אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ נ' מולאן ר.י. בע"מ

אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ נ' מולאן ר.י. בע"מ

תאריך פרסום : 02/03/2012 | גרסת הדפסה

ת"ת
בית משפט השלום הרצליה
14830-12-11
27/02/2012
בפני השופט:
לימור ביבי-ממן

- נגד -
התובע:
מולאן ר.י. בע"מ
הנתבע:
אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ

החלטה

בפני בקשה להעברת הדיון בתובענה לבית המשפט המוסמך בירושלים .

אין חולק כי בין הצדדים נחתם הסכם חכירה במסגרתו נקבע , בסעיף 30 להסכם כי :

"הצדדים בוחרים בעיר תל אביב יפו למקום השיפוט הבלעדי לכל תביעה הנובעת מהסכם זה"

אין חולק כי התביעה בפני הוגשה לבית המשפט בהרצליה המצוי במחוז תל אביב.

לטענת הנתבעת- המבקשת - – אמנם בין הצדדים הסכם הקובע במסגרתו תניית שיפוט ואולם, משפעלה התובעת בניגוד להסכם האמור והגישה את התביעה לבית המשפט בהרצליה ולא לבית המשפט בתל אביב, כפי הקבוע בהסכם, הרי שויתרה על תנית השיפוט המוסכמת ומשכך, יש לגזור את הסמכות המקומית מתקנות סדר הדין האזרחי , תשמ"ד – 1984 (להלן:"תקנות סדר הדין האזרחי") אשר בהתאם להן הסמכות המקומית נתונה לבית המשפט בירושלים.

התובעת- המשיבה - מצידה טוענת כי הגישה את כתב התביעה לבית המשפט בהרצליה אשר הינו חלק ממחוז תל אביב וזאת, בהתאם לתניית השיפוט האמורה.

דיון והכרעה:

5.תקנה 5 לתקנות סדר הדין האזרחי, מתייחסת לתניית שיפוט מוסכמת וקובעת כדלהלן:

 

"היה קיים הסכם בין בעלי הדין על מקום השיפוט, תוגש התובענה לבית המשפט שבאזור שיפוטו מצוי אותו מקום; לא הוסכם בין בעלי הדין שמקום השיפוט המוסכם יהיה מקום שיפוט ייחודי, יכול שתוגש התובענה לבית המשפט שבאותו מקום או לבית משפט אחר לפי תקנות 3 או 4."

 

עיון בנוסח ההסכם בין הצדדים מעלה כי במסגרת ההסכם לא קבעו הצדדים כי בית המשפט בתל אביב יהיה בית המשפט אשר לו תוקנה הסמכות לדון בתביעות בינהם, אלא שכאמור נקבע בהסכם כי העיר תל אביב תהיה מקום השיפוט הבלעדי לכל תביעה הנובעת מההסכם.

שילוב תנית השיפוט שבהסכם עם תקנה 5 בנוסחה דלעיל מעלה כי לבתי המשפט במחוז תל אביב הסמכות לדון בתובענה שהרי – הצדדים הסכימו על מקום שיפוט- העיר תל אביב ומשכך, בהתאם לתקנה, יש להגיש התובענה לבית המשפט שבאיזור שיפוטו מצוי אותו מקום. הואיל והעיר תל אביב נמצאת אף באיזור השיפוט של בית המשפט בהרצליה הרי שהתובענה הוגשה כדין ובהתאם לתניית השיפוט.

למעלה מן הצורך אוסיף ואציין כי בשנים האחרונות במסגרת הפסיקה והספרות חל פיחות בנושא הטענות הנוגעות לסמכות המקומית וזאת, לאור התפתחות מערכת הכבישים וקיצור טווחי הנסיעה ממקום למקום במדינתנו הקטנה.

כך, ברע"א 6920 יאיר לוי נגד צבי פולג ואח', פ"ד מט(2) 731) נקבע בהקשר זה כי :

"במדינה קטנה כמדינתנו ממילא אין לייחס משמעות מופרזת לשאלה אם תובענה פלונית מוגשת בתחום סמכותו המקומית של בית משפט זה או אחר; ואין עניין זה ראוי, בנסיבות רגילות, לשמש נושא להעלאת טענות טרומיות".

כמו כן, לעניין הסמכות המקומית, יפים דבריו של כב' השופט ד"ר ש' לוין בספרו "תורת הפרוצדורה האזרחית מבוא ועקרונות יסוד, הוצאת תשנ"ט-1999 בע"מ 96 בזו הלשון:

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ