אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק בשא 30689/06

החלטה בתיק בשא 30689/06

תאריך פרסום : 20/08/2006 | גרסת הדפסה
בש"א, עת"מ
בית המשפט המחוזי בתל אביב
30689-06,1402-06
18/05/2006
בפני השופט:
ד"ר קובי ורדי

- נגד -
התובע:
1. ארקאן אלנבארי - קטינה
2. באמצעות אביה יונס אלנבארי
3. ועוד 19 ילדים קטינים לפי רשימה שצורפה לעתירה
4. סובחי שעבאן
5. האגודה לזכויות האזרח בישראל
6. ארגון כראמה לזכויות האם

הנתבע:
1. עירית רמלה
2. מדינת ישראל - משרד החינוך
3. המועצה האזורית עמק לוד

החלטה

1.         בפני בקשה למתן צו ביניים המורה למשיבה 1, עירית רמלה לאפשר את רישומם של העותרת 1 ועוד 19 ילדים (שפרטיהם מפורטים בעתירה) בגנים ובבתי ספר (כיתות א') שבתחומה לקראת שנת הלימודים התשס"ז, וזאת עד לבירור המחלוקת בשאלת זהותה של הרשות, האחראית על אספקת שירותי חינוך לעותרים.

            20 העותרים הקטינים הם תושבי שכונת דהמש שהגישו ביחד עם העותרים האחרים עתירה להורות למשיבים לאפשר את רישומם לגנים ולבתי ספר שבתחום המשיבה 1 לקראת שנה"ל התשס"ז.

            שכונת דהמש נמצאת בתחום השיפוט של המשיבה 3. תושביה רשומים כתושבי העיר רמלה.

            אין מחלוקת שעירית רמלה סיפקה לילדי שכונת דהמש שירותי חינוך במשך שנים ארוכות (לפחות 15 - 10 שנים) כשרוב ילדי השכונה  לומדים בבתי ספר בעיר רמלה וגם חלק גדול מהעותרים למדו בשנה"ל הקודמת ובשנה"ל הנוכחית בבתי ספר וגנים ערביים בעיר רמלה.

            המשיבה 1, לא איפשרה את רישומם של המבקשים לשנה"ל התשס"ז, כפי שהפסיקה את הסעות תלמידי השכונה לבתי הספר שבשטחה והפנתה אותם לרישום אצל המשיבה 3 וזאת לגבי תלמידים חדשים בלבד.

            לטענת המבקשים, המשיבים פוגעים בזכותם לחינוך, כשאי רישומם של המבקשים במוסדות החינוך בעיר רמלה מותיר אותם ללא כל מסגרת לימודית בשנה"ל התשס"ז. זאת, בין היתר, בשל העובדה שהמשיבה 3 אינה מכירה בשכונת דהמש, הנמצאת בתחום שיפוטה, ושאין כיום בתחום המשיבה 3 מוסדות חינוך מתאימים בעבור ילדי שכונת דהמש, קרי, בתי ספר ערביים רשמיים.

            לטענת המשיבה 1, המבקשים רשמו במרמה את כתובת מגוריהם בעיר רמלה, כאשר למעשה הם מתגוררים בשטח המשיבה 3, כדי שהילדים יירשמו ויקבלו שירותי חינוך בעיר רמלה וזאת בלא לשלם מיסים לעיריה ותוך פגיעה בתלמידים ערבים אחרים בעיר רמלה, תושבי העיר, שמשלמים מיסים כדין.

            לטענת המשיבה 1, דין הבקשה להידחות בגין אי מיצוי הליכי הרישום אצל המשיבה 3, כשהמבקשים עושים דין עצמי לעצמם.

לטענת המשיבה 1 היה מקום לצרף לבקשה/עתירה את עירית לוד הגובלת בשכונה ואשר בשטחה קיימים בתי ספר ערביים הקרובים יותר לשכונת דהמש מאשר בתי הספר הערביים בעיר רמלה.

            לטענת המשיבה 1, המבקשים אינם תושבי העיר רמלה ואין העיריה חייבת בחינוכם.

            לטענת המשיבה 1, המטלה לגבי חינוכם של ילדי שכונת דהמש, צריכה להתחלק בין המשיבה 3 לבין עיריות רמלה ולוד בשיפוי מתאים של המשיבה 3 ומשרד החינוך, כשרישום המבקשים אמור להיעשות במשיבה 3 אשר תשבץ את התלמידים בהתאם לחוק ולנוהל, כשמשרד החינוך חייב לפתור את הבעיה ולדאוג לשיבוץ התלמידים בהתאם.

            לטענת המשיבה 3, לא מוצו כל הליכים לרישום מי מהמבקשים, לשנה"ל התשס"ז כשהמבקשים לא פנו להירשם אצל המשיבה 3, מלבד המבקשת 1, שלא ניתן היה לרשמה שכן היא לא רשומה כתושבת של המשיבה 3.

            לטענת המשיבה 3, על המבקשים להשלים ראשית את הליך הרישום אצל המשיבה 3 שתקבע את איזור הרישום שלהם בתחום הרשות או מחוץ לתחומה תוך שיפוי הרשות הנ"ל.

            לטענת המשיבה 2, לאור העובדה שהמבקשים מתגוררים בתחומה של המשיבה 3, היא זו שחבה כלפיהם במתן שירותי חינוך ומכיוון שבתחומה לא קיים בי"ס ערבי ולאור הזמן בו מצויים, יש לפעול לאלתר לשם רישום המבקשים בשנה"ל התשס"ז במוסדות החינוך בעיר רמלה, תוך התחייבות של המשיבה 3 לשאת בתשלומים המוטלים עליה מכוח היותה "רשות שולחת" כאמור בעמ' 7 א' לחוק לימוד חובה תשי"ט-1949 (להלן: "חוק לימוד חובה"), כשתביעות שיפוי הינן ענין בין הרשויות המקומיות ואל להם לפגוע בזכות המבקשים לחינוך.

            לטענת המשיבה 2, משרד הפנים מקים ועדת חקירה לקביעת תחום השיפוט שתבחן לאיזו רשות מוניציפלית נכון יהיה לשייך את שכונת דהמש בעתיד, כשהמלצה זו תועבר להחלטת שר הפנים.

            לטענת המשיבה 2, משרד החינוך לא עודכן מבעוד מועד על כוונתה של עירית רמלה להפסיק את רישום ילדי דהמש לבתי הספר בתחומה ולאור הדחיפות ברישום לשנה"ל התשס"ז יש לפעול לאלתר לצורך רישום הילדים במוסדות החינוך של עירית רמלה, בעוד לגבי השנים הבאות משרד החינוך יערוך מיפוי בין ישובי, בתיאום עם הרשויות המקומיות, תוך התחשבות במכלול של היבטים: חינוכייים, ארגונים, פיזים וכלכליים כשהמרחק בין ביה"ס למקום מגורי התלמיד הינו רק אחד מהפרמטרים הנלקחים בחשבון.

בדיון שהיה בפני הצהירה ב"כ המשיבה 2 שהמיפוי הנ"ל ייערך עד לקראת שנה"ל התשס"ח.  

2.         לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בבקשה ובתגובות החלטתי לקבל את הבקשה וליתן צו ביניים כמבוקש.

(א)       ראשית, יש להדגיש שלמרות שלכאורה מדובר במתן צו עשה לרישום המבקשים בבתי"ס וגני ילדים בתחום עירית רמלה לשנה"ל התשס"ז, צו הזהה לכאורה לסעד העיקרי המבוקש בעתירה עצמה, הרי למעשה מדובר בצו שמשמעותו שימור המצב הקיים ומניעת המשיבה 1 מלשנות את המצב הקיים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ