אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי. אי. ג'י. ביטוח זהב בע"מ נ' שרייר ואח'

איי. אי. ג'י. ביטוח זהב בע"מ נ' שרייר ואח'

תאריך פרסום : 17/03/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
16235-09-09
17/03/2011
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
איי. אי. ג'י. ביטוח זהב בע"מ
הנתבע:
1. אורי שרייר
2. שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה לשיבוב הסכום אותו שילמה התובעת למבוטח שלה כפיצוי במסגרת פוליסה לביטוח רכב מקיף, על נזק שנגרם לרכב המבוטח באירוע של תאונת דרכים שנטען כי רכב נהוג בידי הנתבע 1 מעורב בה ומבוטח אצל הנתבעת 2.

על פי כתב התביעה ביום 3/12/08 בעת נסע רכב מבוטח התובעת ברחוב הגליל ביבנה מדרום לצפון והחל חוצה את הצומת הרחובות הגליל מרגניות לפתע החל הרכב הנהוג בידי הנתבעת לבצע פנית פרסה לרחוב המרגניות ופגע ברכב מבוטח התובעת

בכתב ההגנה שהגישו הנתבעות נטען כי רכב נהוג בידי הנתבעת 1 נסע ברחוב הגליל, ובקש לפנות שמאלה , או אז הגיע מאחור רכב נהוג בידי מבוטח התובעת, אשר אצה לו הדרך ביצע עקיפה משמאל ופגע ברכב הנתבעים .

שמעתי את שני הנהגים , והם למעשה באופן כללי חזרו על הגרסאות כפי שנטענו בכתבי הטענות, אך הוספו נקודות שהבהירו יותר את התמונה .

עדת התביעה כי רכב נהוג בידי הנתב 1 נראה לה עומד בצד ימין של הדרך על מה שנראה לה כאי תנועה , וכשהיא החלה עוקפת אותו מצד שמאל כאשר היא נוהגת בנתיב היחיד בכביש לכיוון נסיעתה, סטה זה בפתאומיות שמאלה מתוך כוונה –כנראה – לבצע פרסה

מוסכם על שני הנהגים כי בכביש כיוון נסיעת עדת התביעה קיים נתיב נסיעה אחד

טרם התאונה וכאשר רכבה של עדת התביעה היה עדיין במרחק משמעותי מרכב הנתבע , רכב הנתבע היה לפני רכב התובעת ובטווח הראיה שלו . אם כי קיימת מחלוקת בין הנהגים אם רכב הנתבע עמד כגרסת עדת התביעה או שנסע כגרסת הנתבע .

הנזק ברכב הנתבע לגרסתו בדלת השמאלית הקדמית. הנזק ברכב התובעת בחלק הקדמי ימני של הרכב על פי דו"ח השמאי , כנף ימני קדמי וגלגל קדמי ימני על פי הודעת עדת התביעה .

על סמך נתונים אלו צא ולמד כי בעת ההתנגשות בין שני כלי הרכב , היה רכבו של הנתבע 1 מימין לרכבה של עדת התביעה , שכן רכב עדת התביעה נפגע בכנף קדמי ימנית, ואילו רכבו של הנתבע בדלת השמאלית הקדמית.

אם שני הנהגים מסכימים כי במקום יש נתיב נסיעה אחד, ובו נסעה עדת התביעה , אזי אין ספק כי רכבו של הנתבע היה מימין לנתיב בו נסעה עדת התביעה , והדבר למעשה תומך בגרסתה של עדת התביעה , שהוא עמד בצד הכביש מימין שעה שהיא התקרבה אל מקום התאונה .

זאת ועוד , יש לציין כי אם הנתבע נסע לטענתו בתוך הנתיב היחיד לנסיעה בכביש, והיה מאט לקראת פנייה שמאלה , ועדת התביעה באה מאחוריו, דין הוא כי רכבו ייפגע מאחור , ולא בצד השמאלי . עובדה זו מחלישה עוד יותר את גרסת הנתבע .

גם אם שני הנהגים נסעו בתוך נתיב אחד, הרי שהפונה שמאלה , חייב לעשות זאת מן הצד השמאלי של הנתיב , או מן הנתיב השמאלי, אם יש יותר מנתיב אחד. מוקדי הנזק תומכים בגרסת עדת התביעה שהנתבע לא החל את הסטייה שלו שמאלה , בין לפניה שמאלה ובין לביצוע פרסה- מן הצד השמאלי ביותר של הנתיב היחיד .

כאשר שני רכבים נוסעים זה אחר זה , והראשון מבקש לפנות שמאלה והשני לנסוע ישר והוא מבצע עקיפה, למעשה מתרחשים שני תהליכם מקבילים אחד לשני מבחינת הזמן

א- הרכב המבקש לפנות שמאלה מאותת ומתחיל את הפניה שמאלה, ומתחיל לבצע אותה .

ב- הרכב האחורי המבקש לעקוף יוצא לעקיפה עובר לנתיב הנסיעה אשר משמאל הרכב הנעקף, או לתוואי או שטח בכביש בו הוא מבקש לצבע את העקיפה , והוא ממשיך את הנסיעה במהלך העקיפה מצד שמאל לרכב הנעקף.

ברור כי חל איסור על רכב עוקף לעקוף רכב נעקף שעה שזה במהלך פניה שמאלה.

אך גם ברור כי אסור לרכב הנעקף , להתחיל בביצוע הפניה שמאלה שעה שהרכב מאחור בתהליך של עקיפה.

לחידוד הנקודה , יצוין כי נשאלת תמיד השאלה מי משני הנהגים התחיל את התהליך שלו קודם . הנעקף לפנות שמאלה, או העוקף לעקוף.

יודגש כי עקיפה הנה תהליך ממושך ולא אקט חד פעמי , תהליך העקיפה מתחיל למעשה מהרגע בו הפינה הקדמית שמאלית של הרכב העוקף עוברת את הקו המפריד בין הנתיב בו נוסע הנעקף לנתיב שמשמאלו , או בין הנתיב בו נסעו הרכב והשטח בו מתבצעת העקיפה .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ