אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איש שיווק שהועסק כ"קבלן" היה למעשה עובד שכיר של החברה

איש שיווק שהועסק כ"קבלן" היה למעשה עובד שכיר של החברה

תאריך פרסום : 11/05/2008 | גרסת הדפסה

ע"ב
בית דין אזורי לעבודה ת"א
6961-05
30/04/2008
בפני השופט:
לאה גליקסמן

- נגד -
התובע:
אלי סרוגו
עו"ד מרינברג
הנתבע:
אס.די.אם מערכי מכירה ושיווק ישיר בע"מ
עו"ד גרופית
פסק-דין

1.      1.      השאלה העיקרית השנויה במחלוקת בהליך זה היא - האם התקיימו יחסי עובד מעביד בין התובע לבין הנתבעת, או שהתובע היה "קבלן עצמאי" בהתקשרות בינו לבין הנתבעת. ככל שהתשובה לשאלה זו חיובית, עלינו להכריע בזכאות התובע לזכויות הכספיות שנתבעו על ידו. הזכויות הכספיות הנובעות מיחסי עובד מעביד הנתבעות על ידי התובע הן: פיצויי פיטורים; תמורת הודעה מוקדמת; דמי הבראה. בנוסף, טוען התובע כי הוא זכאי לתמורה בעד פעילותו בשימור לקוחות ו"פרויקט כבאים", וזאת על יסוד התחייבות מנכ"ל הנתבעת, מר עמי שטייבל. 

2.      2.       העובדות שאינן שנויות במחלוקת הן כמפורט להלן:

2.1.  2.1.  הנתבעת (להלן - החברה) היא חברה פרטית העוסקת בשיווק ישיר של מכשירי טלפון מרשת מירס עבור מירס תקשורת בע"מ.

2.2.  2.2.  התובע שימש כאיש שיווק עבור הנתבעת החל מיום 4.11.2001 ועד יום 30.8.2004.   התובע עסק בהפצה ובשיווק בנפת חיפה ובנפה הדרומית.

2.3.  2.3.  ביום 30.8.2004 הופסקה ההתקשרות בין הצדדים, ביוזמת הנתבעת. לתובע ניתנה התראה של שבוע ימים להפסקת ההתקשרות.

3.      3.      מטעם התובע העידו: התובע; מר דוד פישר, ששימש כאיש שיווק עצמאי בחברה  החל משנת 2001; גב' רחל מנוחין, ששימשה כאשת שיווק עצמאית בחברה החל משנת
2001; מר עידן רותם, ששימש כמנהל לקוחות בחברה החל משנת 2001, ולאחר מכן כמנהל הדרכה; מר אבי דז'בינסקי, מנהל צוות קשרי לקוחות פרטיים בחברת מירס. מטעם החברה העידו:  גב' מזל שיין, המשמשת כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה החל מחודש נובמבר שנת 2003, וקדם לכן עבדה כמנהלת הפצה במחלקת השיווק של מירס והייתה אחראית להתקשרותה של מירס עם החברה; מר גידי מושיביץ, שמשמש כאיש שיווק עצמאי בחברה משנת 2001, ומזה שנתיים וחצי משמש מנהל מרחב צפון והשרון.

4.      4.      נדון תחילה בשאלת קיום יחסי עובד מעביד בין התובע לבין החברה, ובהמשך בתביעותיו הכספיות של התובע.

האם התקיימו יחסי עובד מעביד בין התובע לבין החברה ?

5.      5.       להלן, נפרט את העובדות הרלוונטיות להעסקת התובע ומשווקים עצמאיים בחברה, על פי העדויות והראיות בפנינו.

6.      6.       בתחילת ההתקשרות בין התובע לבין החברה, הוא נשלח לקורס רכזים קהילתיים שנמשך כשבועיים, אשר נועד להכשיר אותו לתפקיד של משווק מערכות "אמיגו". ההכשרה המקצועית טכנית ניתנה על ידי אנשי חברת "מירס", וההכשרה בתחום המכירות ניתנה על ידי עובדי החברה. נציין, כי גם על פי עדות מושיביץ, הוא נכח בהכשרת משווקים עצמאיים מטעם החברה. יש לציין, כי הנימוק שניתן על ידו, תגמול בשיטת ה- multilevel marketing  תקף רק לחלק מהתקופה, שכן בשנת 2004 שינתה החברה את שיטת התגמול וביטלה שיטת  תגמול זו. כמו כן, לא נסתרה טענת פישר והתובע כי הם הדריכו מטעם החברה בקורסים, ולא רק נכחו בקורסים של משווקים עצמאיים שגויסו על ידם. .

·        ·         סעיף 4 לתצהיר התובע.

·        ·         עדות פישר, ע' 8 ש' 17 - 19.

·        ·         עדות מושיביץ, ע' 38, ש' 25 - 27; ע' 39, ש' 1 - 2.

7.      7.       במסגרת פעילותם בחברה, עסקו התובע ומשווקים עצמאיים בחברה במכירה של מכשירים ללקוחות; בצירוף אנשי שיווק נוספים לפעילות החברה, הדרכה וחניכה שלהם; בשימור לקוחות "מירס". על פי עדות התובע שלא נסתרה, הוא היה גם חבר וועדת קבלה ומראיין של משווקים חדשים; אחראי מטעם החברה בקורסים למשווקים ועובדים חדשים. ככלל, שולמה לאנשי השיווק עמלה בעד מכירת מכשירים ולא שולמה להם תמורה בעד הפעילויות האחרות. עם זאת, לתובע שולמה תמורה בעד חניכת אנשי שיווק באילת.

·        ·         סעיפים 6 ו- 10 לתצהיר התובע.

·        ·         עדות פישר, ע' 8, ש' 17 - 19.

·        ·         עדות התובע, ע' 29, ש' 24.

8.      8.       התובע והמשווקים העצמאיים פעלו בשיווק ללקוחות שהם יצרו עמם קשר ביוזמתם בדרכים שונות, וכן בשיווק ללקוחות אליהם הופנה על ידי מוקד טלמיטינג, שתיאם  פגישות בין התובע ואנשי שיווק עצמאיים לבין לקוחות פוטנציאליים. המשווקים העצמאיים לא שילמו  בעד שירות הטלמיטינג.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ