ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
43350-03-10
09/03/2014
|
בפני השופט:
אליהו קידר
|
- נגד - |
התובע:
1. פיטר מרק גוס 2. דוד אנשל גוס 3. אסטה לאסם ברנט
|
הנתבע:
1. מגדל חברה לביטוח בע"מ 2. אורי רז 3. הפניקס חברה לביטוח בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
1.לפניי תביעה לתשלום פיצויים ליורשיו של המנוח גוס לילנד ז"ל.
2.בישיבה מיום 1.3.12 הוסכם כי סכום הנזק שישולם לתובעים כולם יחד בגין התאונה נשוא כתב התביעה, יועמד בסך כולל של 80,000 ₪.
הסכום הינו לסילוק סופי של מלוא תביעות התובעים לרבות תביעות מיטיבים למיניהם, והוא ישלם ליורשים על פי צו הירושה שצורף לכתב התביעה.
הנתבעים ניהלו ישיבות לשמיעת הראיות בינם לבין עצמם, בשאלה על מי מוטלת חובת התשלום.
3.תאור התאונה בכתב התביעה הוא כי ביום 7.11.08 סמוך לשעה 22:35 עצר המנוח ז"ל את רכבו מ"ר 4655617 בצד הדרך בכביש מס' 1 סמוך ללוד, עקב תקלה חשמלית ברכב, המנוח יצא מחוץ לרכב עם אפוד זוהר ושם משולם אזהרה ולפתע פגע בו רכב מ"ר 7683217, נהוג בידי נתבע 2.
4.רכב המנוח היה מבוטח ע"י נתבעת 1, רכב נתבע 2 היה מבוטח ע"י נתבעת 3.
5.אם מדובר בתיקון דרך הרי חלה החבות על נתבעת 1, אם לא מדובר על תיקון דרך, השאלה היא האם החבות היא על נתבעים 2 ו – 3 או שמע יש לחלק את החבות בין נתבעים 1 ל – 3.
6.נתבעת 1 בכתב הגנתה טוענת כי אין קשר סיבתי בין פגיעת המנוח לבין הרכב המבוטח על ידה, כמו כן טוענת, כי לא היה כל מגע בעת האירוע בין המנוח לבין הרכב המבוטח על ידי הנתבעת, וכן לא היה מגע בין כלי הרכב.
7.הפגיעה במנוח בכל הקשור לנתבעת 1, אינה "תאונת דרכים", שכן הוא לא עשה שימוש תעבורתי ברכב בעת הפגיעה.
8.הנתבעת מוסיפה כי בעת התאונה הרכב המבוטח על ידה לא היווה סיכון תעבורתי.
9.לחלופין, טוענת נתבעת 1 כי מדובר בתאונה בה מעורבים 2 כלי רכב ולפיכך חל סעיף 3 (ב) לחוק הפלת"ד ויש לחייב את מבטחות כלי הרכב בפיצוי התובעים בחלקים שווים.
10.נתבעות 2 ו – 3 בכתב הגנתם טוענים כי יש לחייב בפיצויים את נתבעת 1 לפי סעיף 3 (א) לחוק הפלת"ד.
11.נתבעות 2 ו – 3 טוענים בכתב הגנתם כי המנוח יצא מרכבו כדי לבצע תיקון בדרך עקב תקלה חשמלית, לפיכך האחריות היא על הנתבעת 1.
12.לחילופין טוענים נתבעים 2 ו – 3 כי המנוח נפגע בהיותו מחוץ לרכבו ובמנותק מהשימוש בו, דהיינו כהולך רגל. לפיכך יש לראות בתאונה ככזו שמעורבים בה 2 כליי רכב וחל סעיף 3(ב) לחוק הפלת"ד.
יש להטיל את החיוב על מבטחות שני כלי הרכב בחלקים שווים.
13.תיק המשטרה הוגש כראיה בהסכמת הצדדים.
14.בוחן התנועה שהגיע לזירת האירוע לטפל בתאונה, היה עומרי צ'ובינסקי.
15.על פי עדותו ודוח הבוחן נמצאה בזירה גופת המנוח, שעליה אפוד זוהר. כמו כן, נמצא משולש אזהרה במרחק 3 – 10 מ' מאחורי גבו של המנוח, ו – 0.80 מ' בנתיב הימני משמאל לפס הצהוב. הרכב עצמו היה חצי בשולי הדרך וחצי בנתיב הימני של הנסיעה.
16.הראות במקום היתה טובה, שכן היתה תאורת דרך פעילה. בניסוי דרך שנעשה ניתן היה לראות את המכונית החונה.