אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדן נ' המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

אלדן נ' המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

תאריך פרסום : 31/07/2011 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חדרה
15230-11-08
31/07/2011
בפני השופט:
הדסה אסיף

- נגד -
התובע:
חנוכה אלדן
הנתבע:
המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

החלטה

ביום 11.5.11 ניתן פסק דין בתיק זה.

בסעיף 29 לפסק הדין נקבע כי על הנתבעת לשלם לתובע, בין היתר, גם "שכר טירחת עורך דין כחוק".

בתיק זה נפסקו לתובע פיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והנתבעת, לאחר שקיבלה לידיה את פסק הדין, שלחה לתובע, לידי בא כוחו, תשלום ובהמשך גם את מכתבה מיום 15/6/11 ובו פרוט הסכומים שנכללו בסכום ששולם. על פי מכתב זה שילמה הנתבעת לתובע שכ"ט עו"ד בסכום של 11,375 ₪ כשסכום זה משקף את שכר עוה"ד ללא סכום.

לפיכך פנה התובע בבקשה לקבוע כי על הנתבעת לשלם לו גם את סכום המע"מ החל על סכום שכ"ט שנפסק לו.

בהחלטה, שניתנה ביום 26/6/11, קבעתי כי לא ניתן להוסיף מע"מ, לנוכח הוראות תקנה 512 (ג) לתקנות סד"א. התובע שב ופנה לבית המשפט בעניין זה וכעת מונחת בפני בקשתו שכותרתה "בקשה לשום את שכר הטירחה בסכום כולל" וכן תגובת הנתבעת ותשובת התובע לתגובה.

לא מצאתי כי יש בפסק הדין שצרפה הנתבעת לתגובתה כדי להועיל למחלוקת שבין הצדדים שבפני. בפסק הדין שם, (ת.א. 329/08 (מחוזי נצרת) לוי נ' אגד), כלל פסק הדין הוראה מפורשת לפיה על הנתבעות לשלם לתובע "שכ"ט עו"ד ומע"מ כחוק" ואילו הנתבעות פנו לבית המשפט בבקשה לקבוע כי אין להוסיף מע"מ על סכום שכר הטירחה.

לעומת זאת, במקרה שבפני אין בפסק הדין, כפי שניתן ביום 11/5/11, שום התייחסות לעניין המע"מ וכל שנקבע בו הוא כי שכר טירחת עורך הדין יהיה "כחוק".

התובע מפנה, בבקשה שמונחת בפני, לפסק דינו של כב' השופט שפירא בעניין ת.א. (-ם) 9131/07 קן אליעזר נ' הכשרת הישוב חב' לביטוח בע"מ. אכן ,וכפי שנכתב בפסק דינו של השופט שפירא, שכר הטירחה , שישולם לעו"ד בתובענה שהוגשה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, נקבע בכללי לשכת עורכי הדין בהתאם להוראות שנקבעו בסעיף 16 א' לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בכללים נקבע מפורשות כי השיעורים שנקבעו בהם אינם כוללים מס ערך מוסף שבו נתחייב עורך הדין לפי חוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1976.

יוצא, כי שכר הטירחה "כחוק" , שאותו חוייבה הנתבעת לשלם לתובע אינו כולל את סכום המע"מ.

אני ערה לכך שעל פי תוצאה זו נמצא הניזוק נפגע בכך שאינו מקבל שיפוי בגין הסכומים שנלווים לסכום שכר הטירחה שעליו לשלם לבא כוחו ואולם תיקונו של זה אינו בידי בית המשפט כי אם בידי המחוקק.

והשווה גם תא' (עכו) 2124/03 שי אדיר נ' הפינקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ.

לפיכך הבקשה נדחית.

בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ט תמוז תשע"א, 31 יולי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ