אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גז"ד למורשע בביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ומעשה מגונה בפומבי בבת חבריו בת ה-10 במהלך פסטיגל "סגול"

גז"ד למורשע בביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ומעשה מגונה בפומבי בבת חבריו בת ה-10 במהלך פסטיגל "סגול"

תאריך פרסום : 23/03/2009 | גרסת הדפסה

תפ"ח
בית המשפט המחוזי חיפה
5054-08
19/03/2009
בפני השופט:
1. י. אלרון [אב"ד]
2. כ. סעב
3. מ. גלעד


- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
זמיר קנפר
גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן א' (להלן: "כתב האישום").

העבירות בהן הורשע הנאשם הן עבירות לפי סע' 348(ב) בנסיבות האמורות בסע' 345(א)(ב)(1) + סע' 350 וסע' 349ב' לחוק העונשין התשל"ז-1977, דהיינו,  מעשה מגונה בנסיבות אינוס ומעשה מגונה בפומבי בנסיבות מחמירות.

הסדר הטיעון לא כלל הסדר לעניין העונש והצדדים הצהירו כי לעניין העונש "הטיעון יהא טיעון חופשי".

א.         עובדות כתב האישום:

כרקע לאמור בכתב האישום צויין כי מזה 5 שנים היה הנאשם חבר עם משפחתה של א.א. קטינה ילידת 01.12.98 (להלן: "המתלוננת") ונהג  להתרועע עימם.

ביום 23.10.08, שהתה המתלוננת יחד עם חברים בפסטיבל "סגול" בחוף דור (להלן: "הפסטיבל"). בסמוך לשעה 22.30, פגשה המתלוננת את הנאשם שוחחה עימו וביקשה שיאפשר לה להתקשר לאמה מהטלפון הנייד שלו.

הנאשם אמר למתלוננת כי בטלפון הנייד אין קליטה, והוביל אותה למקום מרוחק יותר, שם איפשר לה לשוחח עם אמה בפלאפון שלו.

על פי האמור בכתב האישום:

"משסיימה המתלוננת את השיחה, תפס הנאשם את ידה של המתלוננת, הוביל אותה הצידה, והחל מספר לה על פנטזיה שהיתה לו, לדבריו, שבה היו מחובקים. הנאשם תפס את ידיה של המתלוננת כאשר היא עומדת מאחוריו, והניחם מעל בגדיו, באזור איבר מינו, ללא הסכמתה. המתלוננת ניסתה לחמוק מהנאשם והזיזה את ידיה אולם הנאשם תפס אותה שנית והניח אותם שוב על הבגדים כל זאת לשם גירויו וסיפוקו המיני".

בהמשך הדברים:

"הוציא הנאשם את איבר מינו מתוך מכנסיו, הניח את ידיה של המתלוננת ללא הסכמתה, על איבר מינו, הקיף את אצבעותיה באמצעות ידיו מסביב לאיבר מינו והוביל את ידיה בתנועות אוננות תוך שהוא אומר לה להמשיך. כל זאת עשה לשם גירויו וסיפוקו המיני".

עוד צויין בכתב האישום, כי משהבחין  הנאשם שהמתלוננת עדיין מתנגדת, עזב את ידיה, הסתובב לעברה ואמר לה להסתכל תוך שהוא ממשיך לאונן. בשלב זה, הצליחה המתלוננת לבעוט ברגלו, וברחה מהמקום.

ב.         תסקיר שירות המבחן:

בתסקיר שירות המבחן מיום 27.01.09 נסקרו מכלול נסיבותיו האישיות והמשפחתיות של הנאשם, היותו כבן 55 גרוש פעמיים ואב ל- 3 ילדים, שלאחרונה עסק כמדריך בדיור מוגן השייך למשרד הביטחון.

הנאשם הודה גם בפני קצין המבחן במעשים המיוחסים לו וסיפר על הקשר החברי עם הורי המתלוננת במסגרת בילויים משותפים, בעיקר בים. לדבריו, "במשך שנתיים חלם על הילדה (המתלוננת) שהם קרובים ומבלים יחד כזוג וניסה לדחוק פנטזיה קבועה זו ונמנע מלספר עליה לאחרים".

באשר למה שהתרחש ביום האירוע, סיפר כי למעשה כיום הוא מבין שפעל למימוש פנטזיה זו וכי הוא "מעריך את מעשיו כחמורים", ביטא חרטה על מעשיו, חשש שמא יחזור על המעשים בעתיד ללא שליטה על עצמו, הביע הבנה כי המתלוננת עברה טראומה וכי הוא מקווה שלא ישארו לה משקעים לאורך זמן.

קצינת המבחן קבעה בתסקירה כי ניתן לזהות במקרה זה "אלמנטים של תכנון וכוונה", כהגדרתה, וזאת לנוכח העובדה כי הנאשם בחר סיטואציה שהמתלוננת תימצא עימו לבדה, במקום חשוך, וביצע את המיוחס לו למרות הסיכונים באותה סיטואציה, דבר המצביע על קשייו להשתלט על ייצרו וכי ראה במתלוננת פרטנר שוויוני למימוש צרכיו המיניים, תוך התעלמות מפער הגילאים ביניהם (קרוב ל- 45 שנים).

עוד הוסיפה קצינת המבחן כי ניתן ללמוד מעובדות כתב האישום כי התנהגותו המינית של הנאשם כללה שימוש בכוח, נמשכה למרות ביטויי המצוקה של המתלוננת וכי מהתייחסותו לביצוע העבירות בלטו  שינויי חשיבה, שהינם אופייניים לעברייני מין אשר מאפשרים להם לבצע את המעשים בלא שיחושו רגשי אשמה בעת ביצועם.

בסיום תסקירה ציינה קצינת המבחן את העובדה כי כיום הנאשם בוש במעשיו, גילה רגשות אמפטיה לקורבן, מצוקה ממצבו ובעיה בהתנהגותו ומעוניין להשתלב במערך טיפולי, משקלול הנתונים שבידה, ציינה את התרשמותה כי קיימת סבירות להישנות מעשים דומים בעתיד.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ