ב"ה
לשכת ההוצאה לפועל טבריה
|
803526-11-19
01/01/2021
|
בפני הרשמת:
לירון זרבל- קדשאי
|
- נגד - |
חייב:
XXX
|
xxx:
xxx
|
החלטה |
בתיק זה הוגשה בקשת הנאמנת להורות על ביטול מינויה בתיק. בהתאם להחלטתי הוגשה תגובת הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי לבקשה ולהלן תינתן החלטתי בבקשה.
רקע
- עסקינן בתיק חדל"פ שנפתח בחודש 12/2019. מנתוני הבקשה לפתיחת ההליך עלה כי היחידה כבת 27, רווקה, מתגוררת בשכירות ומוכרת כבעלת נכות רפואית זמנית בשיעור של 66 אחוז ודרגת אי כושר זמנית בשיעור של 100 אחוז.
- בתיק קוימה ישיבת הסדר ביום 23.1.2020 ולאחריה קוימה אסיפת נושים. במסגרת האסיפה נערכה ליחידה חקירת יכולת, במסגרתה התברר לראשונה כי הגם שהצהירה בבקשה לפתיחת ההליך כי היא מתגוררת בדירה שכורה, מדובר היה בדירה בה התגורר בן זוגה וכי היא שימשה לטענתה כערבה לתשלום דמי השכירות. בנוסף אישרה היחידה כי היא בעלת כלי רכב, הגם שלא הצהירה על כך בבקשתה לפתיחת ההליך. היחידה הוזהרה לבל תמסור פרטים שאינם מלאים ומדויקים במסגרת ההליך. יוער, כי במסגרת ישיבת ההסדר הציעה היחידה לשאת בתשלום עיתי של 250 ₪ לצורכי הסדר ובאסיפת הנושים הסכימה אף להגדיל הסכום לסך של 400 ₪.
- מפאת ההצעה הנמוכה ומשלא הושגו הסכמות הנושים כנדרש בדין, הוריתי ביום 5.7.2020 על מתן צו לפתיחת הליכים בעניינה של היחידה ועל מינוי הנאמנת. במסגרת הצו לא קבעתי תשלום עיתי לתקופת הביניים, זאת לאור הלכת לשצ'נקו (רע"א 6353/19 לשצ'נקו נ' כונס הנכסים הרשמי (11.2.2020) ומשהיחידה הוכרה כבעלת נכות רפואית ודרגת אי כושר זמנית בשיעור של 100 אחוז, כמפורט לעיל.
- בבחינת מצבת הנושים, יצוין כי היחידה עתרה פעמיים מאז נפתח ההליך לצרף נושים נוספים להליך, חלקם בגין חובות שנפתחו לאחר פתיחת ההליך וכיום תיק החדל"פ כולל 9 נושים בסה"כ, 3 מתוכם נושים חיצוניים ו-6 נושים בהוצאה לפועל. כלל החובות הנם חובות חדשים שנוצרו בשלוש השנים האחרונות והם מסתכמים בסך של כ- 145,000 ₪.
- ביום 1.12.2020 עתרה הנאמנת כאמור לשחרורה מתפקידה. הנאמנת נימקה בקשתה בכך שהיחידה כיום אינה בעלת כושר השתכרות, מלוא הכנסתה מקורה בקצבת נכות ובסיוע בדיור וכי על פי אישורים שהומצאו ממיסוי מקרקעין ומדוח המסלקה הפנסיונית היא גם נעדרת נכסים, כפי הצהרתה. בנסיבות אלו נטען כי לא צפוי להצטבר סכום כלשהו בקופת הנשייה, דבר אשר יוביל לכך שלא ניתן יהיה לממן את שכר טרחה נאמנת בתיק ועל כן לטענת הנאמנת יש מקום לעשות שימוש בסעיף 205 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח- 2018 (להלן: "החוק"), היינו להורות על ביטול מינוי הנאמנת ולקבוע כי מילוי תפקידה ייעשה על ידי הרשמת להליכי חדלות פירעון.
- הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (להלן: "הממונה") בתגובתו שבפניי טען כי במקרים דומים המתנהלים בפניו הוא פועל באמצעות נציגיו ובהתאם לסעיף 278 (ג)-(ד) לחוק (היינו, באמצעות עובדים גם אם אינם עובדי מדינה). עוד נטען כי יש לשקול שחרור הנאמנת ומילוי תפקידה על ידי הרשמת להליכי חדלות פירעון בהתאם לסעיפים 204(1) ו- 140(1) לחוק. צוין עוד, כי לעת הזו לא קיים פתרון למימון הוצאות ושכר הנאמנת וכי התקנת תקנות לעניין מימון האמור מאוצר המדינה לפי סעיף 128(ב) לחוק, טרם הסתייעה וספק אם תסתייע בקרוב.
דיון והכרעה
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת