אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אייל ברכה ואח' נ' מדינת ישראל

אייל ברכה ואח' נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 23/04/2017 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט העליון כבית משפט לערעורים פליליים
7843-16,7844-16
20/04/2017
בפני השופטים :
1. משנה לנשיאה- א' רובינשטיין
2. א' שהם
3. ע' ברון


- נגד -
המערערים :
1. בע"פ 7842/16: אייל ברכה
2. בע"פ 7844/16: מדינת ישראל

עו"ד אבי עמירם
עו"ד חן בן חיים
המשיבים :
1. בע"פ 7844/16: מדינת ישראל
2. בע"פ 7843/16: אייל ברכה
3. אייל מזרחי

עו"ד מיכל רגב
עו"ד שמעון ליבשיץ
עו"ד שרה טל
עו"ד יעל עצמון
פסק דין

 

המשנה לנשיאה א' רובינשטיין:

          

  • לפנינו ערעור המדינה על קולת עונשם של שני המשיבים וערעור משיב 1 על חומרתו. עסקינן בפרשה חמורה, שלגבי משיב 1 כללה עבירות נשק וסמים ולגבי משיב 2 עבירות נשק. המשיב 1 הודה בשלב מאוחר מאוד של המשפט בסחר בנשק (חמש עבירות), וכן הוסיף תיק סמים בו הורשע בעבירת קשירת קשר לפשע ועסקה אחרת בסם. הוסכם כי המדינה תעתור לגביו ל-14 שנות מאסר, מאסר מותנה וקנס של 200,000 ₪ או 3 שנות מאסר תמורתו, וכן יחולט סך 170,000 ₪ במזומן. המשיב 2 הורשע בהכרעת דין מפורטת בעבירת סחר בנשק.

 

  • המדובר בתיק הנשק בפרשה חמורה שעניינה סחר בלבנות חבלה בעלות פוטנציאל קשה לפגיעה ברבים. בתיק הסמים המדובר בסחר בקוקאין. למשיב 1 הרשעות קודמות בסחר בסמים, אלימות ונשק, תוך ריצוי עונשי מאסר ממושכים. גם למשיב 2 עבירות קודמות, בתחום הרכוש.

 

  • בית המשפט קמא קבע מתחם עונש בעבירות נשק בין 6 ל-10 שנות מאסר למשיב 1 ובין 70-48 חודשים למשיב 2. בעבירות הסם נקבע למשיב 1 מתחם של 6-3 שנות מאסר, ובסופו של יום נגזרו על משיב 1 בעבירות הנשק 8 שנים, בעבירות הסמים 40 חודש תוך חפיפה שהביאה את העונש הכולל ל-10 שנים, וכן מאסרים על תנאי, קנס של 200,000 ₪ או 3 שנות מאסר תמורתן וחילוט 170,000 ₪ משהוכרז משיב 1 כסוחר סמים.

 

           לגבי משיב 2 נגזר עונש של 50 חודשי מאסר וכן מאסר על תנאי וקנס 20,000 ₪.

 

  • המדינה מערערת על קולת העונשים, במבט רחב של הצורך באכיפה נמרצת בעבירות בהן עסקינן; זאת אף כי מדובר, גם לשיטתה, בעונש לא קל. היא סבורה כי הפער בין עשר שנות מאסר לארבע עשרה שביקשה למשיב 1 הוא מהותי, וכי מתחמי הענישה אינם מייצגים דיים את החומרה המיוחדת של הצורך בהרתעת יחיד ורבים, וכן נתקפת החפיפה שנקבעה.

 

  • המשיב 1 מטעמו טוען בערעורו כי היה מקום לאחד את העונש בעבירות הנשק והסמים לגביו כחלק מתכנית עבריינית אחת, וכן נטען כי הפסיקה אינה תומכת בעונש חמור יותר.

 

  • לא בקלות החלטנו שלא להיעתר לערעור המדינה. גישתה הכללית של המדינה, של הצורך בהחמרה בעבירות שפלות אלה של נשק וסמים, במסכות עבריינות קשות שהשולח ידו בהן מסכן את הציבור מתוך מוסר ירוד ונבזות – מקובלת עלינו. ואולם, גם בהתחשב בהסדר שנקבע, וגם אם בית המשפט קמא אולי הקל במידת מה בענישה, לא ראינו חריגה עד כדי התערבות ערעורית, מקום שבסופו של יום לפנינו 10 שנות מאסר ו-50 חודשי מאסר למשיבים בהתאמה. נוכח האמור ממילא גם לא ראינו להיעתר לערעור משיב 1 (משיב 2 לא עירער).

 

  • אל ייראה פסק דין זה כהקלת ראש בעבירות בהן עסקינן, והחמרה ענישתית בהן בעתיד מעבר לנעשה כאן לא תהא שלא במקומה; אך הסברנו כאמור את נימוקינו במקרה הספציפי ובגדר זה איננו נעתרים לערעורים.   

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ