אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אימה לוי נ' כונס הנכסים הרשמי - הדרום ואח'

אימה לוי נ' כונס הנכסים הרשמי - הדרום ואח'

תאריך פרסום : 28/08/2011 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי באר שבע
5060-09
31/07/2011
בפני השופט:
נחמה נצר

- נגד -
התובע:
ניסים אימה לוי
הנתבע:
1. כונס הנכסים הרשמי - הדרום
2. איתי הס – מנהל מיוחד

החלטה

פתח דבר:

החייבים – בני זוג, ביקשו להכיר בזכותם להיכנס להליך פשיטת רגל. במסגרת זו, ניתנו, לבקשתם, צווי כינוס האחד מיום 1.2.09 – לבקשת החייב והאחר – מיום 25.3.09 – לבקשת החייבת.

במהלך החקירות שקיים הכונ"ר ובמסגרת אסיפת נושים שהתקיימה בעניינם, הגיש הנושה – שפיר שיקום מבנים בע"מ, התנגדות ברורה ומנומקת לבקשת החייבים ובהמשך, אף הכונ"ר גיבש עמדה השוללת זכותם של החייבים להימצא בהליך.

לנוכח התפתחות זו, נקבע דיון במהלכו נחקרו החייבים, עדים מטעמם ובהמשך נחקר אף נציג הנושה. לאחר החקירות סוכמו הטיעונים והמנהל המיוחד פעל להגיש חוות-דעת משלימה ביחס לאפשרות הכרזתם של החייבים פושטי רגל.

לעת הזו, על בית המשפט להכריע בזכותם של החייבים להוסיף ולהימצא בהליך.

הרקע והטיעון הדרושים להכרעה:

כאמור, ביום 1.2.09 ניתן לבקשת החייב צו לכינוס נכסיו והכונ"ר מונה ככונס נכסיו.

במסגרת צו הכינוס, הוטלה על החייב חובת תשלום בסך של 400 ₪ לחודש.

בת זוגו של החייב, הגישה אף היא בקשה למתן צו כינוס (פש"ר 5190/09) וביום 25.3.09 ניתן לבקשתה צו כינוס במסגרתו, היא חויבה בתשלום חודשי של 250 ₪.

בהחלטת ביניים מיום 11.1.10 (פש"ר 5190/09) קבעתי, כי הואיל והחייב, על-פי הנטען עשה שימוש בהמחאות של החייבת לצורך התנהלותו העסקית, הרי שלא יהיה זה נכון ואף בלתי יעיל, לברר בקשות החייבים במנותק זו מזו, כך שלמעשה, שאלת זכותה של החייבת להיכנס להליך תוכרע בד בבד עם ההכרעה בעניינו של החייב.

באותה החלטה, אף ראיתי לנכון למנות מנהל מיוחד לשני החייבים, יחד, וזה הוסמך להעמיק חקירתו במיוחד ועל רקע הטענות שהשמיעו הנושים והכונ"ר כנגד החייבים.

החייב בבקשתו הצהיר על חובות בסכום כולל של כ-2 מיליון ₪ לטובת 42 נושים, והחייבת, הצהירה על חובות בסכום כולל של כ-1.5 מיליון ₪ לטובת 11 נושים. יצוין, כי החוב כלפי הנושה – בנק לאומי בע"מ (להלן: "בל"ל"), העומד על סך של 1,266,410 ₪, הינו חוב משותף לשני החייבים.

יצויין, כי חרף היקף החובות המוצהר, הוגשו כנגד החייב (נכון ליום 18.4.10) 5 תביעות חוב המייצגות נשיה נטענת בסך של 105,562 ₪ וכנגד החייבת, הוגשו 4 תביעות חוב המייצגות נשיה נטענת בסך של 165,547 ₪.

בחוות דעתו, ציין המנהל המיוחד, כי בל"ל, פעל להגיש תביעת חוב כנגד החייבים בסך של למעלה מ-1.5 מליון ₪ ואולם זו הוחזרה.

החייב יליד 1952 והחייבת ילידת 1958 ולהם שתי בנות בגירות, אשר אינן מתגוררות עמם.

החייב על-פי הנטען עובד כמנקה בסופרמרקט "ויקטורי" בגדרה והכנסתו החודשית, עומדת על כ-3,700 ₪ בממוצע. החייב טען כי מאז חודש 3/10, הוא חדל לעבוד כעצמאי בתחום הניקיון ואחזקת מבנים.

החייבת, סובלת ממחלת RSD (מחלה הפוגעת במערכת העצבים האוטונומית), בעטייה היא אינה יכולה לעבוד ובשל מצבה היא זכאית לקצבה חודשית מהמל"ל בסך של – 1,600 ₪.

החייבים מתגוררים בדירה בבעלותם ברח' שפירא באשקלון, עבורה הם משלמים משכנתא בסך של 250 ₪ לחודש. מעבר לנכס האמור, לא רשומים על שם החייבים נכסים נוספים (כגון: רכב, חסכונות ו/או פקדונות).

באסיפת הנושים שהתקיימה ביום 26.8.09 בנוכחות החייב, הוחלט, כי החייב אינו ראוי לזכות בהגנות ההליך, על רקע טענות בדבר התנהלות חסרת תום לב מצידו אשר באה לידי ביטוי, בין היתר בהברחת כספים שיטתית של סכומים להם הוא זכאי באמצעות הפקדתם לחיסכון המתנהל על שם בתו. עוד נטען כי החייב ניהל עסק עצמאי, מבלי שניהל ספרים כדין ומעל לכל, התחמקות שיטתית בכל דרך אפשרית, מלשלם לנושיו הכספים, המגיעים להם עבור עבודות ושירותים, שביצעו בעבור החייב.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ