אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור הסנקציה הכפולה שהוטלה על המשיב יוסף בנבנישתי

אישור הסנקציה הכפולה שהוטלה על המשיב יוסף בנבנישתי

תאריך פרסום : 13/03/2014 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו
16049-02-14
10/03/2014
בפני השופט:
חאלד כבוב

- נגד -
התובע:
יו"ר רשות ניירות ערך
הנתבע:
יוסף בנבנישתי
עו"ד עופר לריש ואח'
החלטה

1.      בפניי מונחת בקשה לאישור הטלת אמצעי אכיפה, שהטיל מותב ועדת האכיפה המנהלית (להלן: " המותב") על המשיב, בהתאם לסעיף 52נו לחוק ניירות ערך, תשכ"ח- 1968 (להלן: " החוק" או " חוק ניירות ערך").

2.      ביום 28.11.2013 הובא לאישור המותב הסדר אכיפה מנהלית שנקשר בין יו"ר רשות ניירות ערך ובין החברה הציבורית אינוונטק סנטראל מלונות בע"מ וארבעה נושאי משרה בה, ובחברות קשורות לה, וביניהם המשיב בבקשה דנן (להלן: " החברה", " נושאי המשרה" ו" הסדר האכיפה", בהתאמה).

3.      בליבו של הסדר האכיפה עומדים מחדלי דיווח בו היו חייבים החברה ונושאי המשרה, בנוגע לפירעונה של הלוואה שנטל בעל השליטה בחברה, מר יולי עופר ז"ל, מחברה נכדה שלה.

כאמור במסגרתו, הסדר האכיפה עתיד להתפרסם באתר האינטרנט של רשות ניירות ערך ומשכך אינני רואה צורך להרחיב בנוגע לעובדות העומדות ביסודו מעבר לדרוש לצורך מתן החלטה זו.

4.      ביום 3.2.2014 החליט המותב לאשר את הסדר האכיפה. במסגרת זו הוטלו קנסות בפועל ועיצומים כספיים על תנאי, בסכומים שונים, על החברה ועל כל אחד מנושאי המשרה. על המשיב בבקשה דנן הוטל אמצעי אכיפה של איסור לכהן כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח, לפי סעיף 52נו לחוק ניירות ערך, למשך שנתיים מיום אישור הסדר האכיפה. על כל אחד משלושת נושאי המשרה הנותרים הוטלו אמצעי אכיפה של איסור לכהן כנושאי משרה בכירה בגוף מפוקח על תנאי, לפי סעיפים 52נו ו-52נח לחוק ניירות ערך, לתקופה של חצי שנה עד שנה (ליתר דיוק, על שניים מנושאי המשרה הוטל האיסור על תנאי הנ"ל למשך חצי שנה ועל אחד מהם למשך שנה, מיום אישור הסדר האכיפה). כמו כן, החברה נטלה על עצמה לנקוט במספר צעדים למניעת הישנות ההפרה, בהתאם לסעיף 52נה לחוק ניירות ערך, וכמפורט בהסדר האכיפה.

5.      סעיף 52נו לחוק ניירות ערך קובע כדלקמן:

"52נו. (א) מצא המותב כי מפר שהפר הוראה המנויה בחלק ג' של התוספת השביעית, אינו ראוי לכהן כנושא משרה בכירה בגוף מהגופים המפורטים להלן (בסעיף זה - גוף מפוקח), רשאי הוא לקבוע כי לא יהיה רשאי לכהן כנושא משרה בכירה במשך תקופה שלא תעלה על שנה אחת, ובאישור בית המשפט - על חמש שנים , ממועד כניסתה לתוקף של ההחלטה:

(1) תאגיד שהוא בעל רישיון לפי חוק הייעוץ;

(2) מנהל קרן או נאמן כמשמעותם בסעיף 4 לחוק להשקעות משותפות;

(3) תאגיד מדווח;

(4) חתם;

(5) חברה בעלת רישיון זירה כמשמעותה בפרק ז'3.

(ב) קביעה לפי סעיף זה יכול שתהיה לעניין גוף מפוקח מסוים, סוג מסוים של גוף מפוקח או כלל הגופים המפוקחים".

להשלמת התמונה יוער כי סעיף 52סב לחוק קובע כדלקמן:

"52סב. פנייה לאישור בית משפט לפי סעיפים 52נא(ב), 52נו ו-52נז תהיה למחלקה הכלכלית כמשמעותה בסעיף 42ד לחוק בתי המשפט".

לפיכך, הונחה על שולחני הבקשה דנן לאישור הטלת אמצעי אכיפה של איסור כהונה במשרה בכירה בגוף מפוקח למשך שנתייםעל המשיב.

6.      לאחר קריאת הבקשה, הסדר האכיפה והחלטת המותב בנדון, החלטתי לאשר את הבקשה להטיל על המשיב את אמצעי האכיפה הנ"ל.

המדובר בהסדר אכיפה אליו הגיעו שני הצדדים בהסכמה, לאחר שיג ושיח ולאחר שרשות ניירות ערך בחנה לעומק את נסיבות המקרה ושקלה את מכלול השיקולים הצריכים לעניין, כפי שהתווה המחוקק בסעיף 52מד לחוק ניירות ערך (כאמור בפתח הסדר האכיפה).

המותב בחן את ההסדר, על מכלול השיקולים ששקלה רשות ניירות ערך, הפעיל שיקול דעת עצמאי, מצא כי הטלת אמצעי האכיפה דנן סבירה וראויה, ונימק את החלטתו בהרחבה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ