אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלומיניום וקשתות זמר בע"מ נ' קעדאן

אלומיניום וקשתות זמר בע"מ נ' קעדאן

תאריך פרסום : 30/07/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חדרה
17284-01-11
11/07/2012
בפני השופט:
נאסר ג'השאן

- נגד -
התובע:
אלומיניום וקשתות זמר בע"מ
הנתבע:
איאד קעדאן
פסק-דין

פסק דין

1.תובענה שטרית, בגין חמש המחאות שסכומן הכולל הוא 144,000 ₪, שמשך הנתבע לפקודת התובעת. עסקינן בחמישה שיקים משוכים על חשבון הנתבע בבנק מזרחי-טפחות ואלו פרטיהם: שיק מס' 171 ע"ס 15,000 ₪ שזמן פרעונו הוא 20.9.2009; שיק מס' 209 ע"ס 36,000 ₪ שזמן פרעונו הוא 30.11.09; שיק מס' 210 ע"ס 36,000 ₪ שזמן פרעונו הוא 17.12.09; שיק מס' 211 ע"ס 37,000 ₪ שזמן פרעונו הוא 31.12.09; ושיק מס' 506 ע"ס 20,000 ₪ שזמן פרעונו הוא 20.9.10.

2.השיקים הנ"ל חוללו באי פירעון והוגשו לביצוע במסגרת תיק הוצאה לפועל מספר 12-11786-10-1.

3.התובעת הינה חברה בע"מ העוסקת בשיווק מוצרי אלומיניום, ואילו הנתבע היה, בתקופה הרלוונטית למשיכת השיקים, בעלים של בית מלאכה להרכבת אלומיניום.

4.בהתנגדות לביצוע שטר טוען הנתבע, כי מאז שנת 2006 רכש מן התובעת סחורה, כאשר בגין סחורה זו הוציאה התובעת תעודות משלוח (סעיף 8 להתנגדות לביצוע שטר) והוא גילה, לאחר שהשיקים הוגשו לביצוע, כי התובעת חייבה אותו בגין סחורה שהנתבע מעולם לא רכש (סעיף 10 להתנגדות).

5.להתנגדות לביצוע שטר צירף הנתבע רשימת תעודות משלוח, שהסחורה המפורטת בהן לא התקבלה בידי הנתבע. עפ"י הטבלה המצורפת להתנגדות לביצוע שטר, גילה הנתבע 40 תעודות משלוח שנכללו בחשבוניות שהוצאו לנתבע בשנת 2008 וסכומן הכולל הוא 90,865 ₪ ו- 41 תעודות משלוח שנכללו בחשבוניות שנמסרו לנתבע בשנת 2009 וסכומן הכולל של תעודות המשלוח, בשנת 2009 מגיע כדי סך 60,872 ₪. לפיכך, טוען הנתבע כי יש לקזז מסכום החוב סך 151,737 ₪ (תעודות המשלוח הנ"ל ייקראו להלן "תעודות המשלוח המוכחשות").

6.להתנגדות לביצוע שטר צירף הנתבע את החשבוניות שקיבל מן התובעת והצביע על תעודות משלוח הכלולות בחשבוניות, כאשר הנתבע טוען, כאמור, כי תעודות המשלוח לא התקבלו בידיו ואף הסחורה הכלולה בתעודות משלוח לא התקבלה אצלו.

7.מטעם התובעת הוגש תצהיר עדות ראשית, של מר גלאל אבו יאסין - מנהל התובעת. בתצהיר הנ"ל טוענת התובעת כי בין התובעת לבין הנתבע התקיימו יחסי מסחר למשך מספר שנים (משנת 2007 עד לשנת 2010) וכי חובו של הנתבע בגין סחורה עומד ע"ס 473,685 ₪ (סעיף 4 לתצהיר מר אבו יאסין), כאשר מלבד חמש ההמחאות שהוגשו לביצוע, מחזיקה התובעת 23 שיקים נוספים בסכום כולל של 465,000 ₪, אשר טרם הוגשו לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל.

8.התובעת טוענת בתצהיר עדות ראשית מטעמה כי אכן חלקן הגדול של תעודות המשלוח המוכחשות נמצא לא חתום, אולם הפירוט שנעשה מעלה בלב התובעת חשש שהנתבע נטל לידיו את תעודות המשלוח החתומות, עת ישב הנתבע במשרדי התובעת בחודש 11/09 או בסמוך לכך.

9.התובעת טוענת כי תעודות המשלוח המוכשות פורטו בחשבוניות אשר נמסרו לידי הנתבע ואשר בגינן ניכה הוא מס תשומות ואין זה הגיוני כי הנתבע ימסור שיקים בגין חשבוניות, מקום שהן כוללות תעודות משלוח שלא נמסרו לידי הנתבע, יזדכה על חשבוניות אלו, ולאחר מכן יטען כי הסחורה המפורטת בהן לא סופקה לידיו.

המחלוקת ונטל ההוכחה

10.מדובר בתביעה שטרית, ואין הנתבע כופר בחתימתו על השיקים, לפיכך, ובהתאם לסעיף 29 (א) לפקודת השטרות, חזקה שהשיקים מושא התובענה נמשכו בגין תמורה שקיבל הנתבע. לפיכך, הנטל להוכיח כי לא ניתנה תמורה בעד השיקים - מוטל על הנתבע.

11.המחלוקת, אפוא, היא האם הוכיח הנתבע כי הסחורה המופיעה בחשבוניות המס לא סופקה לידיו.

12.ראוי לציין, כי איני נדרש לשאלה מהו גובה חובו הכולל של הנתבע כלפי התובעת, ואם הוא מסר שיקים חלף שיקים שחוללו. כאמור, אין מחלוקת כי השיקים מושא התביעה נמסרו בגין סחורה, כאשר הנתבע טוען כי הסחורה לא התקבלה אצלו, ולפיכך, כך לטענתו, לא ניתנה תמורה בגין השיקים, ולחלופין כי יש לקזז מסכום השיקים תמורת הסחורה שהופיעה בחשבוניות ולא סופקה בפועל. כך או כך, הנטל להוכיח טענות אלה (בין אם מדובר בטענות הסותרות את חזקת התמורה האמורה ובין אם מדובר בטענות קיזוז), מוטל הוא על הנתבע.

הראיות

13.מטעם התובעת העיד מר ג'לאל אבו יאסין וכן שלושה נהגים: ה"ה מודר עאדל יסין, מג'די אבו יסין וכארים ואבו יסין - אשר שמם הופיע בתעודות המשלוח המוכחשות, כמי שהובילו את הסחורה לבית המלאכה של הנתבע. כמו כן, העיד מטעם התובעת אחיו של הנתבע - מר סעיד קעדאן.

14.מטעם הנתבע העיד הנתבע עצמו.

הכרעה

15.אקדים תוצאה לדיון – לא זו בלבד שהנתבע לא הוכיח את טענותיו, אלא שהתובעת הוכיחה כי הסחורה סופקה, כך שאף אם היתה מוגשת בפניי תביעה כספית בגין החשבוניות, תביעה זו הייתה מתקבלת.

16.עדותו של הנתבע לא הותירה בי רושם אמין, היא לוקה בסתירות, בחוסר היגיון ובהתחמקות, ולאור הנימוקים אותם אמנה להלן, איני מקבל את גרסת הנתבע.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ