אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' בלינמון ואח'

איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' בלינמון ואח'

תאריך פרסום : 29/06/2014 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
43828-10-10
21/06/2014
בפני השופט:
גלעד הס

- נגד -
התובע:
1. איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ
2. אריה אברהם

הנתבע:
1. סרגיי בלינמון
2. ש.זעפרני שיווק מזון בע"מ
3. מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

רקע

מדובר בתאונת דרכים אשר ארעה בעיר חולון.

אין מחלוקת כי רכב התובעים נסע במסלול השמאלי ברחוב שנקר בעיר חולון ופגע ברמפה אחורית של משאית שחנתה עם גבה לרחוב.

הצדדים העידו את עדיהם, ומכאן פסק דין זה.

העדויות והראיות

מטעם התובעים העידה גב' בטי מאמאזדה, אשר נהגה ברכב התובעים.

גב' מאמאזדה, הסבירה בעדותה כי נסעה בנתיב השמאלי ממנו התכוונה לפנות.

עוד הוסיפה העדה, כי הבחינה במשאית החונה, אולם שחלפה על פניה הורידה זו את הרמפה ופגעה ברכבה.

מטעם הנתבעים העיד מר בלומן, נהג משאית הנתבעים.

מר בלומן הכחיש כי החנה את המשאית במקום בו טענה נהגת רכב התובעים כי הרכב עמד בו, אולם זה אישר כי החנה את המשאית עם שני גלגלים על המדרכה כאשר הרמפה פונה לכביש. עוד הסביר העד כי הרמפה הייתה פתוחה במצב מקביל לכביש בקו אפס עם רצפת המשאית.

מר בלומן הכחיש כי הוריד את הרמפה על רכב התובעים, אלא לטענתו רכב התובעים פגע ברמפה הפתוחה.

דיון והכרעה

לאחר ששקלתי את העדויות ואת הראיות, אני קובע כי התובעת עמדה בנטל להוכיח כי התאונה ארעה באחריות מלאה של רכב הנתבעים. ואנמק:

ראשית אבהיר כי העדפתי את עדות נהגת רכב התובעים על פני עדות נהג רכב הנתבעים. עדותה הייתה רהוטה, ברורה והגיונית וזאת לעומת עדות עד הנתבעים אשר לא רק שלא הייתה סדורה, אלא הייתה חסרת הגיון פנימי.

חשוב מכך, עדות עד הנתבעים אינה מתיישבת עם תמונות הנזק ברכב התובעים.

די בכך, על מנת לקבל את התביעה במלואה.

בכל מקרה, אף אם הייתי מקבל את עדות עד הנתבעים, עדיין האחריות לתאונה הינה של רכב זה באופן מלא.

מעדות זו עולה, כי נהג רכב הנתבעים החנה את המשאית עם הגב לכביש, כאשר הרמפה של המשאית חוסמת חלק מנתיב הנסיעה, פתוחה באופן מלא במקביל לכביש, בגובה "אפס" לרצפת המשאית.

בנסיבות אלו, עצם חסימת חלק מנתיב נסיעה בעיר על ידי רמפה מקבילה לכביש, יש בו יצירת סיכון שאינו סביר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ