אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבו נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

אלבו נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

תאריך פרסום : 25/05/2012 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
2659-09
21/05/2012
בפני השופט:
חגי ברנר

- נגד -
התובע:
משה חיים אלבו
הנתבע:
כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

החלטה

בפניי בקשה של חייב בהליכי פש"ר לביטול החלטתי מיום 16.1.2012 לפיה נקצבו מזונות שני ילדיו הקטינים של החייב על סך של 1,800 ₪ והושת על החייב תשלום חודשי בסך 1,800 ₪ לקופת הפש"ר.

החייב טוען כי לנוכח השתכרותו החודשית הנמוכה, בסך 4,304 ₪ נטו, אין ביכולתו לעמוד בתשלומים שהושתו עליו.

יצויין כי אין חולק שהחייב נהג לשלם מזונות לשני ילדיו בסכום כולל של 3,000 ₪, על פי פסק מזונות שניתן בהסכמה, עד אשר הובהר לו בישיבת יום 5.1.2011 כי תשלום כאמור מהווה העדפת נושים אסורה וכי על גרושתו להגיש בקשה להקצבת מזונות לפי ס' 128 לפקודה.

הגרושה, היא המשיבה 1, הגישה בקשה כאמור ביום 31.3.2011. הגרושה טענה כי שכרה החודשי הינו 6,000 ₪ והוצאותיה, שפורטו בבקשה, עולות על הכנסתה. גילאי הקטינים הם 11 ו- 14.

בתגובה לבקשה, שהוגשה ביום 28.4.2011, טען החייב כי חדל לשלם מזונות רק בעקבות הדיון מיום 5.1.2011, כאשר התברר לו שהתשלום אסור בלא בקשה להקצבת מזונות. לגופו של ענין, לא טען החייב דבר וחצי דבר באשר ליכולתו הכלכלית.

בהחלטתי מיום 16.1.2012 ציינתי כי הואיל והחייב שילם מזונות בסך 3,000 ₪ עד שהבין שהדבר אסור בלא החלטת הקצבה לפי ס' 128 לפקודה, והואיל ובנוסף הוא שילם לנושיו סך של 600 ₪, הרי שהתשלום הכולל בסך 3,600 ₪ צריך להתחלק באופן שונה תוך איזון אינטרסים בין הקטינים לנושים האחרים. על כן הוריתי כי החל מאותו יום ישלם החייב מזונות חודשיים בסך 1,800 ₪ ותשלום חודשי לכנ"ר בסך 1,800 ₪.

בעקבות כך ביקש החייב לבטל את החלטתי האמורה, ואז טען לראשונה כי ידו אינה משגת לשלם את התשלומים שהושתו עליו.

הבקשה נקבעה לדיון באולם. בא כוחו של החייב הציג תלושי משכורת של החייב מאז חודש מאי 2011, מהם עולה כי שכרו החודשי ברוטו עומד על 5,500 ₪ (כ- 4,400 נטו). לדבריו, החייב פוטר מעבודתו הקודמת בחודש דצמבר 2010, עבודה בה השתכר כ- 10,000 ₪ לחודש. על כן, אין בידו לשלם את המזונות והתשלום החודשי שהושתו עליו. לדידו, החייב איננו מסוגל לשלם דבר בגין מזונות, ולקופת הפש"ר הוא מסוגל לשלם 600 ₪ בלבד. עוד טען ב"כ החייב כי שומה על הגרושה לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת שזה ישלם לה גמלת מזונות.

הן הגרושה והן הכנ"ר מתנגדים לבקשתו של החייב. לטענתם, החייב איננו ממצה את כושר ההשתכרות שלו, והא ראיה, עד לאחרונה הוא השתכר שכר חודשי נטו של 10,000 ₪, וכעת שכרו פחת באופן משמעותי. כמו כן, הכנ"ר מצביע על העובדה שהנימוק אשר בגינו חדל החייב מלשלם מזונות הוא הצורך בהגשת בקשה לפי ס' 128 לפקודה, ולא קושי כלכלי.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ועיינתי בחומר הראיות, באתי לכלל מסקנה כי יש להפחית במידה מסויימת את גובה התשלומים שהושתו על החייב.

ראשית לכל, מקובלת עליי טענתם של הכנ"ר והגרושה לפיה החייב איננו ממצה את כושר השתכרותו. העובדה שהחייב הרוויח עד לפני שנה וחצי שכר חודשי נטו של 10,000 ₪, וכעת הוא מרויח שכר נטו של 4,400 ₪ בלבד, תמוהה על פניה ומדברת בעד עצמה. מדובר בחייב בריא, בן 44, ואין שום סיבה שדווקא לאחר שפתח בהליכי פש"ר, הוא יסתפק בשכר כה נמוך, במיוחד לנוכח העובדה שעליו לשלם חוב מזונות לשני קטינים. מי שמבקש לחסות בהליך הפש"ר על מנת לזכות בבוא היום בהפטר המיוחל, חייב לעשות כל מאמץ על מנת למצות את כושר השתכרותו. חייב שאיננו ממצה את כושר השתכרותו, פועל בחוסר תום לב כלפי נושיו, שכן כושר ההשתכרות הוא אחד מהנכסים של החייב. מאידך, ברי כי הנסיבות השתנו, ולא ניתן להתעלם מכך שלעת הזו אין בידי החייב לעמוד בסכום שהושת עליו. יחד עם זאת, תמוהה ביותר העובדה שהחייב לא טען דבר וחצי דבר בענין העדר יכולת כלכלית לשלם את חוב המזונות אלא רק במסגרת הבקשה לביטול החלטת ההקצבה, והסיבה המוצהרת אשר בגינה חדל כליל לשלם מזונות היא הצורך בהחלטת הקצבה לפי ס' 128 לפקודה.

עוד אציין כי צורמת במיוחד היא טענתו של ב"כ החייב לפיה הגרושה צריכה לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל גמלת מזונות. טענה מסוג זה לא ראוי שתועלה מפיו של חייב, מה גם שאם תשולם גמלה כאמור, ממילא יחזור המוסד לביטוח לאומי על החייב. לגופו של ענין, התברר כי הגרושה אינה זכאית לגמלה כאמור משום ששכרה החודשי עולה על התקרה שנקבעה לשם כך.

בנסיבות אלה, ותוך איזון כלל האינטרסים הנוגעים בדבר, לרבות חובתו של החייב להגדיל את השתכרותו, יש מקום לקבוע מחדש את התשלומים שיושתו על החייב. אני קובע כי החייב ישלם לקטינים מזונות חודשיים בסך 1,200 ₪, ואילו לקופת הפש"ר הוא ישלם סך של 600 ₪. קביעה זו תחול באופן רטרואקטיבי החל מחודש ינואר 2011, הוא המועד בו חדל החייב כליל מלשלם מזונות לקטינים, ועד לחודש יוני 2012. החל מחודש יולי 2012 יעמוד התשלום החודשי לקטינים על סך של 1,500 ₪. לא יחול שינוי בתשלום החודשי לכנ"ר. את חוב המזונות שהצטבר עד היום יש לשלם ב- 12 תשלומים חודשיים, החל מיום 10.6.2012, אחרת יבוטל ההליך.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ט אייר תשע"ב, 21 מאי 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ