- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
דוידה נ' אגד תחבורה ציבורית בע"מ
|
ת"ק בית משפט לתביעות קטנות ירושלים |
5295-04-10
19.8.2010 |
|
בפני : עבאס עאסי |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: שלום דוידה |
: אגד תחבורה ציבורית בע"מ |
| פסק-דין | |
פסק דין
תביעה לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לרכב בתאונת דרכים.
לטענת התובעת, ביום 25.2.10 כאשר היא נהגה ברכבה בכביש שמורכב משני נתיבים ביום גשום, היא הבחינה באוטובוס של הנתבעת שנעצר בתחנת נוסעים בצורה אלכסונית, תוך שהוא חוסם את הנתיב השמאלי (השני) באופן חלקי; תוך כדי כך היא הבחינה ברכב מסוג טיוטה שנסע לפניה מתחיל להתנדנד והבינה שהוא מחליק; בשלב זה היא ניסתה לעצור את רכבה, אולם גם רכבה החליק; היא ניסתה להסיט את רכבה על מנת לא לפגוע ברכב הטיוטה, אולם משהיו אנשים בצד ימין והאוטובוס חסם את הנתיב השמאלי בכביש, היא נאלצה לפגוע ברכב הטיוטה מאחור, שאף הוא בתורו פגע באוטובוס מאחור.
במהלך הדיון העיד נהג האוטובוס; לדבריו אף הוא החליק עקב תנאי מזג האוויר ששררו במקום, ומשום כך הוא נאלץ להסיט את האוטובוס שמאלה לכיוון הנתיב השני על מנת להרחיקו מהתחנה בכדי להימנע מפגיעה באנשים שהמתינו בתחנה. לטענתו, הוא הצליח להשתלט על האוטובוס ועשה הכל על מנת לא לפגוע בנוסעים בתחנה.
לאחר לימוד מכלול החומר שהוגש ע"י הצדדים ושמיעת הצדדים בדיון, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.
מדברי כל המעורבים בתאונה עולה כי הגורם העיקרי לתאונה הוא תנאי מזג האוויר ותנאי הכביש. שלושת הנהגים: התובעת, נהג האוטובוס ונהג הטיוטה, העידו כי רכבם החליק שעה שנסעו באותו מקום בכביש. בעוד נהג האוטובוס הצליח לטענתו להשתלט על האוטובוס ולעצור אותו מבלי לפגוע בדבר, נהג הטיוטה והתובעת לא הצליחו להשתלט על הרכבים שלהם, וכתוצאה מכך נאלצו להיכנס באוטובוס וברכב הטויוטה בהתאמה.
לדעתי, התובעת אינה יכולה לצפות ולבקש שמצד אחד היא תופטר מאחריות משום שלטענתה היא החליקה כתוצאה מתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך, ומצד השני להטיל אחריות על נהג האוטובוס, שאף הוא נסע באותם תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך ואף הוא החליק לטענתו, אלא שהוא דווקא הצליח להימנע מפגיעה בתחנה או ברכבים אחרים, דבר שהתובעת ונהג הטיוטה לא הצליחו לעשות, על אף שניתן לסבור שהם יכלו לעשות כן באם הם היו נוסעים בהתאם לתנאי מזג האוויר ותנאי הדרך, זאת במיוחד לנוכח עדותם לפיה הם הבחינו מבעוד מועד באוטובוס כשהוא עוצר ליד התחנה וחוסם חלק מהנתיב השמאלי.
התובעת יכלה להפחית יותר את המהירות שבה היא נסעה ולשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפניה. בכך, ניתן היה להגדיל את הסיכויים למניעת התאונה.
לנוכח כל האמור, אני מחליט לדחות את התביעה. בנסיבות העניין, אינני נותן צו להוצאות.
בקשה לרשות ערעור על פסק דין זה ניתן להגיש בבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 15 יום.
ניתן היום, ט' אלול תש"ע, 19 אוגוסט 2010, בהעדר הצדדים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
