אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק עת"א 8941-06-11

החלטה בתיק עת"א 8941-06-11

תאריך פרסום : 28/05/2012 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי מרכז
8941-06-11
03/10/2011
בפני השופט:
אברהם טל

- נגד -
התובע:
יעקב ביטון
הנתבע:
שירות בתי הסוהר
החלטה

1.         העותר מרצה עונש מאסר ראשון למשך 16 שנים בכלא השרון ושוהה באגף ההפרדות בתנאי הפרדה זוגית.

2.         העותר מבקש כי בית המשפט יאפשר הכנסת קונסולת משחקים מסוג "סוני פליסטיישן 3" ו- "אקס בוקס" לתאו, וכי קונסולת המשחקים תימכר באמצעות מרכז המכר של המשיב ותשמש את כלל האסירים.

3.         לטענת העותר טובות ההנאה והפעילויות להן הוא זכאי מצומצמות מעצם היותו נתון בהפרדה. הוא אינו זכאי להשתלב בתוכניות חינוכיות, לצאת לתעסוקה, ולהשתתף בקורסים ובפעילויות כיתר האסירים.

לטענתו, בעבר הותר לאסירים לרכוש באמצעות מרכז המכר קונסולת משחקים מסוג "סוני פשליסטיישן 1", שבו לא ניתן לקיים חיבור אלחוטי, אך בעקבות התפתחות טכנולוגית הופסק ייצור המכשיר ע"י היצרן ולפיכך הופסקה גם מכירתו באמצעות מרכז המכר של המשיב.


4.         העותר מודע לבעייתיות שיש בשימוש במכשיר הפלייסטיישן 3, אשר מאפשר התחברות קווית ולפיכך אינו מאושר לשימוש בבית הסוהר אך הוא מבקש להכניס מכשיר אשר יעוקר וינוטרל באופן בלתי הפיך, כך שתישלל כל אפשרות להתחבר באמצעותו לרשת אלחוטית, כפי שעושה המשיב במכשיר די.וי.די, המאושר לרכישה באמצעות מרכז המכר.

ב"כ העותר הציג בפני חוות דעת מיבואן מקביל של המכשיר ושל מעבדת "אקסטרה גלובל" שמבטיחה לנטרל את המכשיר כך שלא ניתן יהיה להכשירו לחיבור לרשת אלחוטית.

5.         ב"כ העותר מפנה לעע"א 3214/08 (מחוזי ת"א) פרנסואה אבוטבול נ' שב"ס, שבו החליטה כב' השופטת שיצר, לאפשר הכנסת מכשיר כדוגמת סוני פליסטיישן, תוך התאמתו והגבלתו בהתאם להוראות המשיב. החלטת בית המשפט ניתנה בכפוף לבדיקת המכשיר ע"י המשיב, שעד כה לא קיבל את המכשיר בשל סירובו לעשות כן.

6.         ב"כ העותר טוענת כי המכשירים המוצעים יוצעו לרכישה לכלל האסירים, באמצעות מרכז המכר, תוך התחייבות היבואן לניטרולם מחיבור חיצוני כלשהו ואספקה תקינה של המכשירים למרכז המכר.

לטענתה, מטרת ההפרדה אינה עונשית ואין המדובר בהטלת סנקציה על העותר בשל מעשיו או בשל התנהגותו במהלך המאסר, אולם בפועל יוצרת ההפרדה ענישה חמורה מזו אשר הושתה על העותר.

הימנעות המשיב לבחון קונסולת משחקים חלופית נגועה באי סבירות, שכן הוא לא שקל את מכלול השיקולים הרלוונטיים והוא לא ערך את האיזון הראוי ביניהם.

תשובת המשיב

1.         המשיב מתנגד לבקשה ומסתמך על חוות דעת מקצועית מטעם חטיבת הביטחון, ענף אבטחה בשב"ס, שאוסרת על הכנסת מכשיר סוני פליסטיישן 3 למתקני בית הסוהר.

2.         עפ"י חוות הדעת קיימים במכשיר כמה אלמנטים אשר מהווים נקודת תורפה. בין היתר נמצא בבדיקה שנערכה מול חברת ישפאר, היבואנית הבלעדית של המכשיר, כי למכשיר קיימים ערוצי תקשורת WIFI BLUETOOTH אשר אינם ניתנים לחסימה. כמו כן יש במכשיר חיבור USB דרכו ניתן להעביר מסרים באופן פשוט בשל גודלו הזעיר של כרטיס הזיכרון והקלות שניתן להחדירו לבית הסוהר.

ב"כ המשיב מפנה להחלטתה של כב' השופטת מרוז בעניינו של פרנסואה אבוטבול בעת"א 21800-09-10 מיום 18.1.11, אשר דחתה בקשה זהה.

דיון והכרעה

1.         פרק א' בפקנ"צ 04.01.11 קובע מהו הציוד האישי המותר בהחזקה לאסירים.

פקנ"צ 04.03.00, אשר דנה בהחזקת אסירים בהפרדה, קובעת בסעיף ו' שההוראות החלות בעניינם של אסירי הפרדה בסוגיית החזקת ציוד אישי הן ההוראות החלות בפקודה 04.50.00, שעניינה החזקת ספרים, כתבי עת ומשחקי חברה, על ידי כלל האסירים.

בנוסף לכך, מותר לאסיר הפרדה להחזיק ציוד נוסף, "ובלבד שקבלת הציוד או החלפתו תעשה רק באישור ק.אג"מ ובאחריות מנהל אגף. מסירת הציוד תעשה לאחר בדיקה בטחונית".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ