברת נ.י.ל.י נדל"ן בע"מ (בכינוס נכסים)
4. בנק מזרחי טפחות
5. משה אהרוני

עו"ד גולדבלט ואח'
עו"ד דולב ואח'
עו"ד מטרי ואח'
עו"ד מנוצ'הרי - כסיף
הנתבע:
עו"ד ארז חבר בתפקידו כמנהל מיוחד לחברת מגדל הזוהר לבנין בע"מ (בפירוק)
עו"ד עמית פולק מטלון ושות'
עו"ד שלו ואח'
החלטה

1.         הבקשה שבפניי הינה בקשה לעיכוב ביצוע החלטה אשר ניתנה על ידי ביום 24.10.11, במסגרתה אישרתי לכונס הנכסים של חברת נ.י.ל.י נדל"ן בע"מ (להלן:

" הכונס" ו-" נילי" בהתאמה) לחתום על הסכם מכר למכירת המקרקעין הידועים כחלקה 15 בגוש 6196 בגבעת שמואל (להלן " המקרקעין") עם מציע מר משה אהרוני או לחברה ביסוד (להלן: " המציע").

המציע הגיש הודעה על פיה ביום 6.10.11 התאגדה חברה בשם גבעת שמואל החדשה בע"מ בבעלותו המלאה, אשר תהא הקונה על פי הסכם הרכישה שהוגש לאישור בית משפט.

ההליכים הקודמים בין הצדדים פורטו על ידי במסגרת החלטה מיום 23.6.11 ובקצרה פעם נוספת בהחלטה מיום 24.10.11 ואינני רואה מקום לחזור עליהם פעם נוספת.

יש רק לציין כי במסגרת הליכי הכינוס בתיק הוגשה על ידי בנק מזרחי טפחות בע"מ, הנושה המובטח (להלן:" הבנק"), בקשה לאכיפת שעובדים כאשר סכום החוב ביוני 2009 עמד על סך כ- 183 מיליון ש"ח.

ניתן על ידי פסק דין ביום 3.10.10 בו קבלתי את בקשת האכיפה של הבנק ומניתי את עו"ד ברגרזון ככונס נכסים קבוע על נכסי חברת נילי.

נילי היא חברת בת של מגדל הזוהר לבניין בע"מ (להלן: " מגדל הזוהר") אשר מוחזקת בשרשור על ידי עו"ד חוטר ישי ומר דוד אפל.

99% מהמניות מוחזקות על ידי מגדל הזוהר ו- 1% על ידי נמי השקעות ופיתוח בע"מ אשר מחזיקה ב-50% ממניות מגדל הזוהר.

ההליכים הרלוונטים למימוש המקרקעין והחלטתי שלא לאשר את הבקשה המקורית למכור את המקרקעין בסכום של 191 מיליון ש"ח פורטו אף הן במסגרת ההחלטה מיום 24.10.11.

בין כונס הנכסים לבין המנהל המיוחד אשר מונה למגדל הזוהר (בפירוק) התגלעו מחלוקות באשר למכירת המקרקעין, אשר תוארו במסגרת אותה החלטה מיום 24.10.11.

2.         המנהל המיוחד וכונס הנכסים הגיעו ביניהם להסכמות אשר קיבלו גם את הסכמת הכנ"ר ואת אישורו של בית משפט של פירוק במסגרת תיק הפירוק של מגדל הזוהר (פר"ק 35828-12-10).

ביום 6.10.11  הגיש כונס הנכסים בהסכמת המנהל המיוחד, הנושה המובטח, הכנ"ר והמציע בקשה לאישור מכר המקרקעין תמורת סכום של 235 מיליון ש"ח.

בבקשה צויין כי נכון ליום 31.8.11 עמד סכום החוב של נילי כלפי הנושה המובטח בספרי הבנק על סך כ- 250 מיליון ש"ח. על מנת לצמצם את הנזקים ואת העיכוב בדיון באישור המכר, הגיעו המנהל המיוחד וכונס הנכסים להסכמות באשר לאופן מימוש המקרקעין ואף ציינו כי נמסרה על כך הודעה ובקשה לבית משפט של פירוק.

כמו כן, הוסכם בין המנהל המיוחד לבין כונס הנכסים כי מכירת הזכויות במקרקעין תתבצע בתיק הכינוס על ידי כונס הנכסים.

בית משפט של פירוק התבקש ליתן תוקף של החלטה להסכמה זו. ביום 9.10.11 ניתנה החלטה על ידי כב' ס"נ השופטת אלשיך, בה נאמר בין היתר "עיינתי בהסדר בין בעלי התפקיד ואין לי אלא לברך עליו ולאשרו כמבוקש".

לאחר שניתנה החלטה זו נקבעה הבקשה המשותפת לאישור המכר לדיון בפניי.

במסגרת הדיון התייצבו גם ב"כ נמי נדל"ן בע"מ (להלן: "נמי נדל"ן") ונמי נאמנויות בע"מ (להלן: " נמי נאמנויות") שהיא מגישת הבקשה שבפניי.

בדיון במעמד הצדדים התנגדו נמי נדל"ן ונמי נאמנויות לאישור הסכם המכר  וטענו ארוכות בעניין זה.

3.         בבקשה לעיכוב ביצוע נאמר כי כאשר מדובר במכר מסוג מקרקעין הרי שמדובר בפעולה בלתי הפיכה והנזק הוא בלתי הפיך.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ