בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו
|
7944-05-11
05/06/2011
|
בפני השופט:
נועה פראג לבוא
|
- נגד - |
התובע:
משה בבזנוב – אין הופעה
|
הנתבע:
מדינת ישראל
|
|
החלטה
בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית על פי סעיף 48 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א – 1961.
ביום 25/5/11 הוצא כנגד המבקש צו פסילה מנהלית מלהחזיק או לקבל רשיון נהיגה לתקופה של 60 יום, וזאת מתוקף סמכותו של קצין משטרה, על פי סעיף 47(ה)(2) לפקודת התעבורה.
הצו ניתן בעקבות תאונת דרכים שאירעה ביום 24/5/11 בשעה 18:30 או בסמוך לכך, כאשר המבקש נהג במונית שירות בקו 4 ברח' בן יהודה בת"א מצפון לדרום, בנתיב הימני, ובהגיעו לצומת מרומזר עם רח' ארלוזרוב, סטה שמאלה, איבד שליטה על המונית, המשיך בנסיעה, עלה על המדרכה, ונעצר בתוך בית קפה בצומת הרחובות בן יהודה-ארלוזרוב.
שני שיקולים מנחים את בית המשפט בדיון בבקשה זו. ראשית קיום ראיות לכאורה בדבר אשמתו של המבקש, ושנית, האם יש בהמשך נהיגתו, כדי לסכן את שלום הציבור.
ראיות לכאורה.
בתיק המשטרה, שהוגש לעיוני, הודעותיהם של המבקש, המעורב, עדי ראייה לתאונה, תרשים ותעודה רפואית.
המבקש טוען בהודעתו, שנהג אוטובוס בקו 4, סטה שמאלה לכיוון נסיעתו. הוא נאלץ לסטות כדי למנוע תאונה, נפל ממושב הנהג ו: "בזמן סטייתי שמאלה בצורה חדה, אני נפלתי ממושב הנהג על רצפת המונית, וקמתי מהר... וחזרתי למצב של אחיזה בהגה, ופתאום אני מוצא את עצמי בתוך בית הקפה".
נוסע במונית מתאר: "כתוצאה מהסטייה הפתאומית של נהג המונית לשמאל, אני נזרקתי ימינה אל רצפת המונית, ותוך כדי כך, ראיתי שגם נהג המונית נזרק אל רצפת המונית. לאחר מכן המונית המשיכה בנסיעה עד להתנגשות בבית הקפה".
המבקש מודה בעקיפת האוטובוס. המבקש אומר: "אני רציתי לעקוף את האוטובוס, כי המונית שלי קו 4, והאוטובוס שרציתי לעקוף אותו, קו 4. אני רציתי לקלוט נוסעים לפניו".
נהג האוטובוס טוען, שהמתין לחילוף האור ברמזור בכיוון נסיעתו. כאשר התחלף האור לירוק, החל בנסיעה איטית ובקו ישר, ואז הבחין במונית, העוקפת אותו משמאל בצומת , סוטה שמאלה, ונכנסת לבית הקפה.
בדרך נס לא נפגעו יושבי בית הקפה. הנזק לרכוש עצום. נוסע במונית נחבל קלות.
בשלב זה של הדיון, טרם הגשת כתב אישום, אמור להיות יסוד סביר להניח, כי המבקש עבר עבירה, אשר בשלה אירעה תאונת דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש.
כאמור לעיל, בתיק החקירה המשטרתי, שהוגש לעיוני, חומר עדויות רב, לפיו ניתן לקבוע, כי לקצין המשטרה יש יסוד סביר להניח, שיוגש נגד המבקש כתב אישום בעבירות של נהיגה בקלות ראש, עקיפה בצומת, גרם תאונת דרכים בה ניזוק רכוש ונחבל אדם. כמו כן, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף.
המסוכנות.
מסוכנותו של המבקש נלמדת מנסיבות ביצוע העבירה ועברו.
בבש"פ 513/88 מ"י נ. רז גוליו קובע כבוד השופט מלץ:
"השאלה המרכזית במקרים כגון אלה היא, האם נהיגתו של הנהג המעורב מסכנת את בטחון הציבור בדרכים. על אלה ניתן ללמוד משני מקורות: התנהגותו של הנהג בתאונה הנדונה, והתנהגותו בדרכים בדרך כלל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהרשעותיו הקודמות".
המבקש יליד 1964. לחובתו נרשמו 31 הרשעות קודמות מכל הסוגים, כאשר האחרונה שבהן מיום 27/10/10, ועניינה נהיגה באור אדום.
המבקש נוהג משנת 1984.