אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ נ' טויזר

איילון חברה לביטוח בע"מ נ' טויזר

תאריך פרסום : 18/06/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
10803-04-12
10/06/2013
בפני השופט:
איילה גזית

- נגד -
התובע:
איילון חברה לביטוח בע"מ
הנתבע:
אברהם טויזר

החלטה

1.התובעת הגישה תביעה כספית כנגד הנתבע בגין החזר הלוואה.

בדיון ביום 15.4.13 ניתן פסק דין לטובת התובעת בהעדר התייצבות הנתבע או בא כוחו.

2.הנתבע הגיש בקשה לביטול פסק הדין וטען כי בא כוחו קיבל את הזימון לדיון, אולם, בשל אירועי יום הזיכרון נשתכח מועד הדיון מבא כוח הנתבע, וכלל לא עלה בדעתו שמתקיימים דיונים ביום הזיכרון.

לגופו של עניין, טען בא כוח הנתבע כי העלה טענת התיישנות וטענת קיזוז כנגד הכספים אותם תובעת התובעת בתביעה, וכן טען כי בית המשפט המוסמך לדון הינו בית המשפט במחוז דרום.

3.התובעת הגישה תגובתה וטענה כי היא מתנגדת לביטול פסק הדין, והנימוק בגין אי התייצבות איננו נימוק המצדיק את ביטולו של פסק הדין, וכי היה ויבוטל פסק הדין תעמוד התובעת על פסיקת הוצאות.

4.הנתבע הגיש תשובה לתגובה וטען כי התגובה איננה מתייחסת לסיבת המחדל ולסיכויי ההגנה שפורטו בבקשה.

5.לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, בבקשה, בתגובה ובתשובה אני קובעת כי יש מקום להיעתר לבקשה.

הלכה פסוקה היא, כי בית המשפט בדונו בבקשה לביטול פסק דין יבחן שתי שאלות. האחת, סיבת המחדל להתייצב לדיון, והשנייה, סיכויי ההצלחה של טענות ההגנה, כאשר השאלה השנייה היא החשובה מבין השתיים.

במקרה דנן, סיבת המחדל להתייצב לדיון איננה סיבה ראויה או מוצדקת. אין מקום לקבל טענת בא כוח הנתבע, אשר קיבל זימון כדין, שלא ידע שמתקיימים דיונים ביום הזיכרון בבית המשפט.

אלא, שאת המחדל להתייצב לדיון ניתן לרפא בתשלום הוצאות לצד שכנגד, וזאת לאור העובדה שיש מקום ליתן לנתבע את יומו בבית המשפט ואת האפשרות להוכיח את הגנתו.

הנתבע העלה טענה של התיישנות כנגד עצם התביעה שהוגשה בגין ההלוואה, ומן הדין לאפשר לנתבע לטעון את טענותיו בבית המשפט. יצוין כי גם בא כוח התובעת בתגובתו לא התייחס כלל לסיכויי ההצלחה של טענות ההגנה.

6.אשר על כן, ולאור כל הנימוקים לעיל, בשל המחדל להתייצב לדיון, הנתבע ישלם לתובעת הוצאות הדיון ושכר טרחת עו"ד בסך כולל של 6,000 ₪ (כולל מע"מ), וזאת בתוך 60 ימים מהיום.

היה וישולם הסכום הנ"ל במועד הנ"ל – יבוטל פסק הדין ויקבע מועד לדיון.

לא ישולם הסכום הנ"ל במועד הנ"ל – יישאר פסק הדין על כנו.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים

ניתנה היום, ב' תמוז תשע"ג, 10 יוני 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ