אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איירפורט סיטי בעמ נ' ידעי

איירפורט סיטי בעמ נ' ידעי

תאריך פרסום : 04/02/2010 | גרסת הדפסה

תא"ק
בית משפט השלום פתח תקווה
367-05-09
02/12/2009
בפני השופט:
עדי אייזדורפר

- נגד -
התובע:
תמיר ידעי
הנתבע:
איירפורט סיטי בעמ

החלטה

1. בפני בקשת רשות להתגונן מפני תביעה כספית. למעשה, הצדדים אינם חלוקים כי קיים חוב בגין ההלוואה שניתנה לגב' ידעי, אשר המבקש הינו בן זוגה, ואף אינם חלוקים בעובדה כי המבקש ערב לחובה של הגב' ידעי בהתאם להסכם ההלוואה.

2. הגב' ידעי פתחה בהליכים בביה"ד לעבודה כנגד המשיבה, בטוענה לזכאות לקבל פיצויי פיטורין, אשר לשיטת המשיבה היא אינה זכאית להם, נוכח נסיבות הפסקת העבודה, בין היתר.

כמו כן גישה המשיבה בביה"ד לעבודה תביעה שכנגד להשיב את סכום ההלוואה לה ערב המבקש בתביעה שפני.

במסגרת כתב התשובה שהגישה הגב' ידעי בבי"ד לעבודה נטען בין היתר כי יש לקזז את כספי הפיצויים מהחוב שנוצר בגין ההלוואה, אשר כאמור הינו חוב לא מוכחש.

3. המבקש טען במסגרת בקשת הרשות להתגונן שהגיש כי בהיותו ערב, הרי שבהתאם לסעיף 7 לחוק הערבות, כל טענה העומדת לחייבת העיקרית דהיינו הגב' ידעי, עומדת אף לזכותו. משכך טען כי לקזז את כספי הפיצויים מן החוב הנתבע ממנו במסגרת תיק זה.

4. אכן, בהתאם לסעיף 7 לחוק הערבות, כל טענה המצויה בפיו של החייב העיקרי, עומדת אף לזכותו של הערב.

אינני רואה עין בעין עם טענת ב"כ המשיבה כי סעיף 13 בבר"ל ותצהירים הוגשו במסגרת התביעה דנן עומד במסתירה מהותית לנטען בסעיף 10 לכתב התשובה שהגישה הגב' ידעי בביה"ד לעבודה.

נהפוך הוא, במסגרת חקירתה טענה הגב' ידעי נחרצות כי למעשה זו היתה ההסכמה בין הצדדים, דהיינו פרעון ההלוואה, ובמקרה של הפסקת עבודה יעמדו כספי הפיצויים על חשבון ההלוואה, כאשר עצם הטענה כי היא הצהירה זו בפעם אחת לעומת הטענה כי הוצהר ע"י המשיבה ובפעם אחרת, מחזקת את הטענה כי מדובר בהסכמה בין הצדדים לעניין אופן פרעון ההלוואה.

יתר על כן, המבקש טען כך בחקירתו גם כן, כאשר העיד כי היה בכוונת הגב' ידעי לפרוע האת ההלוואה והוסכם כי במידה ולא תפרע ההלוואה במסגרת תשלומים כל עוד עובדת הגב' ידעי אצל המשיבה, אזי יעמדו כספים הפיצויים לצורך פרעון זה.

יתר על כן, כשנשאלו המצהירים היום האם בעת החתימה על הסכם ההלוואה עמדו לזכות הגב' ידעי כספי פיצויים השיבו שניהם ללא כחל וסרק כי במועד הרלבנטי עדיים עבדה הגב' ידעי אצל המשיבה, ומכאן ניתן ללמוד כי מדובר בכספים צבורים, אשר הזכאות להם נולדת בעת הפסקת העבודה בנסיבות המזכות בהם.

נסיבות אלה, כאמור, מתבררות עתה בביה"ד לעבודה.

5. אשר לטענת הקיזוז הרי שהמבקש העלה במסגרת הבר"ל כל אשר בידיעתו וזאת בשים לב לכך כי מדובר בערב, אשר אינו מצוי מטבע הדברים בפרטים כפי שמצויה החייבת העיקרית. מכל מקום, לא יכולה להתעורר מחלוקת באשר לאיזה כספים מבוקש לקזז אל מול ההלוואה, ודי בכך על מנת לעמוד בדרישת הפירוט בהתאם להלכה הפסוקה בכל הנוגע לטענת קיזוז.

6. משכך, יש מקום ליתן למבקש רשות להתגונן מפני התביעה, אשר לאור סוכמה תתברר בס"ד מהיר.

התצהירים התומכים בבקשה ישמשו כתב הגנה.

היחידה המשפטית תקבע מועד לישיבה מקדמית ב]ני שופט, ותמציא לצדדים ההוראות הנדרשות.

ב"כ המבקש ראשי להגיש בקשה מחודשת לעניין עיכוב ההליכים נוכח קיומו של הליך תלוי ועומד.

ניתנה והודעה היום ט"ו כסלו תש"ע, 02/12/2009 במעמד הנוכחים.

עדי אייזדורפר , רשמת

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ