אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבשר סחר מתכות והובלה בע"מ נ' חרושת דפנה אגש"ח בע"מ

אלבשר סחר מתכות והובלה בע"מ נ' חרושת דפנה אגש"ח בע"מ

תאריך פרסום : 23/02/2011 | גרסת הדפסה

תא"ק
בית משפט השלום חיפה
41826-02-10
23/02/2011
בפני השופט:
ניר זיתוני

- נגד -
התובע:
אלבשר סחר מתכות והובלה בע"מ
הנתבע:
חרושת דפנה אגש"ח בע"מ

החלטה

1.בחודש 2/10 הגישה התובעת כנגד הנתבעת תביעה בסדר דין מקוצר בסך של 228,744 ₪ המבוססת על חשבונית זיכוי שנתנה הנתבעת לתובעת ביום 7/9/04 על סך 162,910 ₪.

2.הנתבעת טוענת כי הזיכוי ניתן תחת לחץ, לאחר שהתובעת הפעילה לחצים, לרבות איומים על המתווך בעסקה (בדיון התברר כי מדובר באסמעיל נעמה בן דודה של בעלי התובעת) בכדי שהנתבעת תזכה את התובעת בחלק מהסכום ששילמה עבור רכישת חומרי גלם ניקל ונחושת. עוד נטען לקיומו של סיכום מאוחר לפיו המחאה בגין מרכיב המע"מ בסך של 63,240 ₪ שלא נפרעה תוחזר לידי התובעת ובכך מסתיימת המחלוקת בין הצדדים. הנתבעת מדגישה את פער הזמנים בין מועד הפקת חשבונית הזיכוי לבין מועד משלוח מכתב הדרישה שצורף לתביעה מיום 2/4/09.

3.היום התקיים דיון במסגרתו נחקר המצהיר מטעם הנתבעת על האמור בתצהירו. המצהיר הודה כי לא היו עסקאות נוספות לאחר מתן חשבונית הזיכוי ואף לא היו פניות של הנתבעת לתובעת כדי לבצע עסקאות נוספות במסגרתן תוכל הנתבעת לממש את הזיכוי שקיבלה, אשר מיועד אך ורק לעסקאות עתידיות.

4.לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי יש ליתן לנתבעת רשות להתגונן בכפוף להפקדת סך של 20,000 ₪ בקופת בית המשפט.

5.הטענה לפיה זיכוי מותנה ברכישת סחורות בעתיד, היא טענה הגיונית שיש לראות אותה כמקימה טענת הגנה אפשרית גם אם לא ניתן לה כל ביטוי בגוף תעודת הזיכוי. זאת כיוון שזיכוי בגין עסקאות עתידיות הינו מקובל והדבר גובל בידיעה שיפוטית. הקושי בגרסת הנתבעת לעניין זה נובע מכך שלשיטתו של המצהיר עצמו לא נעשתה כל פעולה כדי לאפשר לתובעת לממש את תעודת הזיכוי. לטעמי קושי זה כשלעצמו מצדיק התניית מתן רשות להתגונן בהפקדה.

6.סכום ההפקדה הועמד על סכום נמוך משמעותית מסכום התביעה כיוון שלא נסתרה כלל טענת ההגנה של הנתבעת בכל הנוגע למרכיב המע"מ בסך של 63,240 ₪. הטענה הנוספת לפיה היתה הסכמה מאוחרת לפיה החזרת ההמחאה בגין מרכיב המע"מ לתובעת יסיים את המחלוקת בין הצדדים, לא פורטה במידה המצדיקה מתן רשות להתגונן ללא תנאי. כאשר התובעת מחזיקה בידיה תעודת זיכוי ואין כל כוונה של הנתבעת לאפשר לתובעת לממש את תעודת הזיכוי הזו, ניתן היה לצפות כי ההסכמה הנטענת תועלה על הכתב וכי פרטי ההסכמה יימצאו את ביטוים בתצהיר.

7.נתון נוסף שנלקח בחשבון בגביית סכום ההפקדה הוא השיהוי בן קרוב לחמש שנים בין מועד מתן תעודת הזיכוי לבין משלוח מכתב הדרישה הראשון.

8.אשר על כן, הנני מורה על קבלת בקשת הרשות להתגונן בכפוף להפקדת סך של 20,000 ₪ לא יאוחר מיום 1/4/11.

ניתנה והודעה היום י"ט אדר א תשע"א, 23/02/2011 במעמד הנוכחים.

ניר זיתוני, רשם

הוקלד על ידי: סתוית אמסלם

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ