ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
46305-10-12
05/04/2013
|
בפני השופט:
רקפת סגל מוהר
|
- נגד - |
התובע:
אסתר גפן
|
הנתבע:
1. ישרוטל 2. חברת ביטוח כלל
|
פסק-דין |
פסק דין
רקע
1.בתאריך 29.6.12, במהלך חופשה שבילתה עם בני משפחתה במלון "הנסיכה" השייך לרשת ישרוטל, נחבלה התובעת בפניה בעת שגלשה עם בנה במגלשת הבריכה שבמלון.
2.התובעת טוענת שכתוצאה מכך נשברה שן עם כתר בפיה והיא סבלה מכאבי ראש קשים, עד כי נאלצה להפסיק את החופשה.
3.את התביעה הגישה התובעת כנגד רשת ישרוטל, שהיא הנתבעת 1, אשר הגיעה אל הדיון בבית המשפט בליווי נציג חברת הביטוח "כלל" המבטחת את הרשת ואשר ביקשה להוסיפה לתביעה כנתבעת 2.
טענות התובעת
4.בעדותה בבית המשפט, אמנם טענה התובעת כי יתכן שלא היתה במגלשה "אבנית שעוצרת את הסחרור" כי היא "הסתובבה שם בטירוף, לא השתלטה ועפה לקיבינימט בתוך המגלשה" ואולם יחד עם זה הבהירה כי לא מדובר בתביעה בגין רשלנות, אלא בתביעה הנעוצה בעובדה שהיא נפגעה בתחומי המלון ולפיכך צריך להיות לה כיסוי ביטוחי:
"לא תבעתי על רשלנות. אני תובעת את המלון מכיוון שנפצעתי
בתחומו ואני הבנתי שאני מכוסה מבחינה ביטוחית במלון...
ברמת העיקרון נפשתי במלון ונחבלתי במקום שיש שם סכנה,
מישהו שמפעיל את זה צריך לדעת שמישהו ייפול.
זה לא שאני חושבת שהמגלשה לא היתה בסדר, נחבלתי ונגרם
לי נזק לא מבוטל. אני יודעת שיש ביטוח צד ג' לעסק".
5.התובעת נימקה את דבריה בטענה שבשעתו, בעת שהזמינה את החופשה במלון, הסבירה לה נציגתו בטלפון כי עליה לשלם תוספת ביטוחית בסך 30 ₪ ליום עבור התינוקת שלה, אשר שהייתה במלון לא עלתה כסף.
6.לעניין הנזק, הציגה התובעת מכתב שנכתב על ידי רופא השיניים שטיפל בה ביום 17.7.12 ואר מלמד על שבר בשן ובכתר תכנית ומסמך נוסף המלמד על תכנית לטיפול עתידי לתיקון, השן והכתר, שאמור היה להסתכם בסכום של 4,150 ₪.
התובעת לא הציגה אישור כלשהו בדבר ביצוע הטיפול בפועל ו/או בדבר תשלום בגינו.
טענות הנתבעות
6.בכתב הגנתה, טענה נתבעת 1 כי מדובר במגלשה סטנדרטית, תקינה, ציינה את העובדה שאף התובעת לא העלתה טענות בקשר לליקוי או כשל בה וגרסה כי מדובר בתאונה שארעה בשל התרשלות חריגה של התובעת עצמה אשר "גלשה במגלשה ביחד עם בנה ונחבלה אגב ועקב כך – אם בכלל, לגרסתה שלה".
7.לגבי הנזק, הוסיפה נתבעת 1 וטענה כי הוא לא הוכח.
8. במהלך הדיון בבית המשפט, אליו הופיע קצין הבטחון של המלון, ציין זה, כי הוא עובד במלון ב- 3 החודשים האחרונים בלבד וביקש להגיש מסמכים בהם תועד בזמנו הארוע על ידי קצין הבטחון הקודם והמציל של בריכת המלון.