אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ

איילון חברה לביטוח בע"מ ואח' נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 24/11/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
55375-10-12
15/11/2013
בפני השופט:
אבי כהן

- נגד -
התובע:
1. איילון חברה לביטוח בע"מ
2. אורלי אלגרסישתיהן

הנתבע:
הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ
פסק-דין

פסק דין

בפניי תביעת כספית מיום 31.10.12 ע"ס 5,346 ₪ בגין נזקי רכב-רכוש בתאונת דרכים מיום 1.7.12. התביעה הוגשה ונתבררה בסדר דין מהיר.

יצוין בראשית הדברים כי מתנהלת במקביל תביעה משפטית קשורה: תביעה קטנה ע"ס 1,130 ₪ שהגיש ביום 19.9.12 מבוטח הנתבעת ונהג רכב הנתבעת (מר אוזן יעקב) נגד נהג רכב התובעות (מר כהן יעקב) בבית המשפט לתביעות קטנות בבאר-שבע בתיק מס' 39724-09-12 (להלן – "התביעה הקשורה"). בתיק קשור זה טרם ניתנה הכרעה וקבוע בו דיון ביום 30.12.13 בפני כב' השופטת אורית ליפשיץ.

ביום 12.11.13 נערכה בפניי ישיבה מקדמית, שבה נשמעו ראיות הצדדים.

מדובר בתביעה מעורבת שבה תביעת תחלוף (שיבוב) עפ"י סעיף 62 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א – 1981, כלומר תביעה שבה נכנסה חברת הביטוח התובעת בנעלי המבוטח שלה (הניזוק הישיר), לאחר ששילמה לו תגמולי ביטוח בגין התאונה מושא התביעה עפ"י חוזה הביטוח שביניהם, והגישה, לאחר שזכות הפיצוי בנזיקין של המבוטח כנגד הנתבעים המזיקים עברה אליה כאמור, את תביעת הנזיקין הכספית שבנדון. בתביעה שבנדון מעורבת גם תביעתו האישית של המבוטח של חברת הביטוח הנ"ל, כלומר של הניזוק הישיר. המבוטח תובע בתביעה זו את הפסדיו, כלומר את כל אותם הפסדים כספיים שנגרמו לו בתאונה (בגין נזקי רכוש לרכב ולו) ושבגינם לא קיבל פיצוי מחברת הביטוח.

הנתבעת הינה מבטחת הרכב המזיק (עפ"י הטענה) בביטוח רכוש במועד התאונה.

הרכבים המעורבים בתאונה

בתאונה מעורבים 2 רכבים:

רכב התובעות – רכב פרטי מתוצרת שברולט (להלן – "הפרטית").

רכב הנתבעת – רכב מסחרי קטן בצבע לבן (להלן – "המסחרית").

מקום התרחשות התאונה: מתחם תחנת דלק.

שעת התרחשות התאונה: צהריים (אור יום מלא).

המחלוקת

הצדדים הציגו גרסות שונות לנסיבות התרחשות התאונה:

לגרסת התובעות התאונה התרחשה בעת שנהג הפרטית החל בנסיעה קדימה (לאחר שסיים תדלוק במשאבת הדלק הנראית בתמונה שהוצגה) לעבר היציאה ממתחם תחנת הדלק, ואז לפתע נסעה המסחרית, שהייתה אז במקביל ומימין ומאחור לפרטית, בנסיעה לעבר הפרטית כך שהפינה השמאלית קדמית של המסחרית התנגשה באזור דלת ימנית אחורית של הפרטית.

לגרסת הנתבעת התאונה התרחשה עת התנגשה המסחרית בפרטית, כאשר הפרטית בעצירה מוחלטת עם מנוע כבוי בצד הדרך. לפי גרסה זו, הפרטית נסעה משמאל למסחרית, עקפה אותה משמאל ושפשפה אותה אגב כך.

המחלוקת בין הצדדים ממוקדת בשאלת אחריות הנתבעים בנזיקין לתאונה, כאשר במישור הנזק ושיעורו אין, למעשה, מחלוקת, והנתבעים גם לא הציגו חוות דעת שמאי נגדית לחוות דעת השמאי מטעם התובעים שצורפה לכתב התביעה ואף לא ביקשו לחקור את השמאי מטעם התובעים. שיעור הנזק הנתבע מוחזק אפוא להיות בלתי שנוי במחלוקת.

הראיות שהציגו הצדדים

כתבי הטענות, על נספחיהם.

הודעה על התאונה שנמסרה לתובעת 1.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ