אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי נ' שמואל אבוהב

אלבר שרותי נ' שמואל אבוהב

תאריך פרסום : 16/02/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
36245-08
18/11/2009
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
אלבר שרותי
הנתבע:
שמואל אבוהב
פסק-דין

פסק דין

בפני תביעה לתשלום פיצויים על נזקים שנגרמו לרכבה של התובעת באירוע של תאונת דרכים בו מעורב גם רכב נהוג בידי הנתבע.

ע פי כתב התביעה נטען כי בתאריך 5/5/05 נסע הרכב של התובעת ברחוב דיזינגוף, ובהגיעו לצומת מרומזר עצר , או אז הגיע מאחוריו רכב נהוג בידי הנתבע , לא שמר מרחק , ופגע ברכב התובעת מאחור , וגרם לו נזקים .

בכתב הגנתו העלה הנתבע , בעצת עורך דינו המלומדה , בליל של טענות , אשר בתמציתן הוא אינו מכחיש כי רכבו " נגע " ברכב התובעת מאחור , אך הוא מכחיש כי נגרם לרכב התובעת נזק בכלל , ומכחיש את הנזק הנטען בכתב התביעה בפרט .

לאור האמור כתב ההגנה ובלי צורך להרחיב את הדיבור , למעשה מודה הנתבע כי רכבו נגע או פגע ברכב התובעת מאחור . והגנתו מתבססת אך על כך שהנזק הנטען בכתב התביעה לא נגרם , רובו, או כולו באירוע זה .

נשמעו עדויות ,והוגשו חוות דעת של מומחים מטעם שני הצדדים, ובסיום מסכת הבאת הראיות, הוריתי על הגשת סכומים בכתב, על מנת לאפשר לצדדים לפרוש בפני בית המשפט את כל טענותיהם בניחותא, וללא מגבלת זמן שעומד לרשות בית המשפט והצדדים באולם.

התובעת היתה אמורה להגיש סיכומים בתוך 20 יום אחרי סיום הראיות, קרי עד 7/10/09 , סיכומי התובעת הוגשו ביום 14/10/09 .

מטעם הנתבעת לא הוגשה התנגדות לקבלת הסיכומים מעבר למועד שנקבע, ועל כן יש לקבל את סיכומי התובעת מבחינה פורמאלית.

כאמור סיכומי התובעת הוגשו ביום 14/10/09 , ויש להניח על פי האמור בפקודת הפרשנות, כי הם התקבלו אצל ב"כ הנתבע בעבור 3 ימים קרי עד 17/10/09 . המועד להגשת סיכומי התובע מסתיים ביום 7/11/09 . סיכומי הנתבע לא הוגשו אף כי המועד להגשתם חלף

עלפי תקנה 160(ד) לתקנות סדר הדין האזרחי

(ד)   דינו של בעל דין שלא הגיש כתב סיכומיו במועד הקבוע, כדין בעל דין שלא התייצב במועד שנקבע לדיון, זולת אם הורה בית המשפט הוראה אחרת.

תקנה 157(2) קובעת לענין בעל דין שאינו מתייצב לדיון כדלקמן

(2)   התייצב התובע, ואילו הנתבע לא התייצב לאחר שנמסרה לו הודעה כראוי, רשאי התובע להוכיח את תביעתו עד כמה שחובת הראיה עליו, ואז יהא זכאי לסעד המבוקש ולכל סעד מתאים אחר;

בשלוב התקנות 157(2) ותקנה 160 , ומשנמנע הנתבע מהגשת סיכומים במועד שנקבע לכך דינו כדין מי שלא התייצב לדיון, ובית המשפט רשאי לתת לתובע פסק דין, לאחר שיוכיח את תביעתו עד כמה שחובת הראיה עליו.

התובעת העידה מטעמה את הנהג שנהג ברכב בשעת התאונה, וגם שמאי רכב , אשר בחן את נזקי הרכב , העריך אותם וקבע בחקירה נגדית צולבת כי הנזקים נגרמו באירוע התאונה הנדונה .

נמצא כי התובעת הוכיחה את תביעתה הן במישור האחריות לתאונה והן במישור גובה הנזק.

לפיכך ובהסתמך על התקנות הנ"ל אני מחייב את הנתבע לשלם לתובעת את הסכום של 3196 ₪ הכוללים , את הנזק הישיר לרכב, ירידת ערך, ושכ"ט שמאי , והכל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום אירוע התאונה 5/5/05, ועד התשלום המלא בפועל, אגרת משפט ששולמה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל,150 ₪ שכרו של העד מטעם התובעת, וכן 1500 ₪ בתוספת מע"מ ,שכ"ט עו"ד .

בקביעת שכר הטרחה , השתמשתי בתקנות 512 , 514 לתקנות סדר הדין האזרחי, ובשים לב לצורת ניהול המשפט ע"י ב"כ הנתבע .

ניתן היום, א' כסלו תש"ע, 18 נובמבר 2009, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ