אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' בנדלר ואח'

איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' בנדלר ואח'

תאריך פרסום : 11/10/2010 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
9380-08-09,21617-08-09
10/10/2010
בפני השופט:
יסכה רוטנברג

- נגד -
התובע:
1. איי.אי.ג'י. ישראל חברה לביטוח בע"מ
2. ובר טאובה (ת.א. 9380/08/09)

הנתבע:
1. גרי בנדלר
2. כלל חברה לביטוח בע"מ ( ת.א. 9380/08/09)

פסק-דין

פסק דין

1.שתי תביעות שהדיון בהן אוחד, ואשר מתייחסות שתיהן לתאונת דרכים שאירעה ביום 06.02.09 בצומת הרחובות ארלוזרוב ובלוך בתל אביב.

בת.א. 21617/08/09 תובעת כלל חברה לביטוח בע"מ (להלן: "כלל") את הגב' ובר טאובה (להלן: "טאובה") ואיי. אי. ג'י. ביטוח זהב בע"מ (להלן: "איי אי ג'י") לתשלום הנזקים שנגרמו לרכב המבוטח בסך 54,753 ₪ (להלן: "תביעת כלל"). בת.א. 9380/08/09 תובעות איי. אי. ג'י וטאובה את כלל ומר בנדלר (להלן: "בנדלר") לתשלום הנזקים שנגרמו להם בסך 64,944 ₪ (להלן: "תביעת איי אי ג'י").

2.התאונה אירעה בצומת מרומזרת וכל אחד מהצדדים טוען שרכבו נכנס לצומת שעה שמופע הרמזור בכיוונו היה ירוק והצד האחר נכנס לצומת למרות שמופע הרמזור בכיוונו היה אדום. העידו בפני שני הנהגים המעורבים והוגשו מסמכים, לרבות הודעות הנהגים במשטרה. הוגשה גם, מטעם איי אי ג'י, חוות דעת של בוחן תאונות, מר ניסים אליאס.

בחנתי את מכלול חומר הראיות שבפני והגעתי למסקנה שיש להעדיף את גרסת איי אי ג'י על פני גרסת כלל.

3.מעדותה של הגב' טאובה, הנתמכת בהודעות שנמסרו על ידה סמוך לאחר התאונה, עולה שבכיוון נסיעתה נסע רכב נוסף שהמתין אף הוא להתחלפות הרמזור. רכב זה נכנס לצומת לפני רכב טאובה ונסע ישר, בכיוון נסיעתה. הסיכוי ששני נהגים טעו וסברו שהרמזור בכיוונם מורה על ירוק למרות שלא כך היה, או ששני נהגים ניסו "לחטוף" את הרמזור, אינו סביר. מאידך מר בנדלר היה הרכב היחידי שנסע בכיוון נסיעתו.

יצויין כי טענת הגב' טאובה לפיה בכיוון נסיעתה המתין לפניה ברמזור רכב נוסף, נטענה על ידה כבר בהודעתה במשטרה, הודעה שנגבתה מיד לאחר התאונה, בבית חולים איכילוב.

4.זאת ועוד. הגב' טאובה העידה שהיא והרכב הנוסף המתינו ברמזור להתחלפות האור טרם כניסתם לצומת; בנדלר העיד שהוא הגיע לרמזור במהירות של 40 – 50 קמ"ש והמשיך בנסיעה רציפה. בנסיבות אלו קשה עוד יותר לקבל את הטענה שלמרות שהמתינה לרמזור, נכנסה הגב' טאובה לצומת כשברמזור דולק אור אדום.

אינני סבורה שהוכחה תשתית ממשית לאפשרות שנהגת איי אי ג'י התבלבלה בין הרמזור הפונה ימינה לרמזור הפונה ישר. אומנם בכיוון נסיעת הגב' טאובה ישנם שני רמזורים, אך הגב' טאובה העידה שהיא מכירה את היטב את המקום ונוסעת בו מספר פעמים בשבוע. לדבריה גם לא ניתן לטעות שכן הרמזור המורה על נסיעה ישר, תלוי על הכביש ואילו הרמזור המורה על פנייה ימינה מוצב על עמוד. הגב' טאובה העידה שכאשר היא המתינה ברמזור נסעו מימינה רכבים הפונים ימינה, ובכך חיזוק יש למסקנה שהרמזור שהתחלף לירוק היה הרמזור המורה על נסיעה ישר.

5.רכב איי אי ג'י נסע מדרום לצפון, ורכב כלל נסע ממזרח למערב. מתוכנית הרמזורים שצורפה לחוות דעתו של בוחן התאונות עולה, שסדר מופעי האור הירוק בצומת הוא זה (ת/1): תחילה מופיע אור ירוק בכיוון נסיעת רכב איי אי ג'י מדרום לצפון (מופע 6), ובערך באותו הזמן ישנו אור ירוק לרכבים הבאים ממול מצפון לדרום (מופע 5). לאחר מכן מופיע אור ירוק לתנועה הבאה ממערב למזרח (מופע 3) ואזי יש אור ירוק לרכבים הנוסעים ממזרח למערב, כיוון נסיעת רכב כלל (מופע 1). באותו הזמן יש אור ירוק גם לרכבים הפונים ימינה מכיוון נסיעת רכב איי אי ג'י (מופע 4), והרמזור המורה על פנייה ימינה נותר ירוק עד לסיום מופע 6, הוא המופע המורה על נסיעה צפונה בכיוון נסיעת רכב איי אי ג'י.

ממופע הרמזורים עולה שאם רכב כלל "יחטוף" רמזור וייכנס לצומת לאחר שהאור הירוק בכיוון נסיעתו כבר הסתיים, הוא יכנס לצומת שעה שהרמזור בכיוון נסיעת רכב איי אי ג'י ירוק, דבר שיכול להסביר את התאונה שנגרמה. מאידך אם רכב איי אי ג'י ינסה להיכנס לצומת לאחר שהרמזור בכיוונו כבר התחלף לאדום, יהא גם הרמזור בכיוון נסיעת רכב כלל אדום, שכן המופע הירוק הוא של הרכבים הבאים ממערב למזרח, ובמקרה זה התאונה הנדונה לא היתה מתרחשת.

6.יש עוד לציין שמר בנדלר מצא לנכון לחזור בעדותו, פעם אחר פעם, על הטענה שהוא נהג וותיק ושאין לו תאונות קודמות. אמירות אלו נאמרו על ידו ללא כל קשר לשאלות שנשאל, משל יש בכך כדי להוכיח גירסתו. לטעמי הדבר אומר דרשני (ראה עמ' 7 שורות 11 – 12; שורה 21; עמ' 8 שורה 10; שורות 17 – 18; שורה 20 , שורה 22; שורה 24).

7.מהנימוקים האמורים אני מעדיפה את גרסת איי אי ג'י וקובעת שהגב' טאובה נכנסה לצומת עת מופע הרמזור בכיוונה היה ירוק ומר בנדלר נכנס לצומת למרות שהאור בכיוון נסיעתו היה אדום. לא מצאתי לייחס לנהגת איי אי ג'י רשלנות תורמת, לאור העובדה שרכב כלל פגע עם חזית רכבו בצידו הימני של רכב איי אי ג'י, ומתמונות הנזק עולה שעיקר המכה היתה בדלת הימנית אחורית. בנסיבות אלו לא הוכח שהגב' טאובה יכולה היתה לנהוג אחרת משנהגה.

8.התוצאה היא שתביעת כלל נדחית, ותביעת איי אי ג'י מתקבלת.

לאור האמור ישלמו הנתבעים בת.א. 9380/08/09 לתובעת סך של 64,944 ₪ צמוד מיום 14.02.08 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה ושכ"ט עו"ד בשיעור של 10% מהסכום הפסוק בתוספת מע"מ. הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

התביעה בת.א. 21617/08/09 נדחית ללא צו להוצאות.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתן היום, ב' חשון תשע"א, 10 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ