אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> האגודה למען הקשיש-ערד(ע"ר) נ' עיריית ערד ואח'

האגודה למען הקשיש-ערד(ע"ר) נ' עיריית ערד ואח'

תאריך פרסום : 08/01/2014 | גרסת הדפסה
ה"פ
בית המשפט המחוזי באר שבע
17414-12-13
29/12/2013
בפני השופט:
רחל ברקאי

- נגד -
התובע:
האגודה למען הקשיש-ערד(ע"ר)
הנתבע:
1. עיריית ערד
2. גב' עליזה בראון

החלטה

1.זוהי החלטה בבקשת המבקשת ליתן צו מניעה אשר יאסור על המשיבות לסלק ידה מ"מרכז היום לקשיש" בעיר ערד, בו היא מחזיקה ואותו היא מנהלת ומפעילה, או לנקוט בצעד אשר יהא בו כדי לאיין את זכותה להמשיך, להחזיק ולהפעיל את המקום. כמו כן עתרה לסעד ביניים אשר יעכב או ימנע את המשיבות מלערוך מכרז להפעלת מרכז היום וכן כל צו אחר אשר ימנע מהמשיבות לפגוע בכל דרך בקשישים בעיר ערד, על ידי מניעת הגעתם למפעל מרכז היום המנוהל על ידי המבקשת.

2.המבקשת הינה עמותה ציבורית הפועלת בהתנדבות ומפעילה את מרכז היום לקשיש בעיר ערד מזה שנים רבות. אין חולק כי עיריית ערד, המשיבה 1, הינה בעלת זכות חכירה בקרקע.

3.המבקשת טוענת לזכות שימוש במקרקעין וזכות להפעלת מרכז היום לקשיש בעיר ערד מכוח הסכם שנחתם בינה לבין עיריית ערד בחודש נובמבר 1998. לטענת המבקשת מאז הקמת המבנה המשמש מרכז יום לקשיש, אשר הקמתו מומנה על ידי תרומות שגוייסו על ידי ארגון אש"ל מטעם הג'וינט, מפעילה היא את המקום על פי רישיון מתחדש מטעם משרד הרווחה.

4.לימים הוציא משרד הרווחה הנחיה למרכזי היום לקשישים ברחבי הארץ (מכתב מיום 10.4.2013), בו התבקשו מרכזי היום להעביר למשרד הרווחה מידע מפורט אודות הגורם המפעיל את מרכז היום וכיצד נבחר הגורם המפעיל, בין אם על ידי מכרז או בנסיבות של פטור ממכרז של הרשויות המקומיות, ואם בנסיבות של הסכם בין הרשות המקומית לבין הגורם המפעיל, לרבות סיום תוקף ההסכם. מנהלי מרכזי היום והרשויות המקומיות נדרשו להחזיר את הטפסים בחתימת הגורמים המוסכמים כאשר למסמכים אלו נדרש אישור ויפוי כוח של הרשות המקומית.

5.כאשר פנתה המבקשת אל עיריית ערד ובקשה את אישורה לזכותה להמשיך ולהחזיק ולהפעיל המקום מכוח הסכם שביניהם משנת 1998, אישור אותו נדרשה להעביר למשרד הרווחה, סירבה עיריית ערד ליתן לה האישור האמור.

עיריית ערד ראתה בהסכם שנחתם בינה לבין המבקשת כהסכם הקצאה של הקרקע אך לא כהסכם המעניק למבקשת הזכות להפעיל המקום.

בהעדר הסכם בתוקף החליטה עירית ערד על פרסום מכרז להפעלת מרכז היום לקשיש אותו פרסמה בחודש אוקטובר 2013.

6.המבקשת, אשר ביקשה לעצור את הליכי המכרז, פנתה בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. עתירה אשר נמחקה על פי המלצת בית המשפט שישב לדין.

בצר לה, פנתה המבקשת בתביעה לאכיפת הסכם נשוא המחלוקת כשלטענתה יש לקרוא את הוראות ההסכם כהסכם המעניק לה לא רק זכות חזקה במקרקעין, אלא גם זכות להפעיל את מרכז היום לקשיש.

7.מחלוקת פרשנית זו היא זו העומדת בלב הדיון. המבקשת טוענת לזכות כאמור ומבקשת לעצור את כל הליכי המכרז אותם מקדמת עיריית ערד, אשר בסופו של יום יביאו להרחקתה ולהפסקת פעילותה של המבקשת כמפעילת המקום.

8.מבלי לקבוע עמדה חד משמעית סבורה אנכי, כי לנוכח מקרא הוראות ההסכם אשר נחתם בין הצדדים בשנת 1998, ואשר אין חולק שתוקפו הוארך עד לפחות לשנת 2018, הוכיחה המבקשת זכות לכאורית להחזיק במקרקעין ולהפעיל את מרכז היום לקשיש בעיר ערד. במבוא להסכם נרשם מפורשות כי ברצון המבקשת להקים מרכז יום לקשישים בעיר ערד בתאום ובשיתוף עמותת אש"ל ולצורך "הקמה והפעלת המרכז התקשרה העמותה עם אש"ל". (הדגשה שלי ר.ב.)

משמע, עולה לכאורה, כי כוונת הצדדים היתה שהמבקשת מקבלת לידה גם את הזכות להפעיל את מרכז היום לקשיש.

מעבר לאמור, קיימת הוראה בהסכם (סעיף 9 ה') הקובעת סנקציות בנסיבות שבהן המבקשת תפר את התחייבויותיה בכל הנוגע לניהול המרכז. גם מהוראה זו ניתן ללמוד לכאורה דבר הסכמת הצדדים המעניקה למבקשת את זכות הניהול וההפעלה של מרכז היום לקשיש.

9. עירית ערד פרסמה מכרז להפעלת המקום ובכך גילתה דעתה כי אינה מכירה בזכותה של המבקשת להפעיל המקום.

10.מטעמים אלו, נחה דעתי כי המבקשת הוכיחה זכות לכאורית להחזקה והפעלה של מרכז היום לקשיש מכוח ההסכם הנדון ועל כן סבורה אנכי, כי יש להיעתר לבקשתה לסעד זמני אשר ימנע סילוקה ממרכז היום לקשיש ו/או ימנע זכותה להמשיך ולהפעיל את מרכז היום לקשיש בכל דרך ובכל אופן.

11.מאחר והתביעה הינה תביעה לזכות שימוש והפעלת מקרקעין נתונה הסמכות לבית המשפט השלום מכוח הוראת סעיף 51 (א) (3) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] תשמ"ד – 1984. בהינתן האמור אני מורה על העברת התובענה לבית המשפט השלום בבאר-שבע בכפוף לצו המניעה אותו ראיתי לנכון ליתן מיידית ולו כדי להבטיח זכויותיה של המבקשת כאמור.

עיריית ערד, המשיבה 1, תישא בהוצאות המבקשת בסך של 10,000 ₪.

ניתנה היום, כ"ו טבת תשע"ד, 29 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ