אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"מ 42770-03-14

החלטה בתיק עת"מ 42770-03-14

תאריך פרסום : 22/06/2014 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי בנצרת
42770-03-14
23/03/2014
בפני השופט:
אשר קולה

- נגד -
התובע:
1. דוד אזולאי
2. רוית סנדלר
3. נאווה כהן זיגל

הנתבע:
1. מועצה מקומית מטולה
2. הרצל בוקר ראש המועצה המקומית מטולה
3. משרד הפנים
4. אלכס שפול הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים
5. חאג בלאל קצין המחוז במשרד הפנים

החלטה

1.         בפניי בקשה למתן סעד זמני שעניינו ביטול מועד הישיבה של המועצה המקומית מטולה, שנקבע למחר (!) 24.3.14 ולקבוע כי הישיבה תערך היום (!) או ביום ראשון הבא, 30.3.14.

2.         יודגש כבר עתה, כי הבקשה "הונחה" בסל העבודה שלי, היום (23.3.14) בשעה 13:00(!)

3.         העותרים, שהנם חברי סיעת האופוזיציה, במועצה המקומית מטולה, טוענים, כי מועדי הישיבות הקבועות של מליאת המועצה, נקבעו בהחלטת מועצה מחייבת לימי ראשון בשבוע (אלא אם כן, מדובר ביום חג).

4.         עוד לטענתם, קיבלו הם הודעה על מועד ישיבה של מליאת המועצה שנקבע ליום 23.3.14.

5.         ביום 14.3.14, כך לטענת העותרים, הודיע להם המשיב 2 (ראש המועצה), כי הישיבה נדחתה ליום 24.3.14 וזאת ללא כל הסבר לסיבת הדחייה.

6.         העותרים פנו במכתבים למשיב 2 וכן ליועץ המשפטי של המועצה ולמשיבים 3, 4 ו- 5.

7.         המשיב 2 הודיע לעותרים, במכתבו מיום 18.3.14, כי בקשתם להחזרת מועד הישיבה ליום ראשון, נדחית. כך כעולה מסעיף 23 לעתירה. אלא, שהעותרים "שכחו" לציין כי סיבת הדחייה הינה פניה של חברי סיעתו של המשיב 2 המהווים רוב במועצה, והמבקשים לדחות את מועד הישיבה ביום אחד.

8.         מבלי לקבוע מסמרות לעניין זה, הרי שלכאורה רשאי היה, שלא לומר חייב היה המשיב 2 לדחות את מועד הישיבה.

9.         גם ללא שאבדוק את סיבת הדחייה ונכונותה, הרי שהעתירה המנהלית ועמה בקשה לצו ביניים, הוגשו ערב קיום הישיבה במועדה המקורי, או יום לפני קיום הישיבה במועדה הנדחה. מסיבה זו בלבד, יש לדחות, למצער, את הבקשה לצו ביניים שכן זו הוגשה בשיהוי ניכר!

            בנסיבות העניין, אין חולק כי מיום 14.3.14 ידעו העותרים על דחייתו של מועד הישיבה, אין חולק, כי ידעו הם מיום 18.3.14, כי מנוי וגמור עם המשיב מס' 2, שלא להעתר לבקשתם ולקיים את הישיבה ביום 24.3.14. מדוע אפוא המתינו העותרים עד כה?

            נכון הוא, כי לכאורה מדובר בשיהוי של מספר ימים, אולם עיתים, והדבר תלוי נסיבות, גם שיהוי של יום אחד, יכול שיהיה בעוכרי העותרים, וכך הוא בעניין שבפנינו.

10.        זאת ועוד, העתרות לסעד הביניים, ייתר את הדיון בעתירה לגופה, שכן מדובר בדיוק באותו סעד, וגם בכך יש משום סיבה שלא להעתר לבקשה.

11.        עוד אוסיף בבחינה של למעלה מן הצורך, כי בסדר היום שצורף למכתב ההזמנה, לא ראיתי נושאים "הרי גורל", המצדיקים התערבותו של בית המשפט לעניינים מנהליים במועד הישיבה.

12.        דומני, כי לעת הזו ושעה שמדובר בפעם אחת, בה מבקשים רוב חברי המועצה לשנות את מועדה של הישיבה מיום ראשון ליום שני, עדין מדובר "בזוטי דברים", שאינם מעידים, כך יש לקוות, על הכלל, ומניח אני כי מכאן ולהבא ייעשה כל מאמץ, לקיים את ישיבות המועצה בימי ראשון, כך שכל חברי מליאת המועצה יוכלו להשתתף בישיבות אלו.

13.        סוף דבר אפוא, איני נעתר לבקשה ואיני נותן צו ביניים במעמד צד אחד בלבד.

            נוכח לוח הזמנים, לא ראיתי לנכון לקבוע דיון דחוף למחר.

            לא נותר לי אלא לשוב ולקוות, שהקואליציה, כמו גם האופוזיציה, במליאת המועצה המקומית מטולה, ישכילו למצוא את הדרך לפעול בשיתוף פעולה מלא, לטובתם של כל תושבי מטולה.

            העותרים יודיעוני תוך 7 ימים מהיום, האם נוכח החלטתי זו עומדים הם על העתירה לגופה.

            התיק יובא לעיוני ביום 31.3.14 .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ