אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלהואשלה נ' תביעות תעבורה נגב ואח'

אלהואשלה נ' תביעות תעבורה נגב ואח'

תאריך פרסום : 11/07/2010 | גרסת הדפסה

המ"ש
בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע
8046-06-10
11/07/2010
בפני השופט:
איילת גרבי

- נגד -
התובע:
חדר אלהואשלה
הנתבע:
1. תביעות תעבורה נגב
2. המטה הארצי / מדור פניות נהגים

החלטה

המבקש הגיש בקשה להארכת מועד להישפט,  לפי סעיף 230 לחסד"פ.

הבקשה נשלחה לקבלת תגובת המשיבה,  ועדיין לא ניתנה החלטה סופית בבקשה. 

עוד פונה המבקש בבקשה להורות על עיכוב הליכי גבייה/ אמצעי תיקון הקשורים לדו"חות נשוא הבקשה עד למתן החלטה סופית בבקשה. 

"אמצעי תיקון" מועגנים בסעיף 69 א (ג) לפק' התעבורה הקובע מפורשות:

"אמצעי תיקון לפי סעיף קטן (ב) יהיו בנוסף לכל עונש שהטיל בית המשפט על בעל הרשיון בשל עבירה שהרשיע אותו בה".

בענין זה נקבע ע"י בית המשפט המחוזי באר שבע ב –ב"ש 21331/08 ו – 22047/08 כי מדובר בפסילה מנהלית ולא שיפוטית ואין  לבית המשפט הסמכות במסגרת הליך כזה להיענות לבקשה כזו.

לא מדובר ב"עונש שיפוטי" כאמור אלא אמצעים המיועדים לשפר את אופן נהיגתו של המבקש נוכח צבירת דוחות ונקודות, לאו דווקא רק מהדו"חות נשוא הבקשה העיקרית.

חיובו של המבקש באמצעי תיקון אלו אינו נובע בהכרח רק מהדו"חות נשוא הבקשה אלא גם מדו"חות נוספים שכלל לא כלולים בבקשה.

החלטה מנהלית של משרד הרשוי נתונה לביקורת שיפוטית ככל החלטה מנהלית אחרת בערכאה שהוסמכה לכך בחוק. אין לבתי משפט לתעבורה הסמכה כזו.

אפילו כאשר מדובר ב-"עונש שיפוטי" יהיה רשאי בית המשפט לעכב עונש רק כאשר ניתנה לו סמכות מפורשת בחוק.  (ראה סע'   44, 66 ו -  87 (ב) ו – (ג) לחוק העונשין, סע' 220 ל-חסד"פ המעניק סמכות כזו לערכאת הערעור וכן סע' 42 לפק' התעבורה בכל הקשור לדחיית מועד הפסילה.

הבקשה להישפט באיחור המוגשת לפי סע' 230 לחסד"פ, כלולה בפרק ז' לחסד"פ, חרף הסדרת ההליכים הקשורים לעבירות אלו וקביעת סדרי דין מיוחדים, לא ראה המחוקק לנכון להסמיך בית המשפט לתעבורה, לעכב אמצעי תיקון / פסילה  של משרד הרשוי. 

 

יש להוסיף כי בכל הקשור לתשלום קנסות ו/או ביטול תוספות פיגורים,  ניתנה סמכות ל"תובע" לפי סע' 229 (ז) לחסד"פ וכן לגורם המוסמך לפי סע' 5 ב (א) לחוק מרכז לגביית קנסות,  אגרות והוצאות תשנ"ה – 1995.

אף שבית משפט זה קיבל החלטות כאלו בעבר,  אין מניעה שבית משפט ישקול את עמדתו מחדש, במיוחד נוכח החלטות של בית משפט המחוזי באר שבע שצויינו לעיל.

מכל המובא לעיל,  הנני לקבוע כי אין לבית המשפט הסמכות  להורות על עיכוב אמצעי תיקון ו/או הליכי גבייה ככל שהם קשורים לדו"חות תעבורה שכלל לא הגיעו לבית המשפט ועל המבקש להפנות את בקשתו לגורם המוסמך מחוץ לכותלי בית המשפט.

לסיכום,  הבקשה נדחית.

 

ניתנה היום, כ"ט תמוז תש"ע, 11 יולי 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ