אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלגבארין(עציר) נ' מדינת ישראל

אלגבארין(עציר) נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 30/08/2010 | גרסת הדפסה

ע"ח
בית המשפט המחוזי ירושלים
37458-08-10
26/08/2010
בפני השופט:
משה דרורי

- נגד -
התובע:
נזאר אלגבארין (עציר)
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

1.לפניי ערר על החלטת בית משפט השלום בירושלים בדבר מעצר העורר עד תום ההליכים נגדו.

2.מדובר במקרה חריג לפיו הועמד העורר לדין לפני כחמש שנים על עבירות של פריצה ושב"ח ומאז נעלמו עקבותיו.

3.לאחרונה נעצר העורר.

4.לדברי הסנגור, עו"ד מוחמד עווד, המעצר אירע בנסיבות אלה: העורר פנה לעו"ד ישראלי בבקשה לבדוק האם הוא יוכל לקבל היתר עבודה בישראל וקיבל תשובה חיובית. העורר פנה למת"ק ואז נמסר לו כי לא יוכל לקבל היתר כניסה לישראל, וכי עליו לפנות לדלפק הסמוך של המשטרה. כאשר פנה המבקש לדלפק המשטרה – נעצר.

5.בית משפט קמא קבע, כי בנסיבות אלה כאשר אדם עבריין נמלט במשך 5 שנים, אין לתת בו אמון ויש לעוצרו עד תום ההליכים (העורר הינו תושב אבו-דיס באזור יו"ש).

6.בדיון היום, הביא העורר שני ערבים שנחקרו על ידי הסנגור ועל ידי ב"כ המדינה, עו"ד גורפיין. מהחקירה עולה, כי מדובר בשני תושבי ישראל שכירים, כאשר אחד עובד במסעדה בתל אביב והשני החל לעבוד בבית מלון בירושלים, כאשר קודם לכן, עבד כאיש אחזקה בישיבה.

7.שני הערבים מכירים את העורר, ואף היו בביתו באבו-דיס, והם מוכנים לערוב להתייצבות העורר וכן להפקיד סכומים שיידרשו לצורך הערבות.

8.ב"כ העורר, עו"ד עווד, הצהיר לפרוטוקול כי כתובתו תשמש ככתובת העורר לעניין התיק הפלילי המתנהל נגדו, וכי אם לא יתייצב ניתן יהיה לחלט את הערבויות ולפנות לערבים.

9.ב"כ המדינה, הביעה ספקנות לגבי עוצמתם של בטחונות אלה, אולם, בסופו של יום, השאירה את העניין לשיקול דעת בית המשפט.

10.לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי בתנאי הערבויות שאקבע להלן יהיה כדי להבטיח, במידה סבירה, את התייצבות העורר להמשך הדיונים בעניינו. קבעתי ערבויות יחסית גבוהות וזאת לאור הלקח של היעלמות העורר לחמש שנים.

11.ואלה הם תנאי הערבות:

א.העורר יחתום על התחייבות אישית בסך 15,000 ₪ ויפקיד סך של 3,000 ₪.

ב.כל אחד מן הערבים המוזכרים בפרוטוקול, יחתום על ערבות על סך של 15,000 ₪ ויפקיד סך של 3,000 ₪.

ג.סך כל הפיקדונות – 9,000 ₪, וסך כל הערבויות – 45,000 ₪.

12.רק לאחר ביצוע מלא של חתימות העורר והערבים וקבלות על מלוא הפקדת הסכומים הללו, ישוחרר העורר.

13.השחרור ייעשה על ידי קצין משטרה/קצין שב"ס.

14.להסרת ספק, אם לא ימולאו תנאי הערבויות והפיקדונות הללו ימשיך העורר להישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו, כפי שקבע בית משפט השלום.

15.כתובת העורר לצורך כל דבר ועניין היא משרד עו"ד מוחמד עווד, ת.ד. 1733 ירושלים, רח' סלאח א-דין 15, ירושלים. טלפון: 0524298787, טלפקס: 026275728.

ניתנה והודעה היום ט"ז אלול תש"ע, 26/08/2010 במעמד הנוכחים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ