- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ נ' אבו סויד ואח'
|
תא"מ בית משפט השלום תל אביב - יפו |
24179-03-10
21.9.2010 |
|
בפני : עודד מאור |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ |
: 1. פואד אבו סויד 2. מנורה חברה לביטוח בע"מ |
| החלטה,פסק-דין | |
החלטה
פוסק שכר בטלה לעד בסך של 200 ₪.
ניתנה והודעה היום י"ג תשרי תשע"א, 21/09/2010 במעמד הנוכחים.
עודד מאור, שופט
פסק דין
לפני תובענה כספית לתשלום נזקים כספיים שנגרמו לרכב התובעת בגין תאונה מיום 06/07/08.
שמעתי היום את עדויות הנהגים המעורבים וכן עיינתי בתמונות (בשחור לבן) של הנזקים שנגרמו לרכב התובעת.
טוען נהג התובעת שעלה על מחלף כפר שמריהו ובנתיב הימני, שפונה אך ימינה אולם מאחר וחשב שהוא ממשיך ישר כשזיהה שלא כך היא ועל מנת להמשיך ישר, טען שאותת והשתלב בין המשאית של הנהג הנתעב לבין קו העצירה, אחרי שהשתלב היה הראשון ברמזור ועמד באור אדום, לאחר שהתחלף לירוק הרגיש מכה אחורה, התחיל בנסיעה ואז קיבל עוד 2 מכות.
מדובר בנהג שציין שהוא מכיר את הדרך ואותה הוא עשה באופן קבוע, אם כך הדבר לא ברור כיצד זה בחר להיות בנתיב שפונה אך ימינה בעוד הוא מבקש להמשיך ישר.
שנית, במידה והנהג עולה על הנתיב הימני, הרי במידה והוא מבקש להשתלב חזרה לשמאל, בניגוד לדיני התעבורה, הרי עליו לעשות זאת בזהירות מרבית וזאת ניראה שלא עשה.
אינני נכנס לשאלה בדיני תעבורה לפיה אין לסטות ממסלול על מנת להשתלב במסלול אחר במידה והתובע נסע במסלול הפונה ימינה היה עליו לנסוע ימינה ובמידת הצורך לפנות פניית פרסה.
טוען הנהג התובע שהשתלב בין המשאית של הנהג הנתבע לבין קו העצירה.
המדובר ברכב קטן שהנהוג על ידי התובע אל מול רכב כבד הנהוג על ידי הנתבע.
הנתבע 1 ציין ועדותו בעניין זה אמינה בעיניי, כי זמן התגובה של המשאית בהאצה הוא איטי עד מאוד.
בנסיבות אלה , לו נכונה הייתה גרסת הנהג התובע כי כבר עמד לפני הנתבע, הרי משהתחלף האור לירוק כבר היה יוצא מן הצומת ועובר אותה עוד בטרם ניתן היה לפגוע בו, וזאת לאור העובדה שהטריילר הוא רכב כבד מאוד.
יחד עם זאת, מתעוררות ספקות באשר לגרסתו של הנתבע באשר הנתבע הציג בפנינו מספר גרסאות שחלקן כתובות בכתב יד בעברית עליהם הוא חתום וכן גרסה נוספת שהועלתה בביהמ"ש.
טוען הנהג הפוגע שהפגיעה בתובע הייתה אך ורק בדופן השמאלית של הרכב התובע, עניין זה לא מתיישב עם תמונת הנזק ממנה עולה כי הפגיעה היא בחלקו מרכזי אחורי ברכבו של התובע, משמע שבסופו של דבר רכב התובעת הספיק להשתלב ועמד לפני רכב הנתבע.
יחד עם זאת, מאחר וציינתי שנהג התובע היה צריך להיזהר והיה עליו לצפות פגיעה אפשרית , אני סבור שיש מקום לחלוק את האחריות בין הצדדים ולפיכך על הנתבעים לשלם לתובע את הסכום של 4,313 ₪ נושא הצמדה מיום 16/07/08.
כמו כן ישלמו הוצאות משפט (אגרה בסך 347 ₪) וכן שכ"ט עו"ד בסך של 750 ₪ בצירוף מע"מ.
ניתנה והודעה היום י"ג תשרי תשע"א, 21/09/2010 במעמד הנוכחים.
עודד מאור, שופט
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
