אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' ליפמן ואח'

אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' ליפמן ואח'

תאריך פרסום : 02/02/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
9389-02-10
01/02/2011
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
אלבר שרותי מימונית בע"מ
הנתבע:
1. שמעון ליפמן
2. ביטוח ישיר חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

לאחר ששמעתי את הנהגים ועייני בתמונות הנזק ניתן בזה פסק דין כדלקמן:

למעשה מדובר בתאונת שרשרת שבה היו מעורבים שלושה כלי רכב, מעבר לשני הנהגים שהעידו היום היה כלי רכב נוסף שנסע לפני כלי רכבה של התובעת, האחרון נעצר באופן פתאומי כאשר הנהגת מטעם התובעת מבחינה בפעולות הנהג שלפניה והיא למעשה מתחקה אחריו ומבצעת את אותן פעולות.

הנהגת מטעם התובעת העידה ותארה בפרוטרוט את הלך הדברים לפני אירוע התאונה, לדבריה היא זוכרת את בלימת החירום שהיא מבצעת, למעשה את הנחת הרווחה לעובדה שהיא לא פגעה בכלי הרכב שלפניה אלא רק נעצרה, היא אף הספיקה להסתכל במראה הקדמית לאחור ולהבחין בכלי רכבו של הנתבע 1 כשהוא ממשיך בנסיעה וכמה שניות לאחר מכן הפגיעה מאחור שגורמת להדיפה קדימה לעבר כלי הרכב הראשון.

הנתבע 1 העיד ביחס לנסיבות קרות האירוע, לדבריו הוא לא היה ער לכך שהתובעת עצרה, הוא מבחין בה בערך 200 מ' לפני האירוע, כאש הוא סבר במשקפיים הסובייקטיביים שלו שגם היא נוסעת, גם אם לאט, רק כשהתקרב כשהיה במהירות גבוהה יחסית, לסיטואציה שנוצר, הוא מבין שבכביש ישנם בין שניים לשלושה כלי רכב שעומדים, הוא מנסה לבצע עקיפה וכלי רכב מגיח מהכיוון הנגדי לא מאפשר לו משכך הוא בוחר לחזור חזרה לנתיב הימני ואז המרחק בינו לבין כלי רכבה של התובעת כבר לא מאפשר לו למנוע את אירוע התאונה, הוא פוגע בה מאחור בחוזקה, מה שגרם להדיפתה לעבר כלי הרכב הראשון, כאשר ממילא המרחק ביניהם לכתחילה היה סנטימטרים בודדים בלבד.

גם הנזקים בכלי הרכב של התובעת והנתבע 1 מעידים על עוצמת המכה, כלי רכבו של הנתבע 1 הינו במצב של אובדן להלכה וכלי רכבה של התובעת נזקים בשני המוקדים הקדמי והאחורי בסכום לא מבוטל.

הנתבע 1 ברוב הגינותו העיד ביחס לנסיבות קרות האירוע כאשר למעשה בנס ניצלו שני הנהגים, שניהם אמנם נפגעו ואמבולנס פינה אותם מהמקום, כאשר "המסקנה" של הנתבעים לפיה, למעשה נכנסו לאירוע קודם, היא השערה בלבד כאשר השערה זו אין בה כדי להוות שינוי מגרסתה של התובעת 1 באשר לעובדה שכל מגע לא היה בין שני כלי הרכב הראשונים.

סוף דבר, ניתן לקבוע בוודאות, בוודאי ברמת נטל ההוכחה המוטל על התובעת בהליך אזרחי, כי התובעת קיבלה קודם מכה מאחור ורק כתוצאה מכך נהדפה לעבר כלי הרכב הראשון ומשכך, האחריות לקרות האירוע רובצת על הנתבעים באופן מלא.

אשר על כן, ישלמו הנתבעים לתובעת סך של 15,776 ₪ בגין הנזק הישיר בצירוף הפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל, אגרה בסך 347 ₪, שכר בטלה עבור העדה מטעם התובעת בסך של 300 ₪ ושכ"ט עו"ד בשיעור של 15% + מע"מ.

הסכומים ישולמו תוך 30 יום.

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"א, 01/02/2011 במעמד הנוכחים.

לימור רייך, רשמת

הוקלד על ידי: שיפרה סויסה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ