אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פר"ק 25351-01-12

החלטה בתיק פר"ק 25351-01-12

תאריך פרסום : 12/05/2013 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי מרכז
25351-01-12
31/12/2012
בפני השופט:
בנימין ארנון

- נגד -
התובע:
1. סהר סטוביצקי ושות' עו"ד
2. רו"ח חיים קמיל ורו"ח עליזה שרון בתוקף תפקידם כנאמנים בהקפאת הליכים של החברות
3. ת.מ.ח.ת. (1988) בע"מ (בהקפאת הליכים)
4. התחנה המרכזית החדשה בתל - אביב בע"מ (בהקפאת הליכים)
5. החברה לניהול התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב 1988 בע"מ (בהקפאת הליכים)

עו"ד ירון סהר
עו"ד רז לבנת
הנתבע:
כונס הנכסים הרשמי
עו"ד נטע כצמן
עו"ד עמית לדרמן
עו"ד טלי (גיאת) פרי
החלטה

מונחת לפניי בקשתם של המבקשים לאשר להם  הארכת מועד להגשת הצעות לרכישת נכסי החברות (לצורך בקשה זו תכונינה החברות ותמחת 88, כהגדרתן לעיל, יחד -  "החברות") ו/או מניותיהן עד ליום 28.2.2013, וכן בקשתם להאריך, כפועל יוצא מכך, גם את תוקפו של צו הקפאת ההליכים שניתן לגבי החברות ולגבי תמחת 88 עד ליום 28.2.2013 (להלן: " הבקשה).     

בתגובותיהם לבקשה הביעו הנאמנים והכנ"ר את התנגדותם לבקשה.

מושכלות יסוד מחייבות כי כאשר בית המשפט נדרש להכריע בבקשה מסוג זה על בית המשפט לשקול בתחילה מהו הסיכוי הממשי לכך שמתן הארכה המבוקשת יוביל אומנם להגדלת התמורה שתתקבל בגין מכירת החברות או נכסיהן. בהמשך לכך, על בית המשפט לשאוף לקבלת והחלטה המאזנת בין הרצון להגדיל את התמורה שתתקבל בגין מכירת החברות או נכסיהן מחד גיסא, לבין צמצום העלויות וההוצאות הכרוכות בהימשכותם של הליכי המכירה של החברות ונכסיהן כתוצאה ממתן הארכה המבוקשת מאידך גיסא.

לאחר שקראתי את הבקשה, את תגובת הנאמנים לבקשה, ואת תגובותיהם של המבקשים והכנ"ר לתגובת הנאמנים - הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות . אפרט להלן נימוקי לכך:

1.       אי בהירות לגבי זהותם של המשקיעים - המבקשים טוענים כי היענות לבקשתם תאפשר להם לגבש קבוצת משקיעים אשר יגישו הצעה רצינית העשויה להגדיל את התמורה שתתקבל בגין מכירת החברות ו/או נכסיהן. דא עקא, המבקשים כלל לא פירטו מהי זהותם של אותם משקיעים. אני סבור כי כאשר מתבקש בית המשפט להאריך מועד להגשת הצעות לרכישת החברות או נכסיהן - אין די באמירה כללית וסתמית, שאף איננה נתמכת בתצהיר מטעם המבקשים, לפיה מדובר ב"משקיעים רציניים וכבדי משקל" (סעיף 1 בתגובת המבקשים לתגובת הנאמנים) על מנת לשכנע את בית המשפט בעניין זה;

2.        

3.       אי רכישת "התיק למשקיע" - המבקשים לא רכשו עד כה את "התיק למשקיע", על אף שאין מחלוקת לגבי מורכבותן של הבדיקות הנדרשות לצורך בדיקת הכדאיות ותכנון אופן העסקה אותה הם, לטענתם, מעוניינים לבצע. המבקשים, בתגובתם לתגובת הנאמנים, נימקו כי הסיבה לאי רכישת "התיק למשקיע" הינה שהנאמנים לא השיבו לדרישתם כי יתאפשר להם לקבל חזרה את מחיר רכישת "התיק למשקיע", המסתכם בסך של 10,000 ש"ח, במידה שלא תתקבל בקשתם לקבלת ארכת זמן לצורך הגשת הצעת רכישה מטעמם ולהארכת תקופת הקפאת ההליכים. על אף שמהודעת ההבהרה אשר הוגשה מטעם הנאמנים עולה כי אכן בקשתם זו של המבקשים לא נענתה בחיוב עקב תקלה משרדית עדיין תמוה בעיניי מדוע לא רכשו המבקשים את "התיק למשקיע". הכיצד יוכלו המבקשים לבצע את הבדיקות הנדרשות לבחינת כדאיות העסקה, לגיבוש קבוצת משקיעים, ולתכנון אופן ביצוע העסקה מבלי שיהיו בידיהם הנתונים המינימליים הרלבנטיים המצויים ב"תיק למשקיע" ? דבר זה יש בו כדי ללמד, לטעמי, על העדר רצינות מספקת מצד הגורמים אותם מבקשים המבקשים לגבש כנטען בבקשתם, ועל העדר קיומם לעת הזו של משקיעים רציניים העומדים מאחורי בקשת המבקשים. לא למותר לציין כי בהתאם לנטען בסעיף 2 של הבקשה שלחו המבקשים עוד ביום 29.11.12 בקשה לקבלת מידע רשמי מאת הנאמנים אך עד למועד הגשת הבקשה טרם נרכש על ידם "התיק למשקיע".

4.         עלויות הכרוכות בהמשך הקפאת ההליכים - מהדוחות אשר הוגשו ע"י הנאמנים עולה אמנם כי פעילות החברות בתקופת ההקפאה אינה גרעונית, אך עדיין תקופת ההקפאה כרוכה בעלויות והוצאות שונות ובכלל זה עלות שכרם של הנאמנים, חיובי ריבית בגין הלוואות שונות שנטלו החברות אשר ממשיכים להצטבר, הוצאות תפעול וכדומה. מי שיידרש לשאת בסופו של יום בעלויות אלו יהיו הנושים ולפיכך יש להימנע מהארכה מיותרת של תקופת ההקפאה כאשר אין הצדקה ממשית ורצינית לכך. בהקשר זה טוענים המבקשים כי קיימת סתירה בין טענה זו של הנאמנים (אותה העלו הנאמנים בסעיף 6 בתגובתם) לבין טענתם המפורטת ב"דו"ח מס' 3 מטעם הנאמנים ובקשה להארכת צו הקפאת הליכים" (להלן: " דו"ח מס' 3") לפיה "החברות מתנהלות בתזרים חיובי והנושים אינם נפגעים מהמשך הקפאת ההליכים".

אני סבור כי השוני נובע מהקשר הדברים.  בדו"ח מס' 3 הקשר הדברים היה כי נוכח המאמצים הרבים והכספים הרבים שהושקעו על ידי הנאמנים בייצוב מצבן של החברות ובגיבוש הסדר נושים הולם, ובשים לב לכך שתזרים הכספים של החברות תחת הקפאת ההליכים הינו חיובי וכרית הביטחון נשמרת, יש להעתר לבקשת הנאמנים לקבלת ארכת זמן אשר תאפשר להם למצות ולהשלים את הליכי מכירת החברות או רכושן וגיבוש הסדר עם נושיהן. החלטה אחרת הייתה גורמת לכך שהמאמצים והכספים אשר הושקעו עד כה ירדו לטמיון. כנגד זאת, במקרה דנן טוענים הנאמנים כי הליך מכירת החברות מתקרב למיצוי, וכי כבר הוגשו הצעות של רוכשים פוטנציאליים. לפיכך, אין מקום למתן ארכה נוספת, שעלויותיה בצדה, כאשר זהותם ורצינותם של המציעים הפוטנציאליים נושא הבקשה דנן כלל אינן ברורות.

5.       בקשת הנאמנים להארכת תוקף הקפאת צו הליכים אינה משנה את תוצאות ההחלטה דנן - ביום 27.12.12 הגישו הנאמנים "בקשה דחופה למתן הוראות (להארכת תוקפו של צו הקפאת הליכים)" (להלן: " בקשת הנאמנים להארכת תוקף הקפאת צו הליכים") אשר בגדרה בקשו הנאמנים להאריך את תוקפו של צו הקפאת ההליכים של החברות האמור להסתיים ביום 31.12.12 - עד ליום 28.2.13. לטענת הנאמנים הארכה המבוקשת דרושה להם על מנת ליתן להם שהות קצרה נוספת לצורך השלמת הליכי מכירת החברות וגיבוש הסדר הנושים. במסגרת בקשתם להארכת תוקפו של צו הקפאת ההליכים מנמקים הנאמנים כי "העיכוב בהשלמת הליכי מכירת החברות נבע, בראש ובראשונה, מכך שהנאמנים נעתרו לבקשתם של מציעים נוספים להאריך את המועד להגשת הצעות רכישה מטעמם עד ליום 2 בדצמבר 2012, וזאת במטרה להרחיב את מעגל המציעים ולהשיא את התמורה שתתקבל בסופו של דבר עבור החברות ו/או נכסיהן, לטובת נושי החברות" (עמ' 2 בבקשת הנאמנים להארכת תוקף צו הקפאת הליכים).

יצוין כי כבר בתגובת הנאמנים לבקשה דנן ציינו הנאמנים כי בכוונתם להגיש בקשה להארכת תוקפו של צו הקפאת ההליכים. המבקשים, בתגובתם לתגובת הנאמנים, העבירו ביקורת על כך שהנאמנים עצמם מבקשים הארכה של תקופת הקפאת ההליכים אך מתנגדים לבקשה כזו של המבקשים. אינני סבור כי יש ממש בטענתם של המבקשים לפיה קיים השתק שיפוטי בעניין זה כנגד הנאמנים. בקשתם של המבקשים ובקשתם של הנאמנים הוגשו בגין צרכים שונים ולתכליות שונות. ברי גם כי הענות לבקשת המבקשים תוביל בהכרח גם להארכה נוספת של תקופת הקפאת ההליכים אשר תידרש לשם בחינת הצעתם ע"י הנאמנים.

על אף שההחלטה הנדרשת לשם הכרעה בבקשתם של הנאמנים להארכת תוקפו של צו הקפאת ההליכים תינתן בנפרד מוצא אני לנכון להרחיב מעט בעניין זה. בנוסף לצרכים השונים העומדים ביסודה של כל אחת מבין הבקשות הרי שגם לוחות הזמנים הנגזרים מהן שונים. בקשת הנאמנים הוגשה לאחר תום המועד האחרון שנקבע על ידם לשם הגשת הצעות לרכישת החברות או נכסיהן (2.12.12), והיא ונועדה לאפשר לנאמנים למצות עד ליום 28.2.13 את המו"מ מול המציעים שכבר הגישו את הצעותיהם, ולגבש הסדר נושים מיטבי אשר יוצג בפני נושי החברות. לעומת זאת, בקשת הארכה אשר הגישו המבקשים נועדה להאריך את פרק הזמן הנדרש רק להם לשם הגשת הצעה חדשה עד ליום 28.2.12. דא עקא, ברי כי ככל שתינתן למבקשים ארכה כמבוקש על ידם, יצטרכו הנאמנים, לאחר יום 28.2.12, לקיים מו"מ עם המציע החדש לצורך הצגת הסדר נושים מיטבי בפני נושי החברות, דבר שיצריך את הנאמנים לבקש ארכה נוספת לתוקפו של צו הקפאת הליכים בנוסף לזו המבוקשת על ידם כעת. בהקשר זה ראוי אף לציין כי דחיית המועד להגשת ההצעות לרכישת החברות או נכסיהן עלול לפגוע בשוויון ההזדמנויות של צדדים שלישיים, ועל הנאמנים יהיה לנקוט בצעדים הנדרשים לשם מניעת פגיעה או קיפוח מעין אלה. ממילא ברור כי הדבר עלול לגרום להתמשכות נוספת של הליך מכירת החברות או נכסיהן.

מטעמים אלה אינני סבור כי בקשתם של הנאמנים להארכת תוקפו של צו הקפאת ההליכים  יש בה כדי להשליך על הכרעתי בבקשה שלפניי.

מכל הנימוקים שהובאו לעיל אני קובע בזאת כי  דין הבקשה להידחות.

בנסיבות העניין לא  מצאתי לעשות צו להוצאות.

ניתנה היום,  י"ח טבת תשע"ג, 31 בדצמבר 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ