אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ נ' חוג'יראת

איילון חברה לביטוח בע"מ נ' חוג'יראת

תאריך פרסום : 29/08/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום חיפה
10483-03-12
25/08/2013
בפני השופט:
איילת הוך-טל

- נגד -
התובע:
מוחמד חוג'יראת
הנתבע:
איילון חברה לביטוח בע"מ

החלטה

בפניי בקשה לביטול פסק הדין שניתן במעמד צד אחד בדיון מיום 7.7.13.

מדובר בתביעת שיבוב בגין תאונת דרכים מיום 11.1.11 . לטענת המשיבה, בתאונה פגע רכב בו נהג המבקש בצד האחורי של רכב שהיה מבוטח על ידה (להלן "הרכב הנפגע").

המבקש הכחיש באופן גורף את כל טענות המשיבה ובנוסף טען כי התאונה נגרמה עקב רשלנות הנהג ברכב הנפגע. המבקש טען כי כבר התקיים הליך בנושא והוא זוכה מאחריות לתאונה, אך לא הביא אסמכתאות לטענה זו.

מטעם המבקש גם לא הוגש תצהיר, על אף שהמשיבה הגישה תצהיר מטעם נהג הרכב הנפגע.

בדיון שהתקיים ביום 14.3.13 הגיעו ב"כ המשיבה והמצהיר מטעמה, אך המבקש או בא-כוחו לא נכחו, על אף שהוכח כי קיבלו את הזימון לדיון. על כן ניתן פסק דין במעמד צד אחד המחייב את המבקש בסך של 51,751 ₪ (סכום הכולל הוצאות משפט ושכר העד).

בעקבות פסק הדין שניתן במעמד צד אחד, הוגשה בקשה לביטולו על ידי המבקש.

ביטול פסק הדין הותנה בהפקדה כספית בסך 4,000 ₪ ולאחר שזו בוצעה, הגם שבאיחור, בוטל פסק הדין האמור בהחלטה מיום 5.6.13. נקבע דיון נוסף לשמיעת הראיות ביום 7.7.13.

לדיון שנקבע ליום 7.7.13 שוב הגיעו ב"כ המשיבה והעד מטעמה ושוב נרשמה היעדרות המבקש ובא-כוחו (על אף שזומנו כדין). על כן, חויב המבקש לשלם לתובעת את סכום התביעה (45,053 ₪), הוצאות משפט בסך 4,500 ₪, שכר העד 300 ₪ והשבת אגרת בית המשפט.

בעקבות פסק הדין מיום 7.7.13, הוגשה בקשה זו, בה הודה ב"כ המבקש כי הזימון לדיון התקבל במשרדו, אך בשל פעולה זדונית של עובדת לשעבר, הדיון לא נרשם ביומנו. המבקש טען בנוסף כי סיכויי הגנתו טובים, אך לא נתן פירוט לטענה זו.

בתגובתה, הצביעה המשיבה על מספר מחדלים דיוניים מטעם המבקש וטענה כי המבקש לא הוכיח את טענותיו בדבר הסיבה לאי-נוכחותו בדיון ואף לא ציין מדוע לטענתו סיכויי הגנתו טובים ומצדיקים ביטול פסק הדין.

לאחר עיון בבקשה ובתגובה, באתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות.

מדובר בבקשה לביטול מבלי שנטען כי היה פגם כלשהו במסירת הזימון לדיון.

יותר מכך, המבקש בעצמו הודה כי הזימון לדיון התקבל במשרדו באמצעות פקס. טעות משרדית, אף אם נעשתה בזדון, כפי הנטען, אינה גורעת מהעובדה שקיימת מסירה כדין בנסיבות.

בנוסף על בחינת סיבת מחדלו של המבקש להתייצב לדיון, יש לבחון גם את סיכויי הצלחתו להתגונן בפני התביעה .

המבקש לא הראה, בשום שלב של ההליך, את טענותיו לסיכויי הגנה טובים. המבקש אמנם טען בכתב הגנתו כי אחריותו לתאונה כבר נדחתה בהליך פלילי, אך לא צירף אסמכתא בנוגע לאותו הליך ולא איזכר דבר בנוגע לאותו הליך בתצהיר גילוי המסמכים שצורף לכתב ההגנה.

אשר על כן, המבקש לא הוכיח סיכויי הגנה אפשרית כלשהם.

בנוגע לטענת המבקש בדבר זכותו ליומו בבית המשפט יש לומר כי המבקש קיבל את יומו בבית המשפט וזאת לא אחת – אלא פעמיים.

המבקש זומן כדין הן לדיון ביום 14.3.13 והן לדיון ביום 7.7.13 אך לא התייצב בשתי ההזדמנויות. יש לזכור כי אל מול זכותו של המבקש ליומו, עומדים עקרונות נוספים כגון סופיות הדיון ואינטרס התובעת, אשר בנסיבות שנוצרו יש ליתן להם את המשקל הראוי. אין לאפשר בזבוז זמן נוסף מטעם המשיבה, העד מטעמה ומטעם בית המשפט.

אשר על כן הבקשה נדחית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ