ו"ע
בית המשפט המחוזי ירושלים
|
42024-01-13
18/02/2013
|
בפני השופט:
1. אמנון כהןעו"ד י' ריכטר 2. חברעו"ד א' קלעי 3. חברה
|
- נגד - |
התובע:
דוד גרשינוביץ
|
הנתבע:
מדינת ישראל/נציבות שירות המדינה
|
|
החלטה
1. לפנינו בקשה למתן היתר העסקה, לפי סעיף4 (ג) (3) לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה) תשכ"ט 1969 (להלן: "החוק").
הצדדים הסכימו שהחלטת הועדה תינתן על סמך החומר שהוגש ללא קיום דיון.
2. המבקש מועסק כ-32 שנה במשרד האוצר בתפקידים שונים ובתפקידו האחרון כחשב בכיר משרד החוץ(להלן: "המשרד") . החל מיום 1.3.2012 ועד היום משמש המבקש כחשב בכיר משרד החוץ. קודם לכן, כיהן המבקש כחשב משרד הבריאות ( מאי 2008- מרץ 2012). ולפני תפקיד זה שימש כראש מטה כספים בשירות הביטחון הכללי( בין השנים 2003-2008). כמו כן, קודם לשנת 2003 שימש המבקש בתפקידים שונים בתחום הכספים באגף החשב הכללי שבמשרד האוצר הן בחשבויות והן בתפקיד סגן חשב כללי.
3. במסגרת תפקידו אחראי המבקש על המערך הכספי של משרד החוץ לרבות השגרירויות והנציגויות בחו"ל.
4. המבקש עתיד לעבוד ב"לאומית" שירותי בריאות (להלן" החברה") בתפקיד מבקר פנים.
5. המבקש יפרוש מתפקידו בשירות הציבורי ביום 28.2.2013, זאת לאחר שאושרה פרישתו ובתאום עם הממונים עליו.
6. המבקש מעוניין להתחיל את עבודתו בחברה , ביום 15.3.2013 ולכן, מבקש לקבל היתר העסקה לעבוד בחברה ללא תקופת צינון נוספת.
7. המשיבה מסכימה לכל הנתונים שהוצגו על ידי המבקש ואינה מתנגדת למתן היתר ההעסקה כמבוקש החל מיום 15.3.2013 וללא תקופת צינון נוספת.
8. טעמי הבקשה:
א. בתפקידו במשרד משמש המבקש כחשב בכיר משרד החוץ . במסגרת תפקידו אחראי המבקש על המערך הכספי של משרד החוץ. קודם לכן, בתפקידו הקודם שימש המבקש בתפקיד חשב משרד הבריאות.
ב. בתפקידו הנוכחי כחשב משרד החוץ החל מיום 1.3.2012 לא התקיימו ממשקי עבודה או כל קשר מקצועי מול החברה בה הוא עתיד לעבוד.
היקף הטיפול על ידי המבקש מול החברה וגופים הקשורים לה, היה במסגרת תפקידו הקודם כחשב משרד הבריאות.
ג. במסגרת תפקידו הקודם , עמד המבקש בראש החשבות של משרד הבריאות.
החברה בה המבקש עתיד לעבוד ,כמו שאר קופות החולים, מספקת שירותי בריאות למבוטחיהן במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ומטבע הדברים קיים קשר בין קופות החולים ומשרד הבריאות.
ד.ממשקי העבודה של המבקש בתפקידו הקודם אל מול החברה, כללו מספר ערוצים:
1. השלמת עלות סל בריאות- לחשבות משרד הבריאות מעורבות טכנית בלבד, בהקשר של הקצאה וחלוקת כספי מס בריאות.
2.העברת כספי תמיכה לקופות החולים- לאחר משא ומתן עם קופות החולים, נעשית חלוקת כספי תמיכה. המעורבות של החשבות במשא ומתן אינה דומיננטית ונעשית על ידי סגן חשב המשרד. כמו, כן , מציין המבקש, כי בתקופה שעמד בראש החשבות , המשא ומתן בין הממשלה לחברה התעכב וההסכם נחתם באיחור בסוף שנת 2012 כאשר המבקש עבר לשמש בתפקידו הנוכחי.
3. הסכמי רכש בין בתי החולים הממשלתיים ובין קופות החולים- קודם לחתימת ההסכמים מתנהל משא ומתן על תנאי הרכש בין ההנהלה של כל קופת חולים לבין ההנהלות של כל אחד מבתי החולים הממשלתיים. מעורבות הנהלת המשרד מתמקדת בקביעת כללים מנחים לבתי החולים הממשלתיים ובסופו של התהליך, אשרור ההסכמים שנחתמים.
4. התחשבנות שוטפת של בתי החולים עם קופות החולים- הקשרים בין בתי החולים לקופות החולים, מטבע הדברים מביאים למחלוקת בין הצדדים, אשר נובעת מאי הסכמה של קופות החולים על חיובי בתי החולים. לעיתים, במקרים בהם המחלוקת אינה מתבררת ומוכרעת בין הצדדים , פונה בית החולים לחשבות לאישור הצעה להסדר חוב של קופת חולים. המבקש מציין, כי לא זכור לו שאירע אירוע מסוג זה בשנה האחרונה בה עמד בראש החשבות (שנתיים מהיום).