אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דדון ואח' נ' שופמיינד בע"מ ואח'

דדון ואח' נ' שופמיינד בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 09/10/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
24717-06-13
03/10/2013
בפני השופט:
ישעיהו טישלר

- נגד -
התובע:
מירי דדון
הנתבע:
1. שופמיינד בע"מ
2. 3.תדיראן גרופ בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.בפניי תביעה קטנה על סך של 5,000 ₪ , שעילתה הפרת חוק הגנת הצרכן , תשמ"א 1981 (להלן: "חוק הגנת הצרכן") , על- ידי הנתבעת.

2.תמצית העובדות הצריכות לעניין:

א.ביום 12/5/2013 , התובעת רכשה מיקרוגל בחנות הוירטואלית באתר "וואלה שופס", המופעל על ידי הנתבעת 1. המיקרוגל אותו רכשה התובעת הוצג למכירה על ידי הנתבעת 2, באתר של הנתבעת 1, כאמור.

ב.הנתבעת שלמה עבור המיקרוגל סך של 594 ₪ , כולל דמי משלוח.

ג.ביום 16/5/2013 המיקרוגל סופק לתובעת בביתה.

ד.עוד באותו היום, בו סופק המיקרוגל, התובעת הבחינה, כי המיקרוגל "תקול". לטענת התובעת, דלת המיקרוגל לא נסגרה בצורה הרמטית ובחזית המיקרוגל, היה "שפשוף" שניכר לכל רוחבו. עוד טענה הנתבעת כי בעת הפעלת המיקרוגל לראשונה , הוא גרם לקצר בחשמל.

ה.התובעת הודיעה לנתבעת בכתב, כבר באותו היום ( 16/5/2013), באמצעות הודעה שנשלחה באתר האינטרנט ממנו בוצעה הרכישה, כי המוצר שקיבלה הנו פגום, והיא ביקשה להחליפו במוצר תקין אחר.

ו.לטענת התובעת, נציגת שירות מטעם הנתבעת דרשה ממנה להוביל את המיקרוגל, בעצמה, אל נקודת שירות של חברת "קריסטל" בבאר שבע. התובעת טוענת, כי לאחר שביקשה שנציג מטעמה של הנתבעת יגיע לקחת את המיקרוגל התקול ולאחר שבקשתה זו סורבה, לא עמדה בפניה כל ברירה, והיא נאלצה לקחת את המיקרוגל ולהביאו בעצמה אל נקודת השירות, כאמור.

ז.ביום 26/5/2013 שוב פנתה התובעת בכתב, והודיעה, כי מאחר ולא חלפו 14 יום מקבלת המיקרוגל, ועד ליום הודעת הביטול בשל הפגם הנטען, ולמעשה, לא עבר ולו יום אחד- היה על הנתבעת לזכות את התובעת ולהביא לביטול העסקה.

ח.בשלב מאוחר יותר, הנתבעת העלתה דרישה נוספת בפני התובעת, לשוב ולאסוף את המיקרוגל מנקודת השירות של חברת "קריסטל" , וזאת על מנת שנציג מטעם הנתבעת יוכל להגיע לביתה של התובעת ולקבל ממנה את המיקרוגל.

ט. הנתבעת טענה, כי הליך זה, של איסוף המיקרוגל על ידי התובעת מנקודת האיסוף ורק לאחר מכן איסוף המיקרוגל מביתה של התובעת, הוא הכרחי ומתחייב על פי החוק.

י. זה המקום לציין, שהתובעת סירבה לשוב ולסחוב את המיקרוגל, כדי להביאו לביתה ומאז -המיקרוגל לא הושב לה והעסקה לא בוטלה. עוד יש לציין, כי לאחר הגשת התביעה, הנתבעת פנתה אל התובעת והודיעה לה, כי תהיה מוכנה, לפנים משורת הדין, לפצות את התובעת בסכום של 400 ₪, וכן לזכותה על מלוא הסכום ששילמה עבור מכשיר המיקרוגל, אולם התובעת סירבה להצעה.

3.ביום 29/9/2013 התקיים דיון בפניי ובו הובהר, כי בין הצדדים אין מחלוקת על כך שהמיקרוגל היה אכן תקול (ראה: דבריו של נציג הנתבעת בעמ' 1 לפרוטוקול , שורה 18 ) . אולם עיקר המחלוקת נעוצה בשאלות הבאות :

אחת- האם הדרישה של הנתבעת, לכך שהתובעת תעביר את מכשיר המיקרוגל התקול לנקודת השירות ותאסוף אותו בעצמה , הנה דרישה שבדין יסודה, והאם היא סבירה בנסיבות העניין?

שתיים- ככל שייקבע שדרישה זו אינה סבירה, מהו גובה הפיצוי שיש לפסוק לתובעת בשל התנהלות הנתבעת בנסיבות העניין?

4.דיון והכרעה:

5.על פי סעיף 14ג(ג) (1) לחוק הגנת הצרכן, בעסקת מכר מרחוק, רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה: "מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס". זהו גם הנוהל אשר פורט בסעיף 12.2 לתקנון אתר "וואלה שופס" (ראה נספח יא' לכתב התביעה).

6.על פי ס' 14 ג(ו') לחוק הגנת הצרכן, עסקת מכר מרחוק הנה:

"התקשרות בעסקה של מכר נכס או של מתן שירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה"

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ