אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איפרגן נ' ברנס ואח'

איפרגן נ' ברנס ואח'

תאריך פרסום : 02/06/2013 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי ירושלים
55724-04-13
22/05/2013
בפני השופט:
ראובן שמיע

- נגד -
התובע:
יצחק איפרגן
הנתבע:
1. ברנס ז'ררד מאיר
2. ב.ס.א. ברכה בע"מ
3. לשכת רשום מקרקעין רחובות
4. משרד המשפטים - רשם החברות

החלטה

בפניי בקשה להיתר המצאה מחוץ לתחום לפי תקנה 500 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות").

תקנה 501(א) לתקנות קובעת כאמור:

"לבקשת רשות להמציא כתב בי-דין לנתבע מחוץ לתחום המדינה יצורף תצהיר המציין כי המצהיר מאמין שיש למבקש עילת תביעה טובה והמפרש באיזה מקום או באיזו ארץ נמצא, או ייתכן שנמצא, הנתבע, וכן נימוקי הבקשה."

לעניין זה קבעה הפסיקה בע"א 837/87 הוידה נ' הינדי, פ"ד מד(4) 545, כדלקמן:

"הסיבה להקפדה הרבה על מרכיבי התצהיר היא, כי: 'התצהיר שנדרש כתימוכין לבקשה הוא בעל חשיבות רבה ואינו נדרש כענין שבשיגרה; הרי על יסודו מרחיבים את מרותו של בית משפט בישראל ומטילים אותה על תושב חוץ' (זוסמן, בספרו הנ"ל, בעמ' 227).

לפיכך על התובע, המבקש מבית המשפט להפעיל את סמכותו מחוץ לתחום השיפוט, להתכבד ולאמת בתצהירו את העובדות המהוות את עילת התביעה ובכך להיחשף לחקירה נגדית על תצהירו, אם תוגש בקשה לבטול ההיתר. אם לא יעשה זאת, לא יסייע בית המשפט בידו בתחום שמעבר לתחום השיפוט."

במקרה דנן, התצהיר שהוגש הנו לאקוני ואינו מפורט דיו. הפניית המצהיר לכתב התביעה בסעיף 4 לתצהיר אינה מספקת, שכן על המצהיר לאמת את העובדות המבססות את עילת התביעה והידועות לו מידיעה אישית או ממקור מוסמך (ע"א 837/87 לעיל). משלא עשה כן המבקש, די בכך כדי לא להיעתר לבקשה.

למעלה מן הצורך, אציין שב"כ המבקש אף לא הסביר באופן מפורט כיצד ענייננו בא בגדר עילות ההמצאה המנויות בתקנה 500 לתקנות, מלבד הפנייה לאקונית בבקשה לחלופות השונות. אדגיש, כי ביהמ"ש ייעתר לבקשה היתר המצאה, רק אם שוכנע שהתמלאו הדרישות לעילת ההמצאה ועילת התובענה והוכחו ברמה הנדרשת (ראו לעניין זה, ספרו של א. גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, בעמ' 731).

לאור האמור לעיל, הבקשה כפי שהוגשה נמחקת בזאת.

כשתוגש בקשה ראויה אדון בה.

ניתנה היום, י"ג סיון תשע"ג, 22 מאי 2013, בהעדר הצדדים.

ראובן שמיע, רשם

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ