אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' בן-דב ואח'

אלבר שרותי מימונית בע"מ נ' בן-דב ואח'

תאריך פרסום : 18/07/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
18295-11-09
15/07/2010
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
אלבר שרותי מימונית בע"מ
הנתבע:
1. עידו זאב בן-דב
2. הראל חברה לבטוח בעמ

פסק-דין

פסק דין

לאחר ששמעתי את נהג התובעת, ניתן בזה פסק דין כדלקמן:

אירוע התאונה ארע כאשר הנהג מטעם התובעת נסע בכביש 1 מירושלים לכיוון ת"א, בנתיב השמאלי מבין שני נתיבים, כאשר כלי הרכב שנסע לפניו החל להאט, גם הוא האט תוך שהוא מבחין שכלי הרכב שמאחוריו אינו מאט בהתאם לתנאי הכביש, או אז חש חבטה מאחור כאשר הוא מנסה למנוע פגיעה ברכב מקדימה ולפיכך, מסיט את כלי רכבו לצד שמאל של הכביש (לכיוון מעקה הבטיחות), כל נזק לא נגרם לרכב מקדימה, יחד עם זאת, נגרם לכלי הרכב נזק גדול במוקד האחורי של כלי הרכב.

הנהג מטעם התובעת, לאחר האירוע, נותר ברכב תוך שהוא בהלם מאירוע התאונה ואף ככל הנראה, נפצע נזק גוף, משכך הורה לו אדם שהגיע למקום, להישאר ברכב עד אשר יפונה באמצעות אמבולנס שהוזמן.

לאחר שהנהג מטעם התובעת, על מנת לפנות את הכביש, הזיז את כלי רכבו לצד ימין של הדרך, הגיע אליו אדם אשר הציג את עצמו כרופא, מסר לו את פרטיו וטען כי ככל הנראה הוא זה שפגע בו.

לאחר שהנהג מטעם התובעת שוחרר לביתו, התקשר אליו הנתבע 1 ומסר לו כי הוא פגע בו, מעבר לכך לא הוחלפו דברים נוספים בין שני הנהגים.

הנהג מטעם התובעת מסר את גרסתו היום בביהמ"ש, בין היתר ציין כי בעת שמסר את ההודעה למשטרה, אשר הגיע למקום מיד לאחר האירוע, ציין את כל אותם פרטים שנמסרו לו מפי הנתבע 1, בין היתר, הזכיר כי היה רכב נוסף מסוג טנדר לבן שברח מהמקום בפראות – לדברי הנהג מטעם התובעת, עניין זה העלה תמיהות יחד עם זאת, הוא אינו יכול לומר באופן מובהק כי מדובר ברכב שפגע ברכב של הנתבע והדף אותו לעבר רכב התובעת, בדיוק באותה המידה שדבר זה גם לא קרה כלל.

הנתבעים הגישו כתב הגנה, הנתבע 1 לא התייצב לדיון, ומשכך, נותרה עדותו של הנהג מטעם התובעת כעדות יחידה וגם אם אניח לטובת הנתבעים כי אכן היה "גורם זר נוסף מתערב", הרי שאז נראה כי עדיין האחריות רובצת לפתחם של הנתבעים בנסיבות כאמור כפי שתוארו ע"י הנהג מטעם התובעת כאשר לא מונחת לפני ביהמ"ש ראיה כלשהי המעידה שפני הדברים היו אחרת, כך למשל צילום ו/או חוו"ד ככל שנגרם נזק לרכב הנתבעים, לא כל שכן טופס הודעה מטעם הנתבע 1.

סוף דבר, הנתבעים ישלמו ביחד ולחוד לידי התובעת סך של 8,882 ₪ בגין הנזק הישיר בצירוף הפרשי הצמדה מיום 31.12.08 ועד התשלום המלא בפועל, אגרה בסך 337 ₪, שכר בטלה עבור העד שאינו בעל דין בסך של 300 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך של 15% + מע"מ ולא פחות מ – 1,000 ₪ + מע"מ.

סכומים אלו ישולמו תוך 30 יום.

ניתנה והודעה היום ד' אב תש"ע, 15/07/2010 במעמד הנוכחים.

לימור רייך, רשמת

הוקלד על ידי: שיפרה סויסה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ