- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
בלחסן נ' גולד
|
ת"ק בית משפט לתביעות קטנות קריות |
13015-02-10
27.10.2010 |
|
בפני : עפרה אטיאס |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: פיני בלחסן |
: תמר גולד |
| פסק-דין | |
פסק דין
תביעה לפיצוי כספי בגין נזקי רכוש שנגרמו לתובע בשל תאונת דרכים שהתרחשה ביום 3.7.09 בה היו מעורבים אופנוע של התובע הנהוג על ידו ורכב הנתבעת 1 (להלן- "הנתבעת") הנהוג על ידה. הנתבעת 2 היא המבטחת של רכב הנתבעת 1 בביטוח צד ג'.
התובע טען כי האופנוע שלו פגע בדלת האחורית של רכב הנתבעת בעת שיצאה אחורנית, בפתאומיות, מחניה שהייתה אנכית לכביש.
הנתבע אישר בעדותו כי בעת שפגע ברכב הנתבעת היה רכבה בעצירה מוחלטת ואולם לדבריו נסע במהירות של 50 קמ"ש, הבחין ברכב הנתבעת כ- 20-30 מטרים לפני כן ולכן לא היה סיפק בידו לבלום.
הנתבעת אישרה בעדותה את גרסת התובע כי יצאה אחורנית מחניה אנכית. אך, לדבריה עצרה את הרכב משום שהבחינה במונית בצד שמאל של הכביש ובקשה לאפשר לה לעבור. הנתבעת טוענת כי כשיצאה מהחניה הכביש היה פנוי ולא הבחינה בתובע.
בניגוד לרושם הראשוני שנוצר אצלי במהלך שמיעת עדויות שני הצדדים (שהתבטא בהצעת פשרה שניתנה על ידי בתום שמיעת עדויות שני הנהגים) שוכנעתי כי האחריות העיקרית לתאונה מונחת לפתחה של הנתבעת. הנתבעת יצאה מחניה אנכית אחורנית מבלי לוודא כי הכביש פנוי לחלוטין וחסמה בכך את נתיב נסיעתו של התובע. יתר על כן, כאשר הבחינה הנתבעת בכך שאין באפשרותה להשלים את היציאה מן החניה היא לא שבה לחנייה אלא בחרה לעמוד על מקומה.
יחד עם זאת יש לייחס אשם תורם לא מבוטל גם לתובע. הנתבעת היתה בעצירה מוחלטת. התובע נסע (לכל הפחות) במהירות המקסימאלית המותרת, 50 קמ"ש בכביש שלצידיו חניות אנכיות כנראה משום שמיהר להגיע לביתו לפני כניסת השבת (וראה בענין זה המזכר של מטרת ישראל שם צויין כי המעורבים לא פונו לקבלת טיפול רפואי בשל כניסת השבת). התובע אישר כי הוא מכיר את המקום. לכן, היה עליו לצפות את האפשרות שרכבים החונים במאונך לכביש יבקשו להשתלב בו ולהאט את מהירות נסיעתו. יצויין כי הפגיעה ברכבה של הנתבעת היתה בדלת אחורית (מה שמלמד כי רכבה טרם השלים את היציאה מן החניה ולא חסם את כל נתיב הנסיעה). הנתבעת אף ציינה בעדותה כי "לא הייתי ממש בתוך הכביש, זה כביש רחב וגדול". לפיכך,לא ברור מדוע הנתבע לא ניסה לסטות בכדי למנוע את הפגיעה אא"כ מהירות נסיעתו לא אפשרה לו לעשות כן.
לאחר בחינת מכלול הנסיבות אני מעמידה את אשמו התורם של התובע על 25%.
אשר על כן, הנני מחייבת את הנתבעים, יחד ולחוד, לשלם לתובע 75% משווי האופנוע בניכוי שרידים (5,900-590) היינו 3,982.5 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד הגשת התביעה ועד היום וכן בצירוף הוצאות משפט בסך של 350 ₪.
התשלום נשוא פסק הדין ישולם תוך 30 יום מהיום אחרת ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.
המזכירות תסרוק לתיק את המוצגים שהוגשו ע"י הצדדים במהלך הדיון ותשיב את התמונות המקוריות, לאחר סריקתן, לידיו הנאמנות של התובע.
זכות להגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה כחוק.
המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים.
ניתן היום, י"ט חשון תשע"א, 27 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
