אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אי מחיקת תביעה על הסף

אי מחיקת תביעה על הסף

תאריך פרסום : 03/11/2010 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה טבריה
2667-10-10
29/10/2010
בפני השופט:
אסף זגורי

- נגד -
התובע:
עו"ד פלוני - כונס נכסים לפי צו ראש ההוצאה לפועל
הנתבע:
1. פלוני
2. פלונית
3. פלוני
4. פלונית
5. פלוני
6. פלונית
7. פלוני
8. פלונית
9. פלוני
10. פלוני
11. פלונית
12. פלוני
13. פלוני

החלטה
רקע:
  • חייב מסתבך בחובות כלפי נושים רבים בגין חובות אלה מתמנה כונס נכסים בלשכת ההוצאה לפועל על מקרקעין הרשומים על שם החייב.
  • בני משפחת החייב טוענים, כי עובדה זו של הליכי מימוש מקרקעי החייב נודעה להם בעקבות מינוי כונס הנכסים והדבר גרם לקרע ולסכסוך מר בינם לבינו.
  • עוד טוענים  הם לזכויות במקרקעין חרף העובדה שאלה רשומים על שם החייב בלבד.
  • לשם הגנה על זכויותיהם הם עותרים בתביעה לפסק דין הצהרתי ביחס לזכויותיהם במקרקעין, ובנוסף מגישים הם בקשת צו מניעה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה תוך צירוף כונס הנכסים כנתבע פורמלי.
  • הכונס עותר לסילוקה על הסף של התביעה וטוען למעשה, כי מדובר בתביעה פיקטיבית אשר גם החייב עומד מאחוריה, כי קיים מעשה בי-דין וכי אין סמכות עניינית לבית המשפט לענייני משפחה לצרפו כצד להליך. האם ניתן להיענות לבקשתו?

א.        הבקשה והצדדים:

1.         בפניי בקשה לסילוק על הסף של תביעת המשיבים מס' 2-13 אשר הוגשה מטעם כונס הנכסים.

2.         המבקש (להלן :" המבקש" ו/או " הכונס") הינו כונס נכסים בצו של ראש לשכת ההוצאה לפועל ביחס למקרקעין הרשומים על שם המשיב 1, הוא הנתבע 1 בכתב התביעה (להלן : " הנתבע").

3.         המשיבים 2-13 הינם אשתו, ילדיו, חתניו וכלותיו של הנתבע אשר טוענים לבעלות, שימוש ולכל הפחות רישיון במקרקעין.

ב.         טענות הכונס:

4.         במסגרת הבקשה טוען כונס הנכסים להיעדר סמכות עניינית של בית משפט זה, להשתק עילה ולניצול הליכי משפט לרעה מטעם המשיבים.

5.         הכונס טוען עוד, כי הוא אינו בן משפחה של המשיבים וכי לא ניתן היה להגיש התביעה כנגדו מלכתחילה, אלא היה לעתור לצירופו כצד להליך.

6.         כן הוא מוסיף, כי בפועל, אין כל סכסוך משפחתי בין המשיבים לבין עצמם וכי כל ההליך הנוכחי ננקט כניסיון נואש מצד המשיבים לשנות את רוע גזירת הליכי הכינוס נשוא ההליכים בהוצאה לפועל.

7.         הכונס מטבל טענותיו בבקשה בכך שהמשיבים מיוצגים כולם בידי אותו עורך דין, דבר המלמד על זהות אינטרסים בין התובעים לנתבע 1.

8.         הכונס מקנח בטענה, כי הטענות של המשיבים כאן הועלו ונדחו בידי ראש ההוצאה לפועל וכי אין ההליך הנוכחי יכול להתקיים ככפל של ההליך בהוצאה לפועל.

ג.         טענות המשיבים:

9.         המשיבים מתנגדים לסילוק התביעה על הסף, טוענים כי יש לברר הטענות לגופן וכי לא ניתן לנקוט בסנקציה החריפה של סילוק כתב הטענות על הסף רק בשל העלאת טענותיו של המבקש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ