אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' שטרית

אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' שטרית

תאריך פרסום : 29/08/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
46634-02-10
29/08/2011
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
אלבר שרותי מימונית בע"מ
הנתבע:
טיטי )אסתר( שטרית
פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה לתשלום פיצויים על נזקים שנגרמו לרכבה של התובעת באירוע של תאונת דרכים , שנטען בכתב התביעה כי רכב בבעלות הנתבעת היה מעורב בה וגרם את הנזק.

הנתבעת אישה באה בימים, ועל כן ניהל את המשפט בנה מאיר בשמה .

הנתבעת הכחישה בכתב ההגנה שהגישה כל מעורבות של רכב בבעלותה או נהוג בידי מי מעובדיה באירוע הנטען .

מטעם התובעת העיד נהג רכב התובעת מר אמיל שלמייב .

עד התביעה סיפר כי נהג ברכב התובעת ברחוב צוקרמן בתל אביב הוא החנה את הרכב , והיו שם עוד מספר חברים שלו, ותוך כדי שיחה וכאשר הרכב בחנייה והוא מחוץ לרכב שמע בום , הסתכל וראה רכב שפגע ברכב של התובעת. הוא טוען כי הוא פנה אל נהג הרכב שפגע ברכבו, ושאל אותו מה עשה ונענה כי , הנהג הוא שליח שמעביר מצרכי מזון מהסופר . העד מוסר כי " דיברתי עם בעל הבית שלו, כי הייתי צריך את הפרטים, לקחתי את פרטיו של השליח דרך הטלפון , תעודת הזהות שלו, נייד שלו ."

העד הוסיף כי הרכב שפגע בו הוא טנדר לבן , והוא לא יודע אם זה היה ניסן אולי סיטרואן

העד נשאל ע"י נציג הנתבעת אם היה לו כל סימן המקשר את הרכב עם הסופר מרקט, וענה בשלילה . הוא נשאל ,אולי מי שידבר עימו בטלפון נתן לו מספר שהות שלו סתם , והוא ענה "הו א לא יכול לתת את מספר הזהות שלו סתם ."

עד התביעה לא מסר בעדותו , לא את שמו של הנהג, או כל פרט מזהה אחר, וגם לא את שמו של האדם שהוא טוען שדיבר עימו בטלפון . כמו כן אותו מספר תעודת זהות עליו מדבר העד , לא נמסר במהלך הדיון .

מטעם ההגנה העיד היום מר אלון איפרגן, שטען כי הוא מי שנוהג דרך כלל ברכב של הנתבעת, והכחיש בכל תוקף כל מעורבות באירוע תאונה במקום ובמועד הנזכרים בכתב התביעה .

עד התביעה מסר הודעה לתובעת על אודות האירוע , ובה צוינו ביחס לנתבעת ורכבה פרטים כדלקמן

מספר רכב 1086235

סוג הרכב – ניסן לארגו

שם בעל הרכב טיטי אסתר שטרית

כתובתה של הנתבעת .

פרטיו של מי שנהג ברכב הנתבעת לא צוינו .

ההודעה שצורפה לכתב התביעה הינה הודעה מודפסת ולא בכתב יד כפי שנמסרה ע"י עד התביעה . על פי אותה הודעה מודפסת לא צוין תאירך מתן ההודעה על ידי עד התביעה .

אילו למשל היתה ההודעה נמסרת באותו יום או למחרת התאונה , ניתן לצאת מתוך הנחה כי הפרטים שנמסרו בהודעה , כולל שמו של הבעלים של הרכב ,הם אכן פרטי הרכב המעורב, כפי שנמסרו במקום התאונה דרך החלפת פרטים בין הנהגים . ואולם מאחר ואיני יודע מתי נרשמו הפרטים בהודעה , אין בידי לקבוע את אמינות הפרטים בתור פרטים שנמסרו לעד התביעה ע"י נהג רכב הנתבעת במקום התאונה . נותר רק להתייחס למספר הרכב המעורב עם רכב התובעת בתאונה . ואין לשלול את האפשרות ( מכל מקום לא הוכח אחרת ) כי פרטי הבעלים של הרכב התקבלו ממשרד הרישום על סמך מספר הרכב בלבד .

ניתן אם כן לקבוע כי כל אשר יודע עד התביעה למסור הוא מספר רכב . והנתבעת איננה מכחישה כי הרב שמספרו צוין אכן רכב שלה הוא .

נתון נוסף שנרשם בהודעה הוא מספר טלפון , והוא מוסר כי הוא דיבר עם בעל הבית של הנהג . במהלך הדיון נשאל עד ההגנה לגבי מספר הטלפון שלו, ומסר מספר אחר. אך פרטי מספר הטלפון של עד ההגנה , לא יכול להועיל לתובעת, מכיוון שהמספר שנרשם בהודעה הינו מספר המעביד של עד ההגנה כנטען ע"י עד התביעה .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ