אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' מאג'די

אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' מאג'די

תאריך פרסום : 06/01/2014 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום ירושלים
18592-03-13
29/12/2013
בפני השופט:
סיגל אלבו

- נגד -
התובע:
אבו נאב מאג'די
הנתבע:
אלבר שרותי מימונית בע"מ

החלטה

לפני בקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד.

המשיבה הגיש כנגד המבקשה תביעה לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לרכבה בתאונת דרכים בה היה מעורב המבקש.

ביום 7.10.13 ניתן כנגד המבקש פסק דין בהעדר הגנה. פסק הדין ניתן על יסוד אישור מסירה, ממנו עולה כי ביום 22.3.13 נמסר כתב התביעה לאמו של המבקש.

המבקש עותר לביטולו של פסק הדין. בתצהיר התומך בבקשה טוען המבקש, כי כתב התביעה נמסר לאמו שאינה יודעת קרוא וכתוב ואף אינה מבינה עברית ועל כן לא הבינה במה מדובר. כן טוען המבקש, כי אינו מתגורר עם אמו. לטענת המבקש, כתב התביעה הגיע לידיו באיחור רב, סמוך לחגי תשרי, ואף המבקש אינו יודע קרוא וכתוב בעברית. מיד לאחר חג הסוכות פנה המבקש לבא כוחו וביקש לקבל הסבר במה מדובר. בא כוחו הסביר לו ואף הכין כתב הגנה אשר הוגש לבית המשפט ביום 7.10.13, בו טען להעדר קשר סיבתי בין הנזקים לבין התאונה.

המשיבה טוענת כי כתב התביעה נמסר לאמו של המבקש עוד ביום 22.3.13 וכי המבקש ידע אודות הגשת התביעה נגדו, אך לא טרח להגיש כתב הגנה במועד. לפיכך, טוענת המשיבה כי יש להתנות את ביטולו של פסק הדין בתשלום הוצאות בסכום של 2,500 ₪.

בתשובה טוען המבקש, כי אינו מתגורר עם אמו וכי מיד עם היוודע לו על התביעה, הגיש כתב הגנה.

אין מחלוקת כי כתב התביעה נמסר לאמו של המבקש. יחד עם זאת, המבקש טוען כי אינו מתגורר עם אמו וכי נודע לו על הגשת כתב התביעה רק בסמוך לחגי תשרי ומיד פעל להגשת כתב הגנה. בנסיבות אלה, אני סבורה כי יש מקום לביטול פסק הדין מחמת הצדק.

למעלה מן הצורך אוסיף, כי יש מקום לביטולו של פסק הדין גם משיקולי בית המשפט, שכן המבקש הציג טענות הגנה לכאורה פני התביעה. כך, המבקש טוען להעדר קשר סיבתי בין הנזקים הנטענים לבין התאונה. טענת המבקש מצריכה בירור ראייתי, ולפיכך יש ליתן למבקש את יומו בבית המשפט.

בנסיבות אלה, אני סבורה כי יש מקום להורות על ביטול פסק הדין שניתן נגד המבקש. שאלת ההוצאות בגין בקשה זו תישקל בסיומו של ההליך.

התיק יועבר להקצאה.

ניתנה היום, כ"ו טבת תשע"ד, 29 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ