אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלדין נ' משרד הפנים-היועץ המשפטי לממשלה

אלדין נ' משרד הפנים-היועץ המשפטי לממשלה

תאריך פרסום : 27/10/2010 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
2102-09
27/10/2010
בפני השופט:
שרה ברוש

- נגד -
התובע:
אלדין קרקש
הנתבע:
משרד הפנים-היועץ המשפטי לממשלה
פסק-דין

פסק דין

ביום 9.7.2009 הגיש העותר את העתירה דנן, בה עתר בין היתר "להורות למשיב לנמק מדוע לא ניתנת ההחלטה בבקשת העותר מזה שנתיים ושלושה חודשים, בבקשה אשר הוגשה במשרדי המשיב עוד ביום 11.4.2007".

בעתירה נטען כי המשיב הגיש בקשה לקבלת מעמד קבע בישראל, מכוח היותו אביהם של הקטינים, אשר הינם אזרחי הארץ.

מעיון בעתירה מתקבל הרושם כי הבקשה שהוגשה לא טופלה כלל במהלך כל אותה תקופה.

יצוין כי הדיון בעתירה כלל לא התקיים, מאחר ובעלי הדין הגישו, מפעם לפעם, בקשות דחייה, בין אם לנוכח הצורך בהגשת מסמכים מסוימים לוועדה הבין משרדית, ומטעמים אחרים.

ביום 27.6.2010 נתנה הועדה הבין משרדית את החלטתה בעניין. לאור כך, ביקש העותר למשוך את העתירה, אולם עמד על פסיקת הוצאות לטובתו. לטענתו, הלכה היא שיצאה מטעם בית המשפט העליון, הלכה אשר חזרה אף בפסק דין שניתן זה לא מכבר, כי אם הוגשה עתירה ובעל דין קיבל את מבוקשו בטרם נדונה, הוא זכאי להחזר הוצאותיו.

מאידך גיסא, טוענת ב"כ המשיב כי לא זה המקרה בו על בית המשפט להשית הוצאות על מרשה. ב"כ העותר טוענת כי הבקשה למשרד הפנים הוגשה, אמנם, ביום 11.4.2007. הבקשה הועברה לטיפול לגורמים המתאימים; היה צורך בהגשת מסמכים רבים ונוספים, חלקם החלטות של בימ"ש לעניני משפחה, כמו גם פס"ד בעניין אבהותו של העותר על הקטין ג'אם; הכל כפי שפורט במועדים שהועלו בטיעוניה בפניי. העותר ידע כל העת כי עניינו בטיפול, המשיב הודיע לו, מעת לעת, מהם המסמכים הנדרשים, ואחרון המסמכים, תסקיר מטעם רשויות הרווחה, הוגש לועדה ביום 9.5.2010. פסק דין האבהות נתקבל ביום 19.3.2009.

טוענת ב"כ המשיב כי המשיב הזדקק למסמכים מסויימים, גם לאחר פסק הדין שניתן בעניין האבהות. בין כך ובין כך, הוגשה העתירה אחרי ארבעה חודשים בלבד מיום שניתן פסק הדין בעניין האבהות, ולא ניתן, איפוא, לומר כפי שעולה מן העתירה, כי המשיב אינו מטפל בעניינו של העותר למעלה משנתיים ימים.

במצב דברים זה, כאשר המשיב טיפל כל העת, עד להגשת העתירה, ואף לאחריה, בעניינו של העותר, וסבורתני כי המסמכים שנדרשו על ידי המשיב, היו דרושים לצורך מתן החלטתו, אין לומר כי המשיב נהג בשרירות לב, או כי טיפולו של המשיב בעניינו של העותר זורז רק משום הגשת העתירה.

בנסיבות אלה, נראה לי כי אין מקום לפסיקת הוצאות כנגד המשיב.

אשר על כן, אני מוחקת את העתירה.

אין צו להוצאות.

הואיל ולא נערך בתיק דיון לגופו של עניין, תוחזר האגרה, במידה ושולמה.

ניתנה והודעה היום י"ט חשון תשע"א, 27/10/2010 במעמד הנוכחים.

שרה ברוש, שופטת

הוקלד על ידי: שרית פרוש

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ