אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ נ' קנטור ואח'

איילון חברה לביטוח בע"מ נ' קנטור ואח'

תאריך פרסום : 13/10/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
23420-11-09
12/10/2010
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
איילון חברה לביטוח בע"מ
הנתבע:
1. גילי גלעד קנטור
2. ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

לאחר ששמעתי את הנהגים ניתן בזאת פסק דין ביחס לאירוע התאונה שלפני, תוך ציון נימוקים בקצרה כדלקמן:

שני הנהגים העידו ביחס לצורך לבצע סטייה ימינה עם שני כלי הרכב לשול הימני, כתוצאה מכך שכלי רכב נוסף – צד ג' שזהותו אינה ידועה ואינו צד לתיק שלפני, הגיח במהירות למקום האירוע, כאשר למעשה שני כלי הרכב היו במצב של נסיעה איטית כ – 5 קמ"ש בפקק בכביש 4.

התובעת שלפני העידה, כי היא ביצעה את הסטייה ימינה כאשר כלי הרכב שלפניה טרם ביצע את הסטייה ימינה, מובהר כי מצב עמידת כלי הרכב הינו שהתובעת עומדת מאחורי כלי רכבו של הנתבע.

בנסיבות העניין, כאשר אלו הצדדים שלפני, נראה כי יש לבצע חלוקת אחריות ביחס לקרות האירוע בין שני הנהגים, עניין זה גם מתיישב עם מוקדי הנזק בשני כלי הרכב, במיוחד בכלי רכבו של הנתבע בחלק קדמי בצד ימין – דלת קדמית ליד הנהג עם משיכה לאחור.

חלוקת האחריות בין שני הנהגים, על דרך האומדן, הינה כדלקמן:

התובעת אחראית לקרות האירוע בשיעור של 40% והנתבע בשיעור של 60%.

חלוקה זו חלה גם על תיק נוסף שבו הנתבע ו/או מי מטעמו הגיש תביעה כנגד התובעת, תיק שמספרו 51851-05-10 שקבוע ליום 30.6.11 (מועד זה מבוטל).

כמו כן, ישלמו הצדדים אגרה, שכ"ט בשיעור של 15% + מע"מ ולא פחות מ- 1,000 ש"ח.

בנוסף, בנסיבות העניין, הנני פוסקת את שכרם של הנהגים מטעם הצדדים, שכרה של עדת התביעה בסך של 700 ש"ח ושכרו של הנתבע בסך של 350 ש"ח. הצדדים ישאו בהוצאות האחד כלפי השני.

ניתנה והודעה היום ד' חשון תשע"א, 12/10/2010 במעמד הנוכחים.

לימור רייך, רשמת

הוקלד על ידי: שיפרה סויסה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ