אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון בע"מ - חברה לבטוח נ' אילן

איילון בע"מ - חברה לבטוח נ' אילן

תאריך פרסום : 29/05/2010 | גרסת הדפסה

רע"א
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
35301-05-10
26/05/2010
בפני השופט:
עפרה צ'רניאק

- נגד -
התובע:
איילון חברה לביטוח בע"מ ע"י ב"כ עוה"ד ד"ר ש. ילינק ואח'
הנתבע:
שמעון אילן ע"י ב"כ עו"ד קולקר ואח'

החלטה

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בתל-אביב מיום 28.4.2010 לפיה נדחתה עתירת המבקשת (הנתבעת) לקבוע כי המשיב (התובע) מושתק מלהכחיש שכפועל יוצא מפגיעת איבה שאירעה לאחר התאונה נשוא התובענה יש לו 58% נכות שאינם קשורים לתאונה כמפורט בקביעת המל"ל, ונדחתה בקשתה לבטל את מינויו של המומחה בתחום הפסיכיאטריה.

ע"פ סמכותי הקבועה בתקנה 406(א) לתקנות סדר הדין האזרחי אני דוחה את הבר"ע ללא צורך במתן תשובה.

אין דרכה של ערכאת הערעור להתערב בהחלטות המצויות במישור הדיוני נוגעות לדרך ניהול המשפט ונתונות לשיקול דעתה של הערכאה הדיונית אלא במקרים חריגים שאינם בנמצא כאן, כל שכן כשהובהר כי לדעת הערכאה המבררת דרוש מינויים של המומחים הרפואיים לצורך ההכרעה בהליך, ובהעדר נסיבות חריגות שאינן מתקיימות במקרה זה ערכאת הערעור לא תחליף שיקול דעתה (ראו גם: רע"א 3674/97 לביא ואח' נ' אשר ישי תק-על 97(3), 376).

לא שוכנעתי כי יש בהחלטתו של בית משפט קמא משום פגיעה מהותית במבקשת באופן שיצדיק מתן רשות ערעור. ההחלטה נשוא הבר"ע אינה מכריעה עדיין בזכויות בעלי הדין, ובמקרים כגון דא הנטיה שלא להתערב חזקה במיוחד. למבקשת שמורה הזכות בבוא היום לחקור את המומחים שמינה בית המשפט על חוות דעתם ויהיה בידה לעמת אותם עם טענותיה בעניין הנזקים שנגרמו למשיב בעקבות אירוע האיבה ככל שנגרמו, לרבות על ידי הצגת שאלות הבהרה וכן לחקור את המשיב (ראו תקנות 15(ב) ו-(ג) לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז - 1986). דחיית הטענה בדבר השתק שיפוטי אינה מונעת מהמבקשת להעלות בסיכומים את טענותיה בעניין נזקי המשיב כתוצאה מפגיעת האיבה, ובית המשפט הוא שיכריע על פי מכלול הראיות שבפניו לרבות מסקנות המומחים מטעמו, ומובן שרשאי הוא להסתמך עליהן או לדחותן כולן או חלקן.

במקרה הנדון ההחלטה מנומקת וסבירה על פניה ואינה נמנית על אותם מקרים חריגים בהם יש להתערב ובפרט לא בשלב זה של ההליך. מעורבות של ערכאת הערעור בשלב ניהול הדיון, בעניין בו לא נפגעות זכויות הצדדים פגיעה שאיננה ניתנת לתיקון יש בה משום סירבול הדיון בבית משפט קמא, ורצוי להימנע ממנה.

מכל מקום שמורה למבקשת הזכות לערער על פסק הדין אם תסבור כך (וייתכן למשל שהמומחה שמונה יגיע למסקנה הנוחה למבקשת כך שלמבקשת לא תהיה עוד סיבה לערער מטעם זה).

לאור האמור לעיל ומכוח סמכותי לפי תקנה 406( א) לתקנות סדר הדין האזרחי, אני דוחה את הבקשה ללא צורך בתשובת המשיב. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ג סיון תש"ע, 26 מאי 2010. המזכירות תודיע לצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ