אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלגרגאוי ואח' נ' תרכובות ברום בע"מ

אלגרגאוי ואח' נ' תרכובות ברום בע"מ

תאריך פרסום : 09/02/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי באר שבע
1263-07
05/02/2012
בפני השופט:
אריאל ואגו

- נגד -
התובע:
1. מוחמד אלגרגאוי
2. אחמד אלגרגואי

הנתבע:
תרכובות ברום בע"מ
החלטה

ובעניין : התנגדות התובעים בת.א 1069/07

ע"י ב"כ עו"ד ק. קפלנסקי

החלטה

זוהי החלטה בהתנגדות קבוצת התובעים בת.א 1069/07 ( מחוזי ב"ש), המיוצגים ע"י עו"ד ד"ר ק. קפלנסקי, לאישור הסכם הפשרה המתגבש בתובענה היצוגית.

עיינתי בכתב ההתנגדות ובנספחיו, ובתשובות שניתנו ע"י באי כח המשיבים- הצדדים להסכם הפשרה.

להלן החלטתי ביחס להתנגדות דנן :

1. בכל האמור בהגנת האינטרסים היחודיים ל"תת הקבוצה" של התובעים בת.א 1069/07, ראוי להורות, לפי ס' 15 של חוק תובענות יצוגיות, כי הם יהיו מיודעים בכל הליכי אישור הסכם הפשרה, יקבלו עותקים מכתבי בי- דין, ויורשו להשתתף בדיונים, ככל שיתקיימו. האינטרס היחודי של "תת הקבוצה", הינו עמידה על כך שבממשק שבין תביעתם, בגין נזקי גוף, נטענים, לבין מה שיוחלט בתובענה היצוגית כאן, שעניינה עילת פגיעה באוטונומיה, לא תפגענה זכויות, דיוניות או מהותיות שלהם, באופן שיכביד או יסכל מימוש זכויותיהם בהליך המקביל. להבנתי- מוסכם על באי כח הצדדים בתובענה היצוגית, שאינטרס זה יובטח, ואין כל כוונה לפגוע בהמשך ניהול המשפט ע"י "תת הקבוצה", מכל היבט. ע"מ לוודא האמור- יותר להם, איפוא, להיות מיודעים במתרחש כאן, ולפקוח עין לשמירת האינטרסים היחודיים שלהם , בממשק האמור.

2. בכל האמור בנימוקי התנגדות, שהועלו ע"י עו"ד קפלנסקי, בשם מרשיו, ושאינם פועל יוצא של שמירת האינטרס היחודי המאפיין את "תת הקבוצה", ושעניינם בנושאי הליבה של התובענה היצוגית, הרי, מדובר בסוגיות העומדות לליבון בפני, בגדר התנגדות היועמ"ש, ובסוגיות אלה (כמו- מנוי בורר, היות חלק מההטבות לקבוצה המיוצגת כלולות ממילא בדרישות רשיון העסק העתידי וכיו"ב ), די בכך, שרשמתי לפני עמדת מרשי עו"ד קפלנסקי, התומך, במישורים אלה, בהתנגדות שכבר הוגשה וקיימת בתיק. החלטת המשך ביחס לסוגיות אלה, תינתן בנפרד.

3. נימוקי התנגדות נוספים שהועלו- מכוונים, בעליל, לעשות שימוש, עבור התובעים בנזיקין, בהליך התובענה היצוגית, כמנוף לקידום המשפט שהם מנהלים, בעיקר במישור הדרישה ל"הודאת בעל דין מפורשת", בדרך נטילת אחריות ע"י הנתבעים, לטעמי- אין זה שימוש ראוי ונכון בהליך ובזכות שהעמיד המחוקק לרשות חברי הקבוצה, על פי סעיפים 15 ו- 18 לחוק. במובן הרציונל של הוראות חוק אלה, ותכליתם, אין נימוקי ההתנגדות רלוונטיים להכרעה בתובענה היצוגית, לעניין השיקולים לאישור הסכם פשרה, ועל כן - הם נדחים ולא יובאו בחשבון.

ער אני לטענות המשיבים בדבר השיהוי או החמצת המועד, בהגשת ההתנגדות הנוכחית, אולם, וגם לאור התוצאה שהגעתי אליה, ושאין בה גריעה מזכויות המשיבים, ומהמשך קידום מסלול בחינת אישור הסכם הפשרה לגופו, לא ראיתי לחרוץ גורל ההתנגדות, על הסף, כפי שהתבקש.

המשך ליבון הבקשה לאישור הסכם הפשרה, וההוראות שינתנו, יעשו בהחלטה נפרדת.

המזכירות מתבקשת, איפוא, לעדכן ברישומים, כגורם נוסף, את המתנגדים הנוכחיים, משמע – מר שאול לדני ואח', על ידי עו"ד ד"ר ק. קפלנסקי, על פי הכתובת והפרטים שנמסרו בכותרת כתב ההתנגדות, ויש לשגר כל החלטת המשך גם לגורם זה.

בבקשה הנוכחית – אין צו להוצאות.

יש לשלוח ההחלטה לבאי כח הצדדים, לרבות קבוצת המשיבים הנוספת, באמצעות ד"ר קפלנסקי, על פי ההוראה שלעיל.

ניתנה היום, י"ב שבט תשע"ב, 05 פברואר 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ