אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבז אלברט נ' משחטת הוד נהדר בע"מ ואח'

אלבז אלברט נ' משחטת הוד נהדר בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 21/09/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חדרה
3079-05
20/09/2010
בפני השופט:
הדסה אסיף

- נגד -
התובע:
אלבז אלברט
הנתבע:
1. משחטת הוד נהדר בע"מ
2. משחטת הוד השלום
3. חאלד אבו סיאם
4. רבי גבריאל
5. עריית חדרה

החלטה

1.בפני בקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין.

עיינתי בבקשה, בתגובות ובתשובה – ואני מחליטה כדלקמן:

2.אמנם, ברגיל אין בית המשפט מעכב את ביצועו של פסק דין כספי (בש"א 2084/94 בנק ברקליס דיסקונט נ' ברושי) – ואולם שוכנעתי כי במקרה שבפני יש לעכב את ביצועו של פסק הדין חרף היותו כספי, אם גם בתנאים.

3.כידוע, שתי שאלות עיקריות עומדות למבחן בעת דיון בבקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין.

האחת – מהם סיכויי הערעור.

השניה – האם יהיה זה קשה, או בלתי אפשרי, להשיב את המצב לקדמותו.

4.אכן, וכפי שבצדק ציין ב"כ המבקשים, "קשה היא בקשה המופנת אל שופט "להכריז" או למצער "לאותת" כי פסק דין שיוצא מלפניו עלול להמוט בהליכי ערעור. שהרי השופט מתבקש לאשר שיסודותיו של פסק הדין שנחרט בקולמוסו רופפים ותלויים על אדני שוא".

בש"א (ת"א) 30122/08 הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז מרכז נ' צוקי ארסוף בע"מ ואח', תק-מח 2008 (1) 12052, 12056.

5.חרף זאת, ישנם מקרים בהם גם שופט שנתן פסק דין יוכל לאשר קיומה של עילה בגין "סיכויי הערעור להצליח" מבלי שתיווצר סתירה פנימית כמפורט לעיל.

דוגמאות למצבים כאלה הובאו בפסק הדין בעניין צוקי ארסוף הנ"ל:

"המצב הטיפוסי הראשון מתקיים כאשר דעתה של הערכאה הדיונית עצמה הטלטלה אנה ואנה בין חד ואידך גיסא (בין בהקשר לנסיבות העובדה ובין בהקשר לשאלות המשפט) ובסופו של דבר נחתך הדין "על חוט השערה". חז"ל אמרו שדיין הדן דין אמת נחשב לשותף בבריאת העולם. מדרש הגיון מתבקש הוא שדיין שאינו דן אמת עלול להמיט חורבן. על כן שופט שמעיקרא לא היה בטוח בצדקת פסק הדין, בוודאי יש לעכב את ביצועו וישמח בלבבו לביקורתה של ערכאת הערעור לשם הצלת מוסדות עולם.

המצב הטיפוסי השני המתקיים כאשר פסק הדין מציע חידוש הלכתי או שננקטת בו עמדה בשאלה שאין בה אחדות דעים בקרב שופטי אותה דרגה שיפוטית וטרם ניתנה בה פסיקת בית המשפט העליון.

המצב הטיפוסי השלישי מיוחד לנסיבות שבהן הגשת הודעת הערעור קדמה להגשת בקשת העיכוב ויש לאיל ידה של הערכאה הדיונית לעיין בהשגות כנגד פסק הדין. כך עשויים להתחוור לערכאה הדיונית ליקויים שונים בפסק הדין (כגון שעובדות רלוונטיות נעלמו מעיניה, טענות חשובות לא נבדקו וסוגיות חשובות נשמטו מגדר הבחינה) או בפשטות, שיצאה שגגה מתחת ידה, בין בהסקת מסקנות מן הנסיבות ובין ביישום קונקרטי של הדין וההלכה הפסוקה".

6.במקרה שבפני – החיוב על פי פסק הדין הינו חיוב בפיצויים עונשיים.

כפי שבצדק ציינו ב"כ המבקשים – חיוב בפיצויים עונשיים אינו נעשה כדבר שבשגרה, והוא מהווה חריג לפסיקת פיצויים.

לעניין זה התייחסתי מפורשות גם בפסק הדין (ראה, למשל, סעיף 43 לפסק הדין).

בנוסף, בפסיקת פיצויים עונשיים, ישנן בפסיקה דעות חלוקות, עניין שאף אליו התייחסתי בפסק הדין (סעיף 44 לפסק הדין).

7.בנסיבות האלה, הערעור, שמופנה כנגד החיוב בפסיקת הפיצויים העונשיים, אכן מעלה שאלות, גם משפטיות, שלא ניתן כלל ועיקר לומר כי הן משוללות כל יסוד – הן לעצם חיובם של הנתבעים בפיצויים העונשיים והן לעניין שיעורם – עניין שערכאת הערעור ודאי מוסמכת להתערב בו.

8.בנוסף, נחה דעתי כי מצבו הכלכלי של התובע הוא כזה, שאם יבוצע פסק הדין, ואח"כ יבוטל או ישונה בערעור, ייקשה מאוד על הנתבעים לגבות בחזרה את הסכומים שישלמו לתובע.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ