אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ברגר נ' ד.א. סוכנויות מותגים בע"מ

ברגר נ' ד.א. סוכנויות מותגים בע"מ

תאריך פרסום : 29/09/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
40857-01-11
25/09/2011
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
רונן ברגר
הנתבע:
ד.א. סוכנויות מותגים בע"מ
פסק-דין

פסק דין

התובע קנה שעון תוצרת חברת פוסיל באחת החנויות המפיצות את השעונים המיובאים ע"י הנתבעת. השעון הפסיק לפעול אחרי זמן קצר, והתובע הביא אותו אל החנות , שהעבירה אותו לתיקון ע"י היבואן הנתבעת. התובע קיבל את השעון אחרי תיקון, אך שוב הפסיק לפעול , שוב הביא אותו לתיקון, שוב קיבל אתו בחזרה ושוב הפסיק לפעול .

הנתבעת תיקנה את השעון שלוש פעמים, ובסוף הציעה לתת לתובע זיכוי על שווי השעון, בתנאי שהוא יבחר שעון אחר וישלם את ההפרש.

התובע אבה להצעת הנתבעת ובק שתא כספו בחזרה . הנתבעת היתה מוכנה , כך למדתי מפי נציגה בפני להחזיר לתובע את סוכם הרכישה .בסך של 540 ₪ .

התובע דחה את הצעת הנתבעת , וטען כי הוא זכאי לקבל את שווי השעון, וגם את הוצאותיו וביטול זמנו .

התובע טען כי שוויו האמיתי של השעון הוא 900 ₪ וכי קנהו בהנחה של 30 % על כן שילם את הסכום של 540 ₪ והוא עמד על קבלת הסכום האמיתי של שווי השעון , ולא את הסכום שהוא שילם בפועל.

אני סבור כי בעיקרו של דבר הצדק עם התובע. אדם הקונה מוצר חדש , זכאי ליהנות ממנו תקופה סבירה עד אשר יזקק לשירותי התיקונים ע"י הספק או היבואן . אין בפעולת התיקון אותה מוכן להציע המוכר, כדי לפצות את הצרכן על אובדן ההנאה מהרכישה, ועל הזמן שנדרש ללכת ולחזור לצורכי תיקונים . במקרה זה ללא כל ספק נבצר מהקונה התובע ליהנות מרכישתו , והחזרת הסכום המוצע ע"י הנתבעת אין בו משום פיצוי נאות על אי הנוחות שנגרמה ללקוח .

כמו כן אין צריך לומר כי הנכונות של הספק או נותן השירות או מוכר הטובין לתקן את המוצר שנמכר, ואשר התקלקל תוך זמן קצר אחרי רכישתו , ואף ליותר מפעם אחת, אינו יכול להיות פתרון מניח את הדעת למי שקנה מוצר חדש , ומצא את עצמו נאלץ לתקנו במצבו החדש.

על כן אני סבור כי נוסף להחזר התמורה שהתובע שילם על השעון , זכאי הוא להיות מפוצה גם על האכזבה , אי הנוחות, הטלטול , וההוצאות שנגמרו לו במהלך הפעמים שנאלץ לפנות אל המוכר לתקן את המוצר.

אני מורה על כן לנתבעת לשלם לתובע את הסכומים שלהלן .

א- מחיר השעון בסך של 540 ₪ .

ב- 1000 ₪ בתור פיצוי על הטרדה , אי הנוחות, בזבוז הזמן שהוקדש לצורך טיפול בשעון ובתיקונו , וכן ההוצאות שנגרמו לתובע בגין כך .

סך הכול אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע את הסכום של 1540 ₪ בתוספת אגרת משפט ששולמה , וכן הוצאות ההתדיינות בסכום של 350 ₪

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מיום קבלת פסק הדין ע"י הצדדים .

ניתן היום, כ"ו אלול תשע"א, 25 ספטמבר 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ