אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלון נ' המוסד לביטוח לאומי

אלון נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 12/08/2013 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
38391-04-12
07/08/2013
בפני השופט:
אופירה דגן-טוכמכר

- נגד -
התובע:
אסתר אלון
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי

החלטה בדבר משלוח שאלות הבהרה למומחה

ביום 7/4/13 החליט בית הדין על מינויו של ד"ר א. סלטי כמומחה רפואי, והורה על העברת תיקה של התובעת לעיונו, על מנת שיחווה דעתו ביחס לקשר הסיבתי בין האירועים שאירעו לתובעת בעבודתה ביום 1/7/10 לבין הליקוי בכתפה.

נראה כי במקביל, ומבלי שטרחה לעדכן את בית הדין בעניין, פנתה התובעת למומחה מטעמה, על מנת שיחווה את דעתו ביחס לשאלת הקשר הסיבתי הנ"ל, תוך שהביאה בפניהמומחה מטעמה עובדות החורגות מהעובדות שהוסכמו בתיק.

רק לאחר שד"ר סלטי מסר את חוות דעתו לבית הדין, לפיה אין קשר סיבתי בין האירועים מיום 1/7/10 לבין הליקוי בכתפה של התובעת, ולאחר שהצדדים התבקשו להודיע האם הם מבקשים להפנות למומחה שאלות הבהרה, הודיעה התובעת כי בידיה חוות דעת של מומחה מטעמה, אותה היא מבקשת להעביר לעיונו של ד"ר סלטי, אגב הפנית שאלות הבהרה ביחס לחוות דעתו.

כאמור, עיון בחוות הדעת מטעם התובעת מעלה כי בפני המומחה מטעמה הובאה תשתית עובדתית החורגת מהתשתית שנקבעה בהחלטת בית הדין כפי שהופנתה למומחה ד"ר סלטי, אשר לא ברור האם יש לה ביסוס בחומר הרפואי.

כך, לדוגמא, הציגה התובעת בפני המומחה מטעמה כי ביום 1/7/10 בעת שהרימה את השק היא חשה כאב חד בכתפה ובמשך חודשים סבלה מכאבים ואף השתמשה במשככי כאבים. יאמר מיד כי הטענה בדבר שימוש במשככי כאבים במשך חודשים כלל לא פורטה בכתב התביעה, לא ברור באילו כדורים טוענת התובעת שהשתמשה ובאיזה מינון (בעובדות המוסכמות צויין רק כי לאחר יום 1/7/10 התובעת המשיכה להתיצב לעבודתה כרגיל, עד חודש דצמבר 2010).

הגם שלטעמי בנסיבות העניין התנהלותה הדיונית של התובעת מעוררת קושי, בנסיבות העניין אני מוצאת כי יש להעביר את חוות דעתו של המומחה מטעם התובעת, פרופ' יעקב נרובאי, לעיונו של ד"ר סלטי על מנת שיתיחס לחוות הדעת בזהירות המתחייבת מכך שחוות דעתו של פרופ נבוראי מבוססת על תשתית עובדתית שלא נקבעה על ידי בית הדין, וספק אם יש לה בסיס בחומר הרפואי.

לאחר שעיינתי בשאלות ההבהרה שפורטו בבקשת התובעת, ניפיתי מהן שאלות שהן בעלות אופי וכחני גרידה, שאלות שהתשובות להן מפורטות בגוף חוות הדעת ושאלות שחוזרות על עצמן, המומחה ד"ר סלטי יתבקש להשיב לשאלות ההבהרה הבאות:

האם מהחומר הרפואי הנוגע לתובעת עולה כי בחודשים הסמוכים לאחר יום 1/7/10 התובעת נטלה משככי כאבים אשר היה בהם כדי לסייע לטיפול בכאב בכתפה. ככל שהתשובה לכך חיובית, מה השלכתו של ממצא זה על מסקנתך ביחס לשיהוי בפניה לקבלת טיפול רפואי.

האם להערכתך יתכן שהשיהוי בפניה לקבלת טיפול רפואי נובע מכך שהתובעת סבלה במשך שנים רבות מכאבים בכתף, ולכן סברה כי הכאב שהחל ביום 1/7/10 יחלוף, ולא מיהרה לקבל טיפול?

כיצד אתה מתיחס לקביעתו של פרופ' נרובאי לפיה - לפי הספרות הרפואית יכולים להיות אצל אנשים קרעים בקופסית המסובב ללא תלונות.

מתבקשת התיחסותך לקביעתו של פרופ נרובאי המסתמך על מאמר מקצועי שלפיו, בשים לב לגילה של התובעת, הסיכוי שקרע בקופסית נגרם לה בלא אירוע חבלתי הוא נמוך ביותר (עמ' 3 פסקה שניה לחוות הדעת). האם לדעתך הליקוי בכתפה של התובעת נגרם עקב תהליך תחלותי מתמשך ללא כל אירוע חבלתי?

מתבקשת התיחסותך לקביעתו של פרופ' נרובאי שלפיה העדר תלונות משנת 2006 ועד הפגיעה (או קיום תלונה אחת), כמו גם ממצא אולטראסאונד בדבר הסתיידות בשליש החיצוני של הסופרספינטוס מלמד על כך שהאירועים מיום 1/7/10 הובילו להחמרה במצבה של התובעת.

האם לאחר שעיינת בחוות דעתו של פרופ' נרובאי אתה מבקש לשנות את חוות דעתך ביחס לקיומו של קשר סיבתי מסוג החמרה בין משיכת השק במשקל 20 ק"ג ביום 1/7/10 לבין הליקוי בכתפה של התובעת?

המומחה מתבקש להשיב לשאלות ההבהרה בתוך 30 יום.

התיק יובא לעיוני ביום 16/9/13.

ניתנה היום, א' אלול תשע"ג, (07 אוגוסט 2013), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ