- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
איצקוביץ ואח' נ' הדקה ה 90 ואח'
|
ת"ק בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא |
12291-09-10
14.12.2010 |
|
בפני : דוד גדול |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: 1. שושנה איצקוביץ 2. שמואל דב איצקוביץ |
: הדקה ה 90 |
| פסק-דין | |
פסק דין
התובעים בני זוג מרעננה הזמינו באמצעות האינטרנט נופש לכרתים במסלול "הכל כלול".
ההזמנה בוצעה בשעות הלילה של יום 17.5.10. התובעים אמורים היו לטוס ביום 21.5.10 ולשוב ביום 25.5.10.
ההזמנה לנופש הנ"ל בוצעה באמצעות הנתבעת שהיא סוכנות נסיעות המוכרת טיסות לחו"ל, כמו גם חבילות נופש דוגמת החבילה הנ"ל.
התובעים התקשרו ביום 18.5.10 לנתבעת לוודא הזמנתם, אך נענו כי ההזמנה טרם קבלה אשור סופי.
ע"מ להבהיר את המצב המורכב ממילא, יום 18.5.10 היה ערב חג השבועות.
אין חולק כי ביום 19.5.10 שהיה כאמור חג השבועות קבלו התובעים ידיעה מצערת על פטירת אמה של התובעת בארצות הברית. במקום לטוס לנופש טסה התובעת להלווית אמה שהתקיימה בארצות הברית.
התובעת מספרת כי מיד עם הוודע דבר פטירתה של אמה, היא התקשרה לנתבעת והשאירה הודעה במשיבון על בטול העסקה עקב פטירת האם, וכן שלחה הודעה בכתב באמצעות הפקסימיליה.
מוסיפים התובעים וטוענים כי בקשו מבנם ליצור קשר עם הנתבעת ולהודיע על הבטול.
הבן התקשר למחרת החג ביום 20.5.10. האחרון עשה כן בבוקרו של יום, אך התבקש להתקשר מאוחר ואז הודע לו כי כבר נעשה כירטוס של הכרטיסים בחברת התעופה, ועל כן עליו למצוא נוסעים חילופיים, שאם לא כן לא יוחזר כספם.
הנתבעת טוענת כי פנתה לספק שלה קשרי תעופה נגדו הגישה הודעת צד ג', והאחרון הסכים להשיב לה מסי נמל שברור כי אין מקום לחייבם, אך לא מעבר לכך.
התובעים פנו למועצה הישראלית לצרכנות לסיוע והאחרונה חוותה את דעתה כי גביית דמי בטול בשיעור 83% הינו לא מידתי וחסר תום לב.
התובעת טוענת כי מבחינתה הודעת הבטול התקבלה מאוחר מדי, שכן היא הספיקה לבצע כרטוס עבור הנתבעים בחברת התעופה והספק שלה בישראל (צד ג') סגר כבר מקום במלון בכרתים עם ספק זר.
לפיכך, טוענת הנתבעת כי עם כל הצער וההבנה אין בידה להושיע.
הנתבעת הפנתה את התובעים לחברת בטוח, ככל שהם היו מבוטחים אצלה.
הצדדים הופיעו לפני בישיבת יום 13.12.10 בה הציגו התובעים קטע מפוליסת בטוח שמוצאת ללקוחות חברת כרטיסי האשראי עליה הם נמנים. עפ"י הפוליסה שצורפה, מקרה פטירה שארע מחוץ לגבולות ישראל, גם אם הוא של קרוב מדרגה ראשונה, אינו מכוסה ע"י הפוליסה ולכן אין להם ממי להיפרע במישור הביטוחי.
משנודע לב"כ הנתבעת על הבטוח הנ"ל, הודיעה כי בבטוח המוצע על ידם פטירה של בן משפחה קרוב אינו מוגבל לישראל, ולכן אם הנתבעים רכשו או הסתמכו על בטוח לא מתאים אין זה מעניינה של הנתבעת.
הוסיפה ב"כ הנתבעת כי הציעה את מקומם של התובעים למכירה באתר האינטרנט שלה, אך לא זכתה לרכישה ומכאן שבדלית ברירה הואיל והיא שלמה לספק בישראל ששלם לספק בחו"ל אין מנוס אלא לחייב את התובעים, קרי יש לדחות את תביעתם.
לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים, אני בא למסקנה כי אכן לפנינו מקרה של כוח עליון מצידם של התובעים שעשו כמעט את כל שניתן היה לעשות ע"מ שלא יגרם נזק כלשהוא.
ציינתי את המלה כמעט, שכן היה עליהם לבדוק את הכיסוי שמעניקה הפוליסה מטעם חב' האשראי.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
